Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Re:Tim's 2e NX: (Toch niet) Einde verhaal

Gestart door TimTube, 19 nov 2011 - 21:08

Vorige topic - Volgende topic

Rens

Toen jouw 100NX weer werd opgeladen op JAF leek het wel een 2CV Sahara: motor voorin en een motor achterin. ;D 

themacpie

idd, moest alleen achter nog een Vbak en aandrijstangen hebben  :P
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

twinturbo

Das mooi geregeld zo. Super dat het weer helemaal goed gaat komen met de nx.

Pietjuh

Vandaag eens even tijd gehad om wat beter naar het blok te kijken, maar de motor die er nu in ligt is wel einde verhaal, het heeft er alle schijn van dat de motor droog is gelopen de olie is in ieder geval goed verbrandt en er zat een hoop rommel in.
Het warm lopen is vermoedelijk wel te fixen, maar de motor blijft slecht dus is de betere optie om het andere blok erin te gooien.

Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

themacpie

niet te hard gooien dan hé Piet  ;D

TimTube

Duidelijk.

Wat denk jij, Piet, zou dit door die krukas zijn gekomen? Hij is op een gegeven moment behoorlijk meer olie gaan verbruiken want ik hield het goed in de gaten. En de rest van het blok hebben jullie in augustus nog gereviseerd dus dat kan het niet zijn.

Anyway, hang dat nieuwe carbje er maar in ;)

Edit: overigens, deze olie dus ook al verbrand? Ik heb er nadat ik langs de kant heb gestaan nog meer dan 3 liter bij gegooid...

Pietjuh

Met zekerheid valt nu niet meer te zeggen wat aanvankelijk de oorzaak is geweest.
Ik zag wel dat er behoorlijk veel olie sporen op de v-bak lagen, dit zal vermoedelijk komen door een lekkage bij de stroomverdeler/kleppendeksel. Het zou kunnen dat tie daar z'n olie eruit geblazen heeft.

Overigens is 3 liter de volledige olie inhoudt van zo'n blok dus hij is echt helemaal leeg geweest.

De nieuwe olie zal allicht niet verbrandt zijn, maar het gaat er wel naar ruiken door het residu wat er verder in de motor zit. Daarnaast wilde de koelvloeistof ook erg lastig uit de motor, dus vermoedelijk zitten de koelkanalen ook vol met prut. Dit is wel vaak het resultaat van motoren die echt serieus te heet zijn geweest.

Ik ben nog wel van plan het oude blok uit elkaar te trekken om te kijken of er nog iets te herleiden valt, ik neem aan dat je 'em toch niet weer terug hoeft.
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.

TimTube

Ja, ik ben wel benieuwd! Ik kan er idd niks meer mee dus leef je uit :). Doe maar een fotootje tegen die tijd, wil de boosdoener wel eens zien.

Overigens was die 3 liter niet allemaal in 1 keer. Na het stilstaan ongeveer een liter en binnen 500km nog 2 er bij.

Pietjuh

Even wat nieuws hierzo.

Tim z'n auto heeft hier onderhand 2 weekjes gelogeerd. Het heeft al met al nogal wat langer geduurd dan gepland, mede doordat ik even lekker door m'n rug was gegaan waardoor ik een weekje niet kon sleutelen.
Helaas was de nieuwe motor zo dusdanig kaal dat er een halve dag werk in zat voordat deze weer enigszins geschikt was om in te bouwen, klopte er van het vacuum van de oude motor vrij weinig en was bij de nieuwe motor al het vacuum afgeknipt.
Met dank aan Rens (mijn grote dank hier nogmaals voor) kon ik het vacuum 100% correct aansluiten. Het blijft altijd twijfelen met deze motoren maar met dank aan de volledig originele motor van Rens en zijn inzet zijn we op dat gebied een stuk wijzer geworden.

Daarnaast hebben we de carb van de oude motor gemonteerd en zo ongeveer de volledige ontsteking (rotor/verdeelkap/bougiekabels/bobine) vervangen, aangezien deze in een staat waren zoals ik ze zelden zie.

Tot slot loopt de motor nu vrij netjes, maar moet nog even een beetje inlopen aangezien het blok een tijd lang stil gestaan heeft.
Kortom Tim kan weer rijden :-)

Dank gaat natuurlijk ook uit naar Jeroen die hier net zo hard aan mee heeft geholpen!!

Het oude blok ga ik binnenkort nog wel open trekken, hier zullen nog wel wat foto's van volgen.

Rens

Mooi, kan Tim straks met het mooie weer weer lekker genieten. :D

themacpie

doet me plezier te lezen dat het allemaal in orde is  :D

sportprophet

Super Piet!.. en ook mooi om te zien dat waar nodig iedereen een handje helpt!

Jeroen330

Het is je gegund Tim! We hebben er een hoop extra uurtjes in zitten!

Waarvan piet nog de meeste! Op naar lekker kachellen!
Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap

patrick100nx

idd, erg goed werk geleverd!! Kan tim weer lekker tuffen met het nxje :D

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

TimTube

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er een beetje stil van werd toen ik Piet's PM kreeg gisteravond...wat een inzet en moeite heeft iedereen voor mij gedaan, heb er gewoon een schuldgevoel van. Zonder de inzet van Piet en Jeroen (en ook Gert voor het blok en vervoer) had deze NX absoluut niet meer rondgereden. Echt TOP!

Had ook van Piet begrepen dat de auto wordt meegenomen door Jeroen dus ik zal em binnenkort dus kunnen ophalen in Zwolle...ook geweldig!

Kreeg wel van Piet te horen dat er wat meer dingen toe zijn aan vervanging, namelijk:
- Wiellager
- Slag in de velg (banden waren toch al ruk, dus weg ermee)
- Beide homokineten

Dus ik hou me aanbevolen voor deze onderdelen...als iemand nog een leuk setje velgen heeft liggen bijvoorbeeld...

Verder, als ik dan toch bezig ben, wil ik de verlagingsveren er wel eens ondergooien. Met mijn 2 linkerhanden heb ik niks aan mezelf. Iemand die zin heeft om hierbij te helpen? Uitbetaling in bier is sowieso gegarandeerd.

Mannen, enorm bedankt voor alles!