Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Themacpie's "REDHAWK" update "Clean-up and tune-up"

Gestart door themacpie, 19 feb 2011 - 23:38

Vorige topic - Volgende topic

themacpie

Ondanks de prioritaire werken aan het huis ben ik in m'n hoofd nog steeds aan de NX bezig  >:D

Heb de laatste tijd nog wat geprutst aan de elektrisch wegklapbare spiegels... niet zo simpel, maar het komt goed :P

Verder heb ik me nog eens verdiept in het computer gedeelte...

Optie was een android tablet ofzo, maar dit blijkt allemaal toch niet zo ideaal.

Problemen dat ik hier bij tegenkom is:

- te weinig aansluitmogelijkheden
- omslachtige stroomvoorziening die als je niet oplet je batterij leeghaald
- het besturingssysteem: nissan datascan en nistune werken niet op android en dit gaat ook nooit daarvoor geschreven worden blijkbaar.

Dus wordt het een carputer.

Itx moederbordje met vga en audio onboard (core 2 processor en geheugen heb ik hier nog op overschot)
Aangepaste voeding met automatische opstartfunctie en vertraagde uitschakelfunctie
Touchscreen (netjes in het dash ingewerkt)
Radio met dvd drive
GPS dongle
(achteruitrijcamera is mogelijk ook nog een optie)

Nu even uitkijken naar de juiste onderdelen voor de laagste prijs  :P
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

Rens

themacpie

Yep  ;D

Was ik nog vergeten:

Besturingssysteem moet ik nog even testen, maar gaat tussen "Tiny XP" of "Tiny Win7"

Effe uittesten wat het snelste boot.

Iemand nog ideeën hierover?

Knight100nx

Xp neemt minder ruimte in en kan sneller zijn maar weet niet hoe goed deze werkt met bijvoorbeeld ssd. Verder zou ik kijken naar een aparte stroom bron zodat je hoofd accu niet leeg getrokken kan worden.

is linux variant geen optie? Anders zou ik voor win7 gaan.

themacpie

niet echt bekend met Linux.

geen idee of ik daar Nistune op kan draaien trouwens?

"Tiny" versies zouden een pak kleiner en sneller zijn, maar moet idd SSD aankunnen.

Sa_Reno

Ik zou win7 pakken. De compatibiliteit is dan verreweg het beste en met een SSD boot dat rap zat.

Linux kan maar dan moet je rommelen met Wine en kan je snel zat zijn.
Nissan 100NX 1.6 Injectie 1993
Renault 19 16V Cabriolet 1994

Belg

Win 7 met ssd en behoooooorlijk volle hd... 13 sec boot. Na 13 seconden zit ik op SKype, Outlook en Chrome.

Nissan Datascan nooit voor Android :)

Verdorie, het is reeds half september...
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

themacpie

Ik weet dat je bezig bent met datascan voor android  ;)
Maar ga je Nistune ook herschrijven dan?

Ouwe scheurneus

heb nog een 8inch touchscreen en een passief gekoelde pc met externe voeding, als je interesse hebt dan kan ik wel foto's maken en doormailen

Belg

Citaat van: themacpie op 18 sep 2013 - 08:57
Ik weet dat je bezig bent met datascan voor android  ;)
Maar ga je Nistune ook herschrijven dan?

Voor Nistune heb je een daughterboard nodig zeker? Dan schat ik de kans erg klein in dat ik daar wat op ga verzinnen.
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

themacpie

idd, is met daughterbord! dus toch maar win versie op de carputer  ;)

themacpie

:stof:

Vandaag is Kenny (lees BELG) bij me langs geweest met een 5e wiel voor m'n NXje  een thuiskomertje (ook met dank aan OUWE SCHEURNEUS)

Door de aanpassing van de koffer die nodig was om de uitlaat te monteren, heb ik hiermee terug ruim voldoende plaats om alles mee te sleuren. Ook het mindere gewicht is weer meegenomen.

Daarnet nog een laatste item op de kop getikt in Engeland... ja ja ja, we blijven gek doen:

Sunny GTI-R ITB's en inlaatspruitstuk...  :ninja:  hier gooien we het Q45 mafje tegenaan en dat moet vonken gaan geven  >:D

Nu weer eens tijd gaan maken om eraan te beginnen  :$

richardwbb

Sunny intake en Q45 MAF? :P

En wat gaat dat doen? :D
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

themacpie

héhé, intake zal ook ruimer worden natuurlijk  ;)

Knight100nx

is er al een deadline gepland? Moet natuurlijk ook eens een keer gaan genieten van deze wagen, en dan doel ik vooral op het rijden met de wagen :D