Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Sareno zijn Daily.. Achterkant opgeknapt/gespoten. Foto's op P6 09-06-2012

Gestart door Sa_Reno, 18 dec 2011 - 16:24

Vorige topic - Volgende topic

Sa_Reno

Vandaag de fusee kogels en stuurkogels opgehaald. Wel van Nipparts maar voor deze prijs hoop ik ze nooit en nooit meer te hoeven vervangen.

Daarnaast ook maar een nieuw oliefilter gehaald zodat ik van het weekend de olie kan verversen.

De draagarmen van de voorzijde heb ik samen met de nieuwe fusee's naar de garage gebracht om te persen en dan gaan ze samen met PU onder de auto.

Wat mij wel opviel aan deze fusee's is dat er smeernippels bijzitten. Ik moet ze dus nog vetten. Iemand een idee waarmee?
Nissan 100NX 1.6 Injectie 1993
Renault 19 16V Cabriolet 1994

Sa_Reno

Vandaag was een mooie dag om wat te rommelen. Omdat ik toch een stukje van mijn rode NX wil houden heb ik de zwarte hemel en de A-stijlen overgezet. Ik heb nog getwijfeld of ik het kunststof bij de achterruiten ook wilde overzetten maar die waren te beschadigd. Wellicht als ik nog eens aan mooie exemplaren kan komen zet ik die ook over.

Dat zwarte van een Carb is toch eigenlijk wel serieus mooi, ik begrijp niet waarom Nissan er voor koos om bij de Injectie voor grijs te kiezen. Het dashboard overzetten is voor nu te veel werk maar wellicht kies ik er later nog voor om alles om te zetten naar zwart.

Ook het stuur heb ik net omgezet maar dat ziet er toch wel 'oud' uit ondanks dat het stuur in in goede staat is. Mmm. Het stuurt overigens wel veel lekkerder en ik kon het niet laten om even flink over de dijk te gaan. De auto heeft nu redelijk onderstuur sinds ik de stabi vervangen heb. Eens zien hoe ik dat op ga lossen.

Lekker gesleuteld weer..

Rens

Ik ben echt blij met het zwarte interieur (ja duh, ik heb een carb), en ik snap ook inderdaad niet de overstap naar grijs.

Sa_Reno

Het zwarte is gewoon strakker, meer contrast..

Ook moet ik eens kijken waarom ik mijn interieur "uitgeleefd" vind. Ik kan mijn vinger er niet goed op leggen maar ik zie nettere interieuren bij sommige NX'en terwijl het mijne ook best netjes is.

Misschien moet ik eens op zoek naar nieuwere stoelen of zo.

Sa_Reno

Vandaag heb ik tijdens de Klusmeeting de achterveren weer gewisseld. Dit keer voor Weitecs. En ja hoor, al het gekraak is weg. Dat mocht ook wel want er is een bult vaseline in gegaan. Nu hoor ik alleen het rubber van de achterklep nog. Ook die gaat in de vaseline..

Ook hebben Gert en Patrick mijn auto met Datascan bekeken en de ontsteking op tijd gezet. Al kon er geen foutmelding in het log gevonden worden, de motor gedraagt zich toch wel wat beter.

- De motor trekt (iets) beter door en lijkt mooier te lopen (onsteking?)
- De motor blijft voor het verkeerslicht weer 1100 tpm draaien en zakt dan weer netjes naar 800. Dit heeft hij al een hele tijd niet meer gedaan. Hij dropte gewoon naar 600 en dan weer naar 800. Geen idee wat dit veroorzaakt heeft maar het is weer gefixt. Nu hopen dat het zo blijft.

1 ding ging fout vandaag. De sleutel van mijn wielsloten brak af bij de allerlaatste bout. Gelukkig zit hij wel vast en is de boel veilig maar bij een lekke band heb ik een probleem. Gauw een oplossing zoeken dus.

themacpie

mooi zo, had weinig afwijking allemaal maar timing staat nu wel juist... helaas de tps niet losgekregen. Want die mocht ook wat bijgesteld
Begint een gewoonte te worden. Toch maar eens een slagschroevendraaier gaan opzoeken denk ik.
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

Sa_Reno

En zodra ze WEL los zijn, meteen ander soort schroeffies monteren.

Ben voor nu allang blij dat het gechecked is!

Sa_Reno

De pret was van korte duur. Hij houdt het toerental niet meer op 1100 tijdens het uitrollen en de auto lijkt weer wat meer moeite met trekken te hebben.

De ECU heeft zich dus duidelijk weer bijgesteld. Enig idee waar dit in kan liggen?

Sa_Reno

De wielsloten zijn verwijderd. Gelukkig zonder schade aan de velgen.

Iemand een idee waarom mijn idle weer fout gaat?

themacpie

tps staat fout, zou wel eens de reden kunnen zijn denk ik... zie niet in wat anders.
Smurf B heeft zelfde probleem gehad en nadat de tps goed gezet was was het schommelen voorbij.

Sa_Reno

Nou dan moet ik een slagschroevendraaier regelen gok ik.

Kan een TPS langzaam veranderen van stand? Toen ik de auto kocht heeft hij het ongeveer 10k kilometer goed gedaan.

Nu moet ik ook zeggen dat het vandaag (in de koude ochtend) wel goed ging. Vanmiddag toen het warmer werd ging het weer fout.

luc2572

Op hoeveel staat jou tps? Die van mij stond op 4,6 en moest 5 zijn?

Sa_Reno

themacpie

Sa_Reno

Ik denk dat ik het in de volgende 3 zaken moet zoeken:

1) TPS bijstellen (nu 4.4)
2) Slechte flow in de uitlaat (klacht heeft ie ongeveer sinds de uitlaat vervangen is)
3) Defect aan de benzine pomp, te lage flow? (Als je de auto op contact zet, komt er een borrelend geluid bij de tank vandaan, alleen van buiten te horen)

Zijn dit logische oorzaken voor het moeilijk doortrekken in toeren en het niet op toeren houden tijdens het uitrollen? Wat hoort de brandstofdruk te zijn bij de toevoerleiding onder de motorkap?

Ik moet binnenkort nog een compressiemeter aanschaffen voor de Renault, is er ook een gereedschap waarmee ik zowel brandstofdruk als compressie druk kan meten?