Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Themacpie's "REDHAWK" update "Clean-up and tune-up"

Gestart door themacpie, 19 feb 2011 - 23:38

Vorige topic - Volgende topic

themacpie

    Ok, ook maar effe een project topic aanmaken.

    Ziehier hoe ik m'n eerste NX kocht met alle toeters en bellen:

En zo zag ie eruit na een grote aanpakbeurt:

En nog eentje met m'n airbrush plannen:


Na al heel wat werk in m'n rode 1.6carb (genaamd RED I)  te hebben gestoken werd ie dan iets meer dan een jaar geleden apk afgekeurd wegens roest. De kosten lagen te hoog en een zoektocht naar een alternatief werd gestart.

M'n oog viel al heel snel op m'n huidige bordeaux 2.0gti (genaamd RED II dus) die echter heel wat blikschade had/heeft maar verder weinig last van roest en mechanisch wel picobello  :)





Hier al effe een lijst van geplande zaken.

Interieur:

  • Interieur vervangen wegens rot versleten zetels
  • Andere tellerplaten + Led verlichting (moet nog verbeterd worden)


Exterieur:

  • Trekhaak verwijderen

Beschadigde carrosseriedelen vervangen:

  • Achterbumper vervangen wegens uitzaging trekhaak
  • Kofferdeksel vervangen
  • Spatbord links voor
  • Deur links
  • Uitdeuken en dichten antennegat in raamstijl
  • Uitdeuken paneel onder kofferdeksel

en verder:

  • Voorlip: standaard GTI lip aangepast met seat Leon Cupra R splitter
  • Achterlip: Nissan Sportkit
  • Skirts: Nissan Sportkit
  • Spoiler: Nissan Sportkit
  • Dakspoiler Nissan
  • Golf III angel eyes koplampen
  • Booskijkers maken
  • Motorkap aanpassing
  • Aanpassen achterlichten met zeldzame Skyline achterlichten


En dan een volledig paint-job.


Handling/performance:

GOING SR20VE VVL


  • Verbogen ophangingsarm links vooraan vervangen
  • Ophangings- en motorrubbers vervangen voor PU
  • XTD Stage 1 Koppeling
  • XTD licht vliegwiel
  • Weitec GT kit 35/35mm eronder
  • Veerpootbruggen voor en achter
  • Open luchtfilter
  • RVS 4-2-1 uitlaatsysteem+ middendemper + crx einddemper en sierstukken besteld bij EPS
  • NGK Irridium IX spark plugs
  • 10.2M RACING SPARK PLUG WIRES BLUE
  • Shortshifter
  • Alu race radiator
  • SR16VE N1 cams
  • Nistune + ecu
  • Gspec Pulleys + ISIS Pulleys


Bijkomende zaken en nog te doen:


Electric folding mirrors
VVL N1 manifold met Xcessive plenum / Q45 TB en Q45 Maf
LSD versnellingsbak + wit lakken
Stuurhuis vervangen door manueel type en volledig verwijderen van stuurbekrachtiging
Carputer
CV en alarm met afstandbediening plaatsen (ligt klaar)
Leder interieur two-tone.
[/list]
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

Jeroen330

Hallo Gert!

Leuk, een projecttopic!
Ik ben benieuwd of al je plannen uit komen!
Vooralsnog veel succes, ik blijf dit volgen!
Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap

richardwbb

Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k11 Micra 1.6 reizigersautomobiel

keesissan

mooi lijstej veel suc6 met je project

Datsun 120a FII grijs 1978
100NX 1600 E2 met SR20DE swap matzwart 1993
100NX 1600 E2 black 1995==>sold
100NX 1600 U9 rood 1992==>sold

themacpie

#4
thx allemaal... ga me nu aan de koppeling zetten... kijk er niet echt naar uit maar is hoogdringend nu  :P

tegen half volgende week komt de weitec set binnen. Da's gelukkig wat leuker werk  ;D
Zaakje uitlijnen en hopelijk dan wel ok voor de apk  :-\
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

themacpie

als er trouwens iemand wat goede raad heeft voor de booskijkers en/of de uitlaat die ik in gedachten heb.... alle tips welkom  ;)
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

richardwbb

klikkerdeklik

Wel raadzaam koperen pakkingen te gebruiken, lambda gat zelf lassen en niet teveel verwachten van de kwaliteit van de RVS, maar dit gaat echt goed vooruit en is helemaal niet duur!
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k11 Micra 1.6 reizigersautomobiel

themacpie

Citaat van: richardwbb op 20 feb 2011 - 19:01
klikkerdeklik

Wel raadzaam koperen pakkingen te gebruiken, lambda gat zelf lassen en niet teveel verwachten van de kwaliteit van de RVS, maar dit gaat echt goed vooruit en is helemaal niet duur!

die had ik al in het oog ja  ;)
vind alleen niet zo'n kant en klare oplossing om daarna te eindigen met een dubbele uitlaat  :-\
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

richardwbb

Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k11 Micra 1.6 reizigersautomobiel

themacpie

Hoi hoi.. deze middag dus begonnen aan de koppeling.
Lekker buiten in de kou   :-\

Na wat zoeken en sleutelen het zaakje toch los gekregen (waar ze sommige bouten al niet verstoppen zeg :o )

Weet nu zeker dat m'n startmotor los is, maar krijg geen beweging in dat ding, je kan er ook amper aan op die plaats  :(  Verder komt de versnellingsbak ook van geen kanten los aan de achterzijde. Of moet ik de steekas aan die kant ook helemaal los maken dan??? Ik dacht dat die pen wel uit de bak zou schuiven, maar neen dus. Geen beweging in te krijgen  :-\

Staat ook niks van in het HOW TO topic helaas.

Iemand ervaring? Of anders gooi ik van de week da andere as ook gewoon los  >:D
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

Mojo

Om de bak los te krijgen zou je inderdaad volgens mij de as aan de bestuurderskant verwijderen.

Daar komt ook nog eens bij dat die aan de passagierskant volgens mij "vastgeklikt" zit in de bak.

Welke as had je al losgemaakt?

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

SR20DE

euhm volgens mij moeten bijde steekassen los.
bijrijderskant omdat die anders helpt om de bak op z'n blek te houden.

bestuurders kant kan blijven zitten als deze uit de wielnaaf is (als ik t goed heb), maar tis al veel makkelijker om ze allebij eruit te halen. heb je meer ruimte en zit dat lompe ding niet in de weg en olie loopt er toch uit.
dus kan je net zo goed alle olie ff vervangen van de bak. moet je wel de vul en leegloopdop los krijgen. leegloopdop past de grote ratel goed in. hij zit wel wat ruim. als je de ratel er goed indrukt en een stukje pijp op t uiteinde van de ratel zet moet ie wel los gaan. en maak gelijk t magneetje ff schoon wat aan die dop vast zit. vuldop past de middelgrote ratel in. ook wat ruim. en maak deze op dezelfde wijze los. vullen als de bak eronder zit met assen natuurlijk. hij is op de juiste hoogte als hij gevuld is tot aan de vuldop. en let op! draai de doppen niet al te vast. ze zijn conisch anders krijg je ze weer heel moeilijk los. zet er een streepje op zodat je af en toe kan controleren of ze niet los zijn gekomen.

Gouke

ik zou idd wel even beide assen eruithalen, is weinig werk want je kan ze er zo uit wippen, en het werkt en stuk makkelijker ;)

En dat hij nog niet los wil: ik zou nog een dubbel check doen of alle bouten los zijn want hier had ik ook last van en toch weer 1tje vergeten he!  :P
Nissan 100nx 2.0 GTi rood. Een echte.

themacpie

#13
Citaat van: Mojo op 21 feb 2011 - 13:15
Om de bak los te krijgen zou je inderdaad volgens mij de as aan de bestuurderskant verwijderen.

Daar komt ook nog eens bij dat die aan de passagierskant volgens mij "vastgeklikt" zit in de bak.

Welke as had je al losgemaakt?

Bestuurderskant had ik los gemaakt, als de andere inderdaad vast geklikt zit verklaart dat m'n probleem  :-\

Olie heb ik er al uit, dop idd proper gemaakt (hing wel wat ijzer aan, maar nog niet echt teveel naar m'n zin)
Hoop nu enkel dat ik de vuldop ook los krijg straks  :wow:
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

themacpie

#14
Effe update... Vandaag m'n gloednieuw dakrekje vanuit nederland ontvangen voor een aangenaam prijsje. Enige wat er helaas niet bijzit is de handleiding  ???

Mocht iemand die hebben liggen en me even een kopie kunnen mailen???
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92