Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Re:Tim's 2e NX: (Toch niet) Einde verhaal

Gestart door TimTube, 19 nov 2011 - 21:08

Vorige topic - Volgende topic

michxtreme

Mooi nieuws inderdaad. Dan zijn het de (lekkende) remcilinders achter geweest dus die het lampje lieten branden?
The only limit is your own imagination

TimTube

Vermoedelijk ja. Ze hadden nauwelijks wat gelekt. Had sowieso de remvloeistof bijgevuld en sindsdien geen problemen eigenlijk.

TimTube

Vraagje mensen. Heb tijdens het rijden soms wat gesuis / gepiep. Het lijkt een beetje op het geluid van piepende remmen, maar dan iets zachter en iets hoger in toon. Het is voornamelijk als ik licht naar links stuur op hogere snelheid, of als ik bij het optrekken gas loslaat om te schakelen. Piet heeft wel eens gezegd dat mijn homokineten al wat versleten zijn maar ik gok zelf op een wiellager. Wat denken jullie?

Verder moet ik helaas concluderen dat er de laatste tijd wat kleine dutjes en krasjes bij zijn gekomen op de voor en achterbumper. Mijn vriendin woont in een dure wijk waar veel volvo-rijders wonen....die inparkeren met trekhaak zeg maar. Tja, allemaal geen ramp, maar wel zonde. Ik rijd iig nog elke dag met veel plezier ;)

TimTube

Hij is net opgeweest voor de APK...het is niet best, van alles mis mee. Moet ergens rond de 1500 euro kosten, en dat gaat hem dus niet worden. Onder andere de dorpels zijn helemaal verrot, uitlaat, remmen (hij had al nieuwe blokken er onder gezet, grrrrr), en een hoop kleine dingen.

Ik ga hem dus vandaag uit elkaar halen, bumpers er af, etc.

Maandag verloopt de APK dus dan gaat die naar de sloop. Als iemand hem wil hebben voor 100 euri en wil opknappen dan laat het maar weten. Die 100 euro heb ik net betaald voor de remmen dus dat is wat je betaalt.

Ik weet dat ik me hiermee niet populair maak maar het bedrag is me te hoog om de auto te redden. Tevens ben ik altijd afhankelijk van garages...met mn twee linkerhanden. Het is wel met pijn in mn hart :(

Mojo

1500 is inderdaad erg veel, kun je een veel betere voor kopen.

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

richardwbb

Ja het is zoveel dat het nog veel te veel is ook, die garages die jij uitzoekt  :undecided:
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

TimTube

Grappig dat je dat zegt Richard.... want tijdens het slopen kwam ik erachter dat de dorpels nog helemaal zo slecht niet waren. Dus terug naar de garage, verhaal halen. Bleken ze de skirts er niet af te hebben gehad, what the fuck.

Zucht. Dus totale kosten nu 850,- en dat vind ik nog wel te doen. Misschien verder dit jaar eens naar de auto te laten kijken door de profs hier op het forum en wellicht al wat preventief onderhoud plegen...wie weet. Voorlopig dus op life support!

richardwbb

Leer mij garages kennen ;)

Maar, jeetje, waar bestaat die 850 nog uit dan?

Ik zou 'm in Friesland proberen te parkeren (als dat kan he) en dan maar met de trein terug of zo maar dan nog verneem ik graag van je wat er gedaan wordt van dat geld, het is tenslotte crisis dus geen medelijden met die toko's want anders gezegd hebben ze net gezegd, ja we wilden graag even snel 650 euro uit je schudden maar nu je ons door hebt is het 'vriendenprijsje' slechts 850!!!!!

Daar kan toch geen mens nee tegen zeggen!!!!!!!

:popcorn:
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

TimTube

Nou die 850 klopt wel. Nieuwe remmen voor (gti), nieuwe middenpijp (gti), het laswerk wat wel echt moet (want is afkeur) bij de dorpels en nog wat onbenullige dingen als ruitenwissers en zo.

En maandag verloopt de apk al, dus naar Friesland is nu wat te ver weg ;)

richardwbb

Okee zelf weten maar het kan goedkoper ;)

richardwbb

p.s. ik bedoel qua onderdelen en mogelijk het lassen zelf ook bij lasbedrijfje, je bent te laat (heb ik ook altijd met die APK) maar zorg nou dat je een adresje vind dat aangeleverde delen plaatst voor je en mogelijk moet je je leerlingen ff doorlichten of die een beuner kennen ;) Remschijven en middenstuk haal ik voor ongeveer 120 euro nieuw.....

Mojo

Wat heb je precies nodig, Tim?

Blokken? Schijven? Geloof dat ik ergens in de schuur nog wel goede gebruikte blokken heb liggen, die mag je wel voor een habbekrats overnemen.
En schijven heb je hier best goedkoop.

Als je een moersleutel/ratel kunt gebruiken en het je lukt om de remzuiger een stuk de klauw in te drukken met bijvoorbeeld een waterpomptang, dan kun je dat best wel zelf :)

Dan heb je inderdaad al 150 van die 850 getackled. Dus nog 700 voor dorpels (moet voor minder kunnen).

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

TimTube

Bedankt voor het meedenken jongens, heel tof! Het meeste spul zit er al op, en was ook echt nodig, apk loopt maandag al af. En tja, die linkerhanden van me helpen ook niet mee haha. Zal volgende keer wat eerder beginnen met de apk, dan zijn er meer mogelijkheden. Zal ook wel nodig zijn want ik verwacht dat er onder andere wel wat laswerk nodig zal zijn.

Evil 100nx

Tim even een tip voor de volgende keer

je kan de auto 2 maanden van te voren naar de keuring brengen dan weet je wat de kosten kunnen zijn en hiermee rekening houden

dan heb je 2 maanden de tijd om geld apart te leggen om te repareren of om te beslissen de auto weg te doen

ik doe dit altijd. (Al gaat mijn gti niet de deur uit ondanks wat te kosten zullen zijn)

maar dat laswerk moet goedkoper kunnen vooor die dorpels

en wat Richard zegt sommige zijn garages weten het mooi uit de mouw te schudden
SR20DE+T 25
3 inch uitlaat
Jwt ecu
370cc injectoren
Veerpootbrug voor+achter
Whiteline Stab. achter
40/30 verlaagd Tein SS