Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Re:Tim's 2e NX: (Toch niet) Einde verhaal

Gestart door TimTube, 19 nov 2011 - 21:08

Vorige topic - Volgende topic

TimTube

APK zit er al weer aantal weekjes op ;)...

Misschien kan ik binnenkort eens een ritje Zwolle of Drachten doen? Als jullie er trek in hebben? Indien te druk, dan niet ;)

(Piet had je de warsteiner nog gehad trouwens?)

Jeroen330

Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap

TimTube

Hmm lijkt er echt op of ik motorproblemen heb. Ben nog op school maar heb even met mn telefoon een filmpje gemaakt...soort ratel bij de 4000 toeren, daaronder niks aan de hand. Denk dat het wel hoorbaar is:

http://www.youtube.com/watch?v=2z7GNqzFajI&feature=youtube_gdata_player

Pietjuh

Distributieketting als ik het zo hoor. Niet heel erg, wel irritant. Ik denk dat die auto hier toch nog maar es even heen moet, moet ik er alleen nog even tijd voor vinden.

Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

TimTube

Hmm ok. Ik rij errugh rustig momenteel, niet boven de 3000 toeren. Spaart wel benzine haha.

Zeg maar wanneer je tijd hebt, dan regel ik het! Zou ik erg op prijs stellen!

Jeroen330

Ik heb des noods nog een nieuw distributiesetje liggen Tim...

mocht het nodig zijn..
Hopelijk kan de auto snel even deze kant op..
Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap

TimTube

Ja moet wel even naar gekeken worden ja. Probleem is dat ik t/m 26 sept erg druk ben om een langstudeerboete te voorkomen... heb alle dagen in het weekend nodig. Daarna...maak ik tijd! Bedankt voor het aanbod weer mannen!

TimTube

Ondertussen van kwaad tot erger hier. Snel langs Drachten of anders even naar de garage hier.

2 nieuwe filmpjes... let op de piepende ratel. Misschien dat iemand iets herkend?

http://www.youtube.com/watch?v=7Z7wO9rX1_0&feature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=L3XaVjRj6I0&feature=plcp

Beest

TimTube

TimTube

Slecht. Blok maakt steeds meer geluid. Steeds vreemder ook...lijkt niet echt op versleten distributieketting of zo... soms maakt de V-snaar (die nieuw is) tijdens het starten dat versleten geluid, dus wellicht heeft het toch daar wat mee te maken.

Mijn handremlampje gaat bij optrekken branden... Zou kunnen dat m'n blokken achter versleten zijn, alhoewel mijn handrem altijd wat "speling" heeft gehad onderin, ligt een beetje los, dus wellicht is het de sensor?. Hoe lijp is het om hier nog 2 weken mee door te rijden? Heb problemen met tijd en kosten maar als ik ineens totaal geen remdruk meer heb moet ik proberen een andere auto te lenen...

michxtreme

Als het waarschuwingslampje van de rem/handrem spontaan gaat branden lijkt mij toch dat er een serieus probleem is met de remdruk. Ik zou het remvloeistof peil ook even in de gaten houden.
The only limit is your own imagination

TimTube

Eindelijk eens wat goed nieuws. Heb de auto naar de garage gebracht, het viel allemaal erg mee. Multiriemen zijn vervangen en ook zitten er achter nieuwe remcilinders op.

Ook is een wiellager achter vervangen, die écht kapot was. Echter, het zoemende geluid blijft. De banden lijken wel goed in orde te zijn dus het blijft mij een raadsel waar het geluid vandaan komt.

Enige probleem wat blijft is het wegzakkende toerental, maar daar heb ik redelijk mee leren rijden dus dat komt wel een keer. Voorlopig rijdt deze NX gewoon door!