Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Re:Tim's 2e NX: (Toch niet) Einde verhaal

Gestart door TimTube, 19 nov 2011 - 21:08

Vorige topic - Volgende topic

Mojo

Citaat van: Mojo op 24 nov 2011 - 23:52
Trouwens, die Continentals hebben een iets hogere wang (110 tegenover 107 mm bij de Toyo's), daar kan je ook "flubbergedrag" van krijgen.

Ja hoor, Sander... Dat is wel 0,3 mm verschil!

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

Pietjuh

Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

Rens

Vrijdagmiddag, Sander ziet het niet meer zo helder. :P

DJ Ramonski

Tim, ben echt jaloers op die NX van je ;-) Hij is precies zoals ik mijn oude had willen hebben :)
Koos NX-Loos
Nissan 100NX 1.6 SLX+ E2 (1993)
Honda Civic 1.4i Jewel (1998)

Mojo

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

ParaChris

Idd, lol  :P

Dit vat ook ik als compliment op, mag toch wel? ::)

DJ Ramonski

Citaat van: ParaChris op 25 nov 2011 - 22:14
Idd, lol  :P

Dit vat ook ik als compliment op, mag toch wel? ::)

Uiteraard ;-) Volgens mij heb ik dat ook al eens eerder in jouw eigen topic geroepen :P Of in ieder geval iets van: niets meer aan doen aan de buitenkant ;)
Koos NX-Loos
Nissan 100NX 1.6 SLX+ E2 (1993)
Honda Civic 1.4i Jewel (1998)

TimTube

Grmbl heb wat problemen met m'n blok. Hij verbruikte sowieso al olie...ongeveer een liter per 1250 km. De achterkant van de auto zag er ook zo uit (foto van eerder dit jaar):

De echte problemen kwamen echter vorige week. Toen ik de auto op de snelweg in de 3e versnelling door een lange doordraaier trok begon het olielampje te flikkeren. Meteen ingehouden maar het was al te laat. Blok werd daarna meteen best heet. Steeds tegen het rood aan en een een paar momenten er net in.

Ik reed op de A12 in die gigantische wegwerkzaamheden, zonder vluchtstrook en smalle rijbanen, dus met 50km/h in de 5e versnelling doorgereden. Auto meteen langs de kant gezet zodra het veilig was en olie er ingegooid (was ook wel nodig, nog maar een puntje aan de peilstok).

Het duurde even voordat ik olie had dus ik heb een tijdje stilgestaan. In die tijd is het koelexpansievat van helemaal vol naar helemaal leeg gegaan. Geen vloeistof onder de auto dus ik denk dat het verdampt is.

Nu, 250 km verder, was die liter olie die ik erbij gegooid had er alweer bijna uit. Even goed gekeken (met mijn nikswetende ogen) en gezien dat er gewoon olie lekt:

Rest van het blok oogt ook wat smerig van de olie:

Auto maar zo snel mogelijk even wegbrengen. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Rens

Heb je ondertussen wel weer het koelexpansievat gevuld?

TimTube

Wel handig om te vermelden ja. Ben niet gaan rijden voordat ik dat gedaan had. Kostte wat extra tijd maar als je toch staat...

Heb dit keer wel direct in de radiator bijgevuld. Ook handig om te vermelden, wellicht, dat ik het blok nog steeds redelijk warm wordt. Expansievat zit vrij normaal vol, mooi tussen min en max maar tijdens het rijden vult die zich tot bijna vol...

Knight100nx

lijkt zo (als leek zijnde) op een olie keering die er uit ligt. maar is op de foto's lastig te beoordelen.

maar dichtsbijzijnde wat daar kan lekken is volgensmij oliepomp of krukaskeering als ik me niet vergis.

op die eerste foto lijkt wel of je er een diesel hebt.

staartbek

ik zou me meer zorgen maken om het kvs pijl wat op en neer schiet..
dat samen met olie verbranding, duidt toch meer op een koppakking probleem, want dat hele kleine beetje zweten wat ik daar zie is geen liter op 1250 km, dan krijg je toch behoorlijke vlekken op straat

www.custompainter.nl
info@custompainter.nl

Knight100nx

is dit het blok wat piet onder handen heeft gehad?

Pietjuh

Klopt, dit blok heb ik uit elkaar gehad en toen al geconstateerd dat er schade aan de krukas was, maar er is toen voor gekozen om deze niet te vervangen.

Ik zou het me zo voor kunnen stellen dat dit toch weer voor problemen is gaan zorgen. De zwarte achterkant van de auto vind ik op zich niet zo heel erg spannend, dit kan ook gewoon komen door zout, vuil etc.
De vraag is alleen of je ook zwarte rookpluimen achter je auto trekt als als je gas geeft onder last.

Over de olie onder de motorkap denk ik dat er ergens een olie seal uit geklapt is, maar dat valt op de fotos lastig te zien.

Dat het koelvloeistof pijl stijgt in het expantievat is heel normaal aangezien water uitzet naar mate het warmer wordt.

Wat ik tot zover vermoed is dat het blok te warm is geworden door gebrek aan olie en daardoor een deel van z'n koelwater verdampt heeft. Kun je ook vertellen hoeveel kvs je er toen in gegooid hebt?

Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

staartbek

euh, als ie het reservoir leegtrekt en vervolgens ook nog eerst de radiateur moet gaan bij vullen, is het niet meer uitzetten van water door warmte...
maar duidelijk is dat het niet meer een heel fris blok is

www.custompainter.nl
info@custompainter.nl