Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Themacpie's "REDHAWK" update "Clean-up and tune-up"

Gestart door themacpie, 19 feb 2011 - 23:38

Vorige topic - Volgende topic

Gizmo

zo zo goed bezig  nu wil ik je monster toch echt wel eens in het echt zien en niet op foto's maar op meetings :P

themacpie

euh... nog effe geduld Gizmo... heb nog een beetje veel werk vrees ik :$
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

Gizmo

ach je heb nog even tot de eerste meeting :P ;D want tja als je een toerrit organiseer kan je natuurlijk niet met een lexus voor op rijden :fluit:  :xD2:

themacpie

Ok, weer update...

We hebben weer wat extra werk op onze hals gehaald.

Punt1: De vering die ik nu heb gaat er onderuit en gaat onder Rens z'n auto. Ik ga er koni inserts onder gooien met cobra vering 40mm verlaging. Zo ligt ie toch wat lager dan nu en hoef ik niet elke keer de vering te veranderen voor de keuring. Later komt er een schroefset onder als ie oldtimer is.

Punt2: Het ITB verhaal met een GTI-R intake loopt vast. De diameter is te klein ook na eventueel uitboren voor een N/A setup. Dus deze intake komt te koop.

Wat wordt het dan wel?

Inlaatspruitstuk wordt een SR16VE N1 met langre runners en grotere diameter (meer lucht dus)
Hierop is dan een Xcessive Plenum met daarop een Q45 TB en verder een Q45 MAF.

+200PK N/A here we come

themacpie

Kijk eens aan :)
Werk aan de winkel alweer.

Welke nummers staan er op de veren gedrukt Rens? Kwestie van keuring alweer hé...

luc2572

Gizmo

richardwbb

Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

themacpie

themacpie

Dit juweeltje is vandaag ook binnen gekomen  :P

Intake van een SR16VE N1  heb deze op de kop getikt van een US ebay verkoper die dacht dat het een gewone SR16VE intake was, dus best goedkoop voor wat het eigenlijk is.

G-spec heeft ze trouwens niet meer en ik mag dus m'n 2 handjes kussen dat ik er nog één gevonden heb... het is trouwens een nieuw item en geen 2de hands  :D

Het plenum wordt trouwens niet gebruikt, dit wordt een groter Xsessive plenum....

twinturbo

Mooi hoor. Langzaam maar zeker wordt het weer een rijdende auto.

100nx driver

volgens mij is dat wel een normale sr16 inlaat, de VE N1 had namelijk 8 injectoren en 2 fuelrails.
zie er bij jou maar 1