Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Themacpie's "REDHAWK" update "Clean-up and tune-up"

Gestart door themacpie, 19 feb 2011 - 23:38

Vorige topic - Volgende topic

themacpie

Heb er eentje onderweg, dus gaan we redelijk snel ondervinden dan :)
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

themacpie

Dit juweeltje is vandaag binnen gekomen, en het is echt een juweeltje! Zag er zo mooi uit dat ik ondanks de regen het niet kon laten van het zaakje te monteren  ;D

Deze is speciaal gemaakt voor de VVL en hangt ook niet onder het chassis onderdoor zoals de goedkopere e-bay modellen.

I'm in love  :brow:

Jelte

Als we nou allemaal een avondje komen klussen kan je er dan rijdend mee naar assen? :P
Nissan 100 NX 1.6    2012-2017
Volvo 440 1.8i          2017-2018
Nissan 100 NX          2018-heden

themacpie

lol, het zou vorderen, maar ik vrees dat er nog meer werk is dan dat!

ReplayGiino_

Ja, maar als ik mee help dan komt alles wel snor  :spinsmile:

themacpie

Gisteren de stuur-kruis-koppeling binnen gehad, en deze past als gegoten (mits wat wringwerk dan toch) Vanaf nu is deze NX dus voorzien van een manueel stuurhuis en wordt de motor dus minder belast :)

En als ik m'n stuur draai, dan gaat de stuurstang ook van links naar rechts. Als dat geen goed nieuws is.

Alleen de wielen draaien nog niet mee (of is dat omdat ze nog op de grond liggen naast de auto?)

Nu nog wachten op de beugel om de alternator te verplaatsen en de highport oliekoeler, maar dat kan blijkbaar nog wel effe duren :(

Belg

Soms mis je wel een 'vind ik leuk' knop op dit forum :p
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

themacpie

Hier gaan we weer. Opnieuw materiaal binnegekregen:

Links origineel, rechts het "nieuwe" High-Port model

Nu nog wachten op dit:

Alternator reloction bracket

dankzij dit kleine ding krijg ik straks het onderstaande resultaat:

Rens

En zondag krijg je nog 4 originele veerpoten van een 1.6, daarmee maak je je auto helemaal af. :roll:

themacpie

Niet helemaal Rens. Die zijn voor de keuring. De schoefset definitief is het doel.

Rens

Dat weet ik, was ook anders bedoeld. Originele veerpoten, andere rijhoogte, snappie? ;)

themacpie

En

Van de week het laaaang verwachtte onderdeeltje vanuit de US binnen gekregen.

Alternator gedemonteerd en de achterste steun netjes weg geslepen. Die komt anders in conflict met de oliekoeler en filter.

Andere oliekoeler gemonteerd samen met de nieuwe beugel... tight fit noemen ze dat.

Daarna ontdekt dat de alternator dus eigenlijk op z'n kop wordt gemonteerd... Wat aanpassingen nodig dus:

Uitboren steun en inwerken van een bus

Hier komt namelijk een dunnere bout in dan vroeger, deze gaat dan door de riemspanner van de originele servopomp.

Na ongelooflijk veel geklooi om de onderste bout erin te krijgen krijg je dan uiteindelijk dit resultaat:

Het past allemaal maar net, maar past dan ook "net" genoeg :)

Van de gelegenheid ook gebruik gemaakt om de sensoren van m'n DE blok erin te draaien, blijkbaar zijn deze anders bij de VE en kan de ECU deze niet correct lezen.

En vooraan krijg je dan ook weer wat meer plaats

Volgende stap: De N1 nokkenassen erin gooien, maar da's voor later.

themacpie

Alsnog effe bezig geweest vandaag met de massale kabel-warboel onder de kap.

Q45 MAF heb ik al in orde qua aansluiting, dat was op zicht nog niet zo moeilijk.

Echter de VE distributor en de Q45 TB zijn een heel andere zaak. Van al wat ik op het net vind is het toch net weer iets anders dan wat ik onder m'n kap heb. Dat wordt dus uitpluizen vanaf de ECU tot aan de nieuwe hardware vrees ik...