Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Rik 100nx GTI.

Gestart door Rik, 28 feb 2008 - 18:08

Vorige topic - Volgende topic

Murcielaygo

Citaat van: SpitFire op 26 mrt 2009 - 02:02die sensor heeft 2 aansluitingen: een massa (die je moet aansluiten) en een signaal (voor naar je meter), denk dat dat niet helemaal duidelijk is/was...

Toch wel heel apart dat ze dan die zogenaamde massa-aansluiting isoleren van de behuizing...

Ja, als je de weerstand tussen de aansluiting en het huis meet zal die nul zijn, maar da's ook de
bedoeling: zonder oliedruk hoort die verbinding massa te maken om het oliedruklichtje aan te zetten...

Rik

Helaas heeft de optie van Jan niet geholpen . Meter schijnt het wel te doen , want die slaat uit bij kortsluiten naar maximaal . Dus ik denk dat de sensor stuk is .
500SEL

SpitFire

Citaat van: Rik op 31 mrt 2009 - 18:23
Helaas heeft de optie van Jan niet geholpen . Meter schijnt het wel te doen , want die slaat uit bij kortsluiten naar maximaal . Dus ik denk dat de sensor stuk is .

je meter ook als je em nog een paar keer kortsluit  ;D
Nissan 100NX 1.6 carb - RIP
Nissan 100NX 2.0 GTI - RIP
Mazda MX3 1.6 - SOLD
Honda Civic 1.5 DXi - RIP
Mitsubishi Carisma 1.6 LE

..::=> No Past - No Future - No Problems <=::..

Rik

heb ik 1 keer gedaan om te zien of de meter goed is of iig uitslaat
500SEL

Murcielaygo

Citaat van: Rik op 31 mrt 2009 - 18:23Dus ik denk dat de sensor stuk is .

Heb je een multimeter? Meet daarmee dan eens de weerstand tussen de aansluiting(en) en de massa.

Of probeer eens met een losse draad "even snel" tussen de sensor en de meter.

Rik

Weet je dan de waarde Jan ? Want ik kan nergens een schemaatje vinden van die meter .
500SEL

Murcielaygo

Nee, waardes weet ik niet, maar het gata erom dat 'ie
verschillende waardes geeft bij koude of warme motor.

Als 'ie dat doet doet de sensor het dus wel en verdenk ik de bedrading.

Het beste is dan om te meten tussen de aansluitpolen en het sensorhuis.

Aphelion

Ik moet zeggen, ik ben impressed van die witte tellerplaten. Ik kom ze binnenkort eens even bekijken in Oenkerk ;).
Nissan 100nx 2.0 GTi 1992

Rik

Ik heb gister dus de dorpels gedeeltelijk gelast van mijn GTI , viel me toch tegen wat ik tegen kwam , best wel dikke gaten , vooral links achter aan de buitenkant .
alleen rechts achter de buitenkant nog , dan is ie weer tip top in orde kwa roest . Als dat klaar is dan komen de skirts erop .

Heb geen fotos gemaakt .
500SEL

Jeroen330

Citaat van: Rik op 22 apr 2009 - 20:15
Ik heb gister dus de dorpels gedeeltelijk gelast van mijn GTI , viel me toch tegen wat ik tegen kwam , best wel dikke gaten , vooral links achter aan de buitenkant .
alleen rechts achter de buitenkant nog , dan is ie weer tip top in orde kwa roest . Als dat klaar is dan komen de skirts erop .

Heb geen fotos gemaakt .

Mooi werk weer!
Heb je eind Mei tijd voor de mijne? Dan plakken we de APK erbij!
Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap

Zeurdoos

Zo wel mooi zijn als jij in het zelfde weekend daar ben als ik voor de swap :P kan jij mooi de motor timing goed zetten ;)

Jeroen330

Als jij piet kan regelen voor je motor (Óf ik help je daarmee) en Rik wil mijn autotje lassen in hetzelfde weekend kan dat inderdaad mooi samen! dan stel ik dat blokje wel voor je af!
Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap

Zeurdoos

Alleen wil ik dus eigenlijk juist zo snel mogelijk ;) (IVM mijn huidige homokoneet) ;)

JohnT

Goed werk,Rik (jou kennende).

Hoe is het met  de sensor van je oliemeter? Werkt tie al?

Rik

nee :S ben ik nog niet meer mee bezig  geweest .
van het weekend denk ik .
500SEL