Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Sareno zijn Daily.. Achterkant opgeknapt/gespoten. Foto's op P6 09-06-2012

Gestart door Sa_Reno, 18 dec 2011 - 16:24

Vorige topic - Volgende topic

Sa_Reno

Gisteren ben ik met Arno (Deep Purple alhier) naar een 100NX gaan kijken in de buurt van Rosmalen. Op papier (nou ja, scherm) leek dit een leuke auto. In werkelijkheid viel het toch wel tegen. Roest had behoorlijk toegeslagen en de rest van de auto was erg vochtig. Helaas..

Bij een MCDonalds in de buurt hebben we gebruik gemaakt van de WiFi en slechts een kwartiertje daar vandaan stond een blauwe. Ook injectie en ook uit 1993.

Ook hier heeft de roest wel zijn werk gedaan en daar zal vast nog wel wat werk in gaan zitten maar de overall indruk van de auto was goed en ik kan iig een paar maanden rondrijden. Zodra ik hier tijd en werk in steek zal ik dit topic bijwerken:

Edit: 18 mei 2012

Tot op heden vervangen:

• Luchtfilter
      • Olie + oliefilter
      • Benzinefilter
      • Bougies
      • Dynamo
      • Startmotor
      • Accu
      • rotor + verdelerkap

Todo:

• Uitlaat lekt, hopelijk vervangen door complete GTI lijn
  • rotor + verdelerkap
[/s]
  • APK Mei 2012 Done
  • Mysterieuze tocht in de auto verhelpen
Wellicht gefixt
[/list]

Wishlist:

• Witte richting aanwijzers
[/s] Done, Thanks Arno!
  • GTI uitlaat + andere einddemper (weet nog niet welke)
  • VPB voor en achter in het wit
  • GTI Stabi achter, wit (Reeds gereserveerd) Binnen, nu nog in kleur brengen.
  • GTI Remmen rondom, voorzijde al in bezit

Genoeg te doen dus..

Foto:

[/list][/list]
Nissan 100NX 1.6 Injectie 1993
Renault 19 16V Cabriolet 1994

richardwbb

Feli ;) Kan die ouwe zooi je garage(s) uit? :P
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Sa_Reno

Ik wacht eventuele manken even af en dan gaat de zwarte eruit ja.  Mss slijp ik er wat reserve delen uit.

De rode blijft voorlopig, mss maak ik die nog af.

Sa_Reno

En hij is gearriveerd. Meteen even naast die van Deep Purple gezet  :P

De linker is de mijne. Ziet er wel braaf uit zo maar wel een stuk lager..

Rens

mooi blauw is niet lelijk :)

DJ Ramonski

Staat er nog netjes bij  :)
Koos NX-Loos
Nissan 100NX 1.6 SLX+ E2 (1993)
Honda Civic 1.4i Jewel (1998)

Marous

Heej :D leuk ;D
Vind de blauwe persoonlijk altijd erg mooi ;)
Veel plezier ermee!
~I'm in love with my car~

Sa_Reno

Thank you! :-)

Ik zie steeds meer kleine schoonheidsfoutjes maar rijden doet ie als een kanon!

Vinnie

Ach, dat heb je altijd wel... mijn mooie blauwe 100NX heeft ook wat putjes en deukjes; maar niet iets wat je in een snelle kijk ziet.

Mooi ding verders; en ik hoop dat ie niet zo 'verborgen' verrot is, zoals helaas bij mij wel het geval was.

Sa_Reno

Verborgen verrot geloof ik niet zo, we hebben hem binnenste buiten gekeerd bij het kijken. Alleen de bodem heb ik niet kunnen zien maar aangezien hij gortdroog is van binnen geloof ik dat wel.

Ik weet dat hij in de dorpels roest heeft door de afwatering van de daken, de veerpoten zijn aangetast maar niet door en door rot en hier en daar bij de schermen wat roest. Bij het rechter achterlicht ergens heb ik wat vocht gevonden en dat check ik binnenkort even.

Op dit moment is alle roest nog een schoonheids issue, technisch gezien kijk ik het allemaal even aan en als ik geen dingen tegenkom die belangrijker zijn zoals remmen, koppeling etc dan gaat hij naar de plaatwerker om de roest de nek om te draaien.

Wel moet ik zeggen dat hij errug laag is, de achterkant nog lager dan de voorkant. Het rijdt daardoor wel erg strak.

richardwbb

Citaat van: Sa_Reno op 26 dec 2011 - 01:40
Verborgen verrot geloof ik niet zo, we hebben hem binnenste buiten gekeerd bij het kijken. Alleen de bodem heb ik niet kunnen zien maar aangezien hij gortdroog is van binnen geloof ik dat wel.

Ik weet dat hij in de dorpels roest heeft door de afwatering van de daken, de veerpoten zijn aangetast maar niet door en door rot en hier en daar bij de schermen wat roest. Bij het rechter achterlicht ergens heb ik wat vocht gevonden en dat check ik binnenkort even.

Op dit moment is alle roest nog een schoonheids issue, technisch gezien kijk ik het allemaal even aan en als ik geen dingen tegenkom die belangrijker zijn zoals remmen, koppeling etc dan gaat hij naar de plaatwerker om de roest de nek om te draaien.

Wel moet ik zeggen dat hij errug laag is, de achterkant nog lager dan de voorkant. Het rijdt daardoor wel erg strak.

Wijsheid.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Sa_Reno

Ik schoot ff een plaatje voor de deur en kan het niet laten hem te posten. Hij is overigens flink verlaagd, achter meer dan voor? Ik heb de veren gecontroleerd en hij is niet doorgezakt. pfew.

Wel lijken de achterwielen beide ver naar achteren te staan. Oh well, hij ligt als een blok..  >:D

Marous

Heerlijk, zo'n uitzicht ;)
~I'm in love with my car~

ParaChris

Kleurtje komt heeel erg mooi uit op die foto!

twinturbo

Mooi kleurtje hoor. Velgjes staan hem ook wel goed. Maar hij ligt wel erg laag achter zo.