Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Themacpie's "REDHAWK" update "Clean-up and tune-up"

Gestart door themacpie, 19 feb 2011 - 23:38

Vorige topic - Volgende topic

Gizmo

ja of je hang hem achter de lexus   :o als een nx aanhanger

themacpie

En vandaag weer even aan het werk geweest.

Inlaat vraagt toch nog wat aanpassing:

Velocity stacks zaten nogal slordig gelijmd en dat is nu netjes gedaan:

En nog wat "porting to do" zoals je ziet komen de runners niet echt glad overeen met de N1 inlaat. Dat geeft dus een slechte luchtstroom en moet verholpen worden.

Voorlopig 1 uitgefreesd (moet nog gepolijst worden natuurlijk) en het voorlopig maar effe "on hold" gezet alweer. Zondag namiddag met 2pk compressor en slijpmachine die continu lawaai maken lijken me niet bevorderlijk voor de buren relaties  :-\
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

Rens

Lekker bezig, maar aan buren die met dingen smijten heb je ook niks. ;)

themacpie

Of het moesten volle flesjes bier zijn natuurlijk :p

themacpie

En vandaag weer even het geduld van de buren getest:

Verder met de intake

Zoals al eerder vermeld hier heeft de SR16VE N1 intake plaats voor een 2e set injectoren.
Aangezien ik deze nooit ga gebruiken (niet de juiste ECU ervoor) moeten deze dingen dus dicht gemaakt worden.

Aan het werk met kneedbaar metaal dus:

open injector gat:

gedicht gat:

en opgeschuurd gat:(euh, eigenlijk geen gat meer dus)

Aan de andere zijde:

en afgewerkt geheel:

Dan ook maar weer verder gegaan met het Porting gedeelte:

Hier en daar nog wat bijgewerkt en nu allemaal mooi uitgelijnd.

Weer een half dagje verder bij het opbouwen van dit beestje, me happy!  ;D

themacpie

Yep, mar ondertussen ook weer op de nodige problemen gestoten:

Het vervangend onderdeel dat Gspec heeft om de stuurbekrachtigingspomp (3x woordwaarde) te vervangen is blijkbaar niet beschikbaar.
Gelukkig heb ik op het SR20 forum wat feedback gekregen en een alternatief gevonden, namelijk het verplaatsen van de alternator naar waar normaal de strbkrspomp (effe ingekort) zit.
Bij het VE blok zit dan wel de oliefilter grandioos in de weg, dus ook even op zoek gegaan naar een oliefilterbehuizing (2x woordwaarde) van een High Port SR20.
Gelukkig zitten er op het SR20 forum nogal wat goede zielen en zal ik de nodige onderdelen daarvoor snel hebben.

Zo komt het er dan uit te zien:

Verder nog even uitdokteren hoe ik de gaskabel nu moet bevestigen met het Q45 TB en eens kijken of ik die kabel niet kan inkorten.

Rens

Komt volgens mij wel allemaal goed, kost alleen wat tijd en veel vindingrijkheid. :)

themacpie

dat wel ja, heb even een MAF adapter en buizenwerk gezocht voor de 90mm TB en MAF, en je raad het nooit... het bestaat gewoon niet  ???

maar ook daar vinden wel weer iets op.

themacpie

Van de week alweer even bezig geweest maar helaas met weinig resultaat.

Dacht het inlaatspruitstuk te polijsten (bling bling) maar na 3 uur kreeg ik wel glans maar een lelijke gegroefde structuur. Dit wordt em dus niet.
De alu is gewoon te grof om mooi glad te krijgen. Gelukkig eerst een test oppervlak gedaan aan de onderzijde en dus niet zichtbaar.

Nu de volgende vraag, laten we het zo, of lakken we het wit??????? Daar moet ik nog even over wakker liggen.

Verder ook een nieuw uitlaat spruitstuk besteld in Japan... speciaal voor de VVL. Grotere diameter en aangepast aan dit blok. Ook een betere verdeling van de uitlaat naar de uitlaatvolgorde tov het spruitstuk dat ik nu had.

Nieuw:

vs oud:

ReplayGiino_

Dat is een goede vraag. Ik zou het wit maken. Dat lijkt me het mooist. Aangezien je blok ook wit met donker rood is.
En een vraagje, wat doe je nu met je 'oude' uitlaatspruitstuk?
Btw, je nx is echt knap geworden!!

themacpie

Oude spruitstuk is de deur al uit... (past trouwens niet op een 1.6 ;) )

ReplayGiino_

themacpie

Bestaan wel voor de 1.6 hoor, maar iets lastiger te vinden (zie ebay)