Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Themacpie's "REDHAWK" update "Clean-up and tune-up"

Gestart door themacpie, 19 feb 2011 - 23:38

Vorige topic - Volgende topic

Belg

Op naar die laatste stap. Ik moet nog maar een paar dagen wachten voor ie oldtimer is hahahaha  >:D
10/07/1991
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

themacpie

Update...

Bouw van de garage loopt immens vertraging op, wegens architect die ik helaas nodig heb voor een bouwvergunning. Heb ook al wat toegevingen moeten doen qua hoogte, maar dat geeft alleen problemen qua extra bergruimte die ik graag had gehad.

Dus voorlopig geen evolutie in het verder afbouwen voor de oldtimer keuring. En dat begint echt wel te dringen aangezien de leeftijd dit jaar naar 30 jaar wordt opgetrokken  :triest:

Ben wel verder heel veel bezig in m'n hoofd hiermee en speel naar de toekomst nog met een visueel idee:

Wat denken jullie ervan???
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

HarriePekel

dakspoiler ziet er vet uit, maar de donkere velgen ook, is dat wel de jouwe?  ;D
eigenaar 100NX AIRTOP (cabrio)

themacpie

Laatste keer dat ik in de garage keek wel ja...  ;D

luc2572

Ik blijf dit echt een supermooie wagen vinden! :yum:

Persoonlijk, vind ik de zwarte velgen er mooier onder staan.

Rens

De spaken van de velgen zijn niet zwart, maar dezelfde kleur als de carrosserie. En deze hebben ook mijn voorkeur. ;)

themacpie

Afgelopen maandag toch de handen uit de mouwen gestoken (wordt knetter van het niets doen aan de NX)... puinhoop in de garagebox eens deftig opgeruimd. Toont alweer wat ruimer nu  :D

Effe ook verder gegaan met de vering (ontdekt dat ik voor deze tijdelijke vering geen stofkappen en stootrubbers heb en deze aldus maar besteld (en vandaag ook alweer binnen)

Dus deze week eens een avondje verder die veerpoten assembleren. Koni inserts zitten er al in, net nog een kwestie van de veren erop te gooien.

Hopelijk de komende weken eens lange tijd mooi weer zodat ik hem nog eens kan op de oprit zetten om er toch aan te werken.

Lijstje voor de keuring is niet zo bizar lang meer eigenlijk dus ga toch eens een poging doen hiernaar te werken. Enige probleem is dat het allemaal zonder deftige afwerking moet dan, en dat is zo verdomd moeilijk om te doen  :fuckneehe:  Betrap me continu dat ik weer ineens met details bezig ben, maar dat moet ik echt voor later houden.

Wish me luck!!!

HarriePekel

lange tijd mooi weer... very much good luck  ;D

richardwbb

Nou die foto, en die kleur van de Nissan 100NX is gewoon in één woord wow. Jammer is dat de oldtimer is opgetrokken naar dertig jaar, dat had ik óók ineens gemerkt. Veel succes met jou schuur, en hoe hoog wordt deze, want, één brug is niet zo hoog, maar de auto staat er op [het kan echt met sommige schuren al bij het ontwerp zèlf]. Echter, op één stoel er onder kunnen gaan zitten en de Nissan 100NX is niet zo hoog, kan dat allemaal. Of heb jij zin om één smeerput te maken, even wat betonnen vloer er uithalen, graven, storten van één fundering [als dat zo heet], even één muurtje metselen, wat verlichting er bij, èn één manier van toegang en uitgang verzinnen. Had jij dat al overwogen, want op deze manier kan je bijna alles zelf aan jou auto doen. Véél succes met de technische punten, ik heb wel eens van jou vernomen dat zij niet makkelijk zijn in België.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

themacpie

@ Richard

Voorlopig is het nog 25 jaar, maar dat gaat dit jaar nog opgetrokken worden, helaas weet niemand precies wanneer (zelfs de Belgische federatie van oldtimers niet)

Wat de garage betreft mag ik niet hoger gaan dan m'n buren met hun garage, dus een brug zal zowieso een probleem vormen later. Een smeerput zou idd een goeie optie zijn moest er in mijn geval niet heel toevallig een regenwaterput op de slechtste plaats daarvoor liggen  :boos:

Dus zal behelpen worden met de krik en staanders elke keer opnieuw.

Hoop nog altijd de 2 garageboxen van m'n buurvrouw ooit over te kunnen kopen (voorlopig wil ze niet verkopen) en dan gaat er meer dan ruimte genoeg zijn... maar dat is dromen van een leukere toekomst voorlopig.

HarriePekel

@ Richard,

Een smeerkuil is helaas vanwege milieu technische regels niet meer toegestaan, vandaar dat ik een aardappel opslag in mijn garage vloer heb voorbereid  ;D
Ligt heel toevallig in het verlengde van de door rij baan  :D
@ Themacpie,

Kun je die regenput niet droog leggen? Scheelt een hoop graven  ;)

themacpie

Hmm die regel had ik hier nog niet gehoord van die smeerput. (Dan toch bepaalde regels strenger in Nederland?) De regenwaterput is dan echter wel weer een "must" om m'n bouwvergunning te krijgen. Dus zou die enkel kunnen opgraven en verplaatsen, maar dat kostenplaatje wil ik echt niet bovenop alle andere werken die ik al voorzien heb. Het is zo en het blijft zo.

HarriePekel

Ze willen hier in nederland nog wel eens lastig doen helaas, soms is een uitbouw toegestaan, en een aanbouw weer niet, maar ze weten zelf niet hoe het verschil te herkennen  :(
Bij mij moest de wandbekleding verticaal volgens de schoonheids commisie, maar werd de tekening met horizontaal wel goedgekeurt uiteindelijk  ???
Maar ik heb me tot nu toe ook nog steeds met de krik gered, meest voorkomende reparaties zijn toch aan de bovenkant  ;)

themacpie

UPDATE

Vandaag het beest buitengezet en al meteen problemen!

Wie herinnert zich nog dat de stabi stang niet paste? Wel die heeft er voor gezorgd dat m'n wiel is weg geklapt en de carrosserie dus op het wiel blokkeerde. Lichte schade aan de lak als gevolg  :boos:

Goeie raad die ik iedereen meegeef: eerst de techniek en dan pas het mooie buitenwerk!!!!  Helaas had ik die tijd niet doordat Robin verhuisde naar Brazilië  :'(

Maar kom, toch al verder heel wat werk verzet:

--  Achterste veerpoten vervangen,  Stabistang past nu wel gelukkig.
--  Uitlaat achterste gedeelte eraf en terug originele gti uitlaat eronder.
--  Voorste veerpoten ook alvast in elkaar gedraaid, dus die kunnen er volgende keer ook onder.