Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Ries 3e 100nx en golf. APK NX !!!!!!

Gestart door ries19, 24 mei 2010 - 19:55

Vorige topic - Volgende topic

dopey

oh ja wacht, is een ander modelletje, zat ff met E36 feiten in me hoofd (de diesel variant)
E46 is wat lichter en loopt zuiniger..
Aint nothin sweeter than a one liter

Ginko

Citaat van: ries19 op 04 aug 2010 - 20:35

maar zoals ik zei de nx hou ik er bij :P anders word richardwbb boos :P

en ik ook ;D

er is nog een leuke topic over de EGR van diesels...misschien wel interessant om door te lezen als je zuinig wil gaan rijden.

lucus

voor een auto die 1350 weegt betaal je ong 150 - 170 euro wegenbelasting per kwartaal, en dat is als je benzine rijd. rijd je diesel, dan komt daar nog eens een smak bovenop.
enige mazzel is misschien dat je auto uit 2002 komt dus al een Energie merk heeft... wat je wellicht wat centen oplevert. maar een diesel...je had beter een G3 bak kunnen kopen...
Renault Twingo 2 diesel.
85 pk en 200Nm koppel.
Verbruik: 3,7L op 100 Km
Lachen aan de pomp :)

richardwbb

Targa dak weg, lekkere toeren motor weg, rijgedrag weg, tis gewoon een normale auto met een BMW verpakking. En jij denken dat dat geld bespaart.

Ik wil je nog wel die besparing zien halen door 1 op 20 te gaan rijden, 1 op 14 lijkt mij veel logischer.

Gebruik dat gaspedaal nou gewoon met zo'n ding ;D

En inderdaad, waarom nou BMW :P
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

dopey

ries19

weeg is op hoe je zit in een bmw een een nx. bwm ben je gwn groter meer ruimte mensen stoten hun hoofd neit tegen het dak met instappen en ik heb een achterbank :P daar gaat het me om. ik betaal 95 euro in de maand aan wegen belasting met de bmw. en verzekering nog niet naar gekeken. ik betaal nu 35 euro in de maand aan wegenbelasting. 360 euro aan brandstof bespaar ik enkel al door naar me werk te rijden. komt nog paar 100 km aan prive gebruik bij he vergeet dat niet. het weegt tegen elkaar op. en er zitten meer voordelen als nadelen aan dus hij komt er gewoon :)
Wie mooi wil zijn moet pijnlijden en wie laag wil zijn moet omrijden.

Ginko

Citaat van: ries19 op 05 aug 2010 - 12:26
weeg is op hoe je zit in een bmw een een nx. bwm ben je gwn groter meer ruimte mensen stoten hun hoofd neit tegen het dak met instappen en ik heb een achterbank :P daar gaat het me om. ik betaal 95 euro in de maand aan wegen belasting met de bmw. en verzekering nog niet naar gekeken. ik betaal nu 35 euro in de maand aan wegenbelasting. 360 euro aan brandstof bespaar ik enkel al door naar me werk te rijden. komt nog paar 100 km aan prive gebruik bij he vergeet dat niet. het weegt tegen elkaar op. en er zitten meer voordelen als nadelen aan dus hij komt er gewoon :)

uhuh,  ander rijgedrag zou je kunnen krijgen dus.

t is onderzocht dat als mensen in een luxere, grotere, hogere, velige auto rijden dat ze dan meer risico's nemen.
Dit door het gevoel van veiligheid en overzicht die je in sommige wagens krijgt.

*dit verklaart ook waarom de meeste bestuurders van die kleine autotjes zo zacht en rustig rijden :P*

ik heb het ook weleens gemerkt toen ik ff haast had en met de auto van me pa reed. Ik heb een paar keer een actie gedaan die niet helemaal netjes of slim was. paar keer gewoon zwaar aso gereden   Verder niks gebeurd, maar je weet maar nooit wanneer er wel wat gebeurd.

En dit is meestal wel persoonsgebonden, maar je kan niet ontkennen dat als je in een auto gaat rijden waar je jezelf veiliger in voelt dat je dan niet soms iets meer risico durft te nemen. of anders moeite heb om je in te houden om het niet te doen.

Jeroen330

Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap

richardwbb

Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

ries19

Citaat van: Jeroen330 op 05 aug 2010 - 14:34
Je laat mij weten hoe en wat toch??

ik geef jou daar nog een mailtje of een pm over jah.

Citaat van: richardwbb op 05 aug 2010 - 14:44
Citaat van: dopey op 05 aug 2010 - 07:19
euh, rijgedrag weg?

rijgedrag weg? ??? :P

Ja het rijdt, dat is zo.

een nx is een heerlijke auto enzo. maar eerlijk is eerlijk je kan een nx neit vergelijken met een bmw

dopey

nou bedoelde eerder dat een nx echt niet tegen 't rijgedrag van een bmw op kan hoor.. ik heb niks tegen 100nx, maar om nou te gaan doen alsof die een beter rijgedrag hebben dan een bmw neuh, das beetje dromerig doen sorry.. al helemaal met een E46 model wat hier besproken word, dan kan de nx nog wat leren van het duits weggedrag ;)

ries19

die reactie was ook tege richard niet tege jou dopey :P maar tis dit zijn autos die je niet met elkaar moet vergelijken.

dopey

oh ik reageerde enkel nogmaals op de zin "rijgedrag weg?" niet eens zo zeer op jou reactie
mee eens, geen wagens om te vergelijken, maar als je 't wel doet doe het dan "eerlijk" zeg maar, en dan komt de nx toch wat te kort

ries19

richardwbb

Heel veel auto's welke ik niet heb, maar wel zou willen, komen niet eens in de buurt.