Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Rens witte 100NX

Gestart door Rens, 09 mrt 2010 - 21:59

Vorige topic - Volgende topic

black mirror

erg nette nx rens

heb hem mogen zien op de underground meeting
had mijn nx nie bij me maar was met scorpion mee
zijn de foto,s nog netjes geworden sucses met de roest

Groeten Tim

ALLE ONDERDELEN DIE DEZE AUTO VERLIEST ZIJN VAN UITSTEKENDE JAPANSE KWALITEIT.

Rens

Nog wat fotootjes.

Ben vandaag met hammerite aan de slag gegaan en heb alle roestige plekjes behandeld. Bij de doorvoeringen voor de kabelboom naar de deur heb ik aan de binnenzijde gevoeld, maar hier is alles mooi glad, ook de lasnaad direct daarboven, die er toch erg aangetast uitzag.

Verder heb ik de kokers waar de onderste bumperbalk in zit van binnen met tectyl ML behandeld. Tip: aan beide zijden naast de veerpoten zitten kleine gaatjes. Op de foto is dit de linkse, en als je hier dat lange slangetje in stopt en richting achterzijde schuift kan je zo zelfs het achterste gedeelte doen. Daarna nog een keer hetzelfde richting voorzijde, en tot slot nog een keer via de voorkant (kan ook als de bumperbalk er nog op zit).

De spatborden zijn ook aan de binnenzijde met ML gespoten.

Best wel kaal zo...

Zeurdoos

Rens

Dank je :)
De planning is dat ik dit weekend de spatborden weer definitief erop wil zetten. Dan heb ik nog een aantal dagen om het front netjes te maken, want 6 juni moet hij toch echt wel klaar zijn ;)

Knight100nx

dit ga ik komende zomer ook maar eens doen, best intressant dit en goeie duidelijke foto's

Rens

Een keertje dat plastic binnenscherm loshalen en de troep achter het spatbord weghalen, dat is al een aanrader.

En mijn andere hobby is fotografie.  ;D

Rens

Vanavond de tweede laag verf erop gedaan, morgen in de loop van de dag eindelijk weer de spatborden vast maken.  :)

Rens

Spatborden zitten er weer vast op. Buurman is zo aardig geweest om de 3 afgebroken bouten van de bovenste bumperbalk te verwijderen en nieuwe schroefdraad te tappen.

Rens

Het To-do lijstje zoals het nu is:

• Sierkapje rond contactslot ontbreekt (iemand 1tje liggen)
  • Radio moet nog aangeschaft worden (hoewel ik tot nu toe ook zonder muziek geniet van rondtoeren ;D )
  • Bak van reservewiel reinigen
Achterklep:

• Gasveren achterklep vervangen (zie ook foto 1.)
  • 2 of 3 roestplekjes behandelen
  • 3de remlicht inbouwen
  • Rubber randje rondom achterruit is niet compleet. Bovenin ontbreekt een stukje
Deur rechts:

• Bekleding loshalen en roest behandelen (ergens onderin verschijnen kleine bruine bultjes, komt van binnen uit)
  • Kleine beschadigingen behandelen
Deur links:

• Bekleding loshalen en eventuele inwendige roest aanpakken/antiroesbehandeling geven
  • Buitenspiegel loshalen en roestplek behandelen.
Carrosserie:

• Spatborden loshalen en hierachter de nodige roestplekken aanpakken (foto 2 t/m5)
  • Bruine randjes spatborden
  • Bumper rechtzetten (en eventueel wat daarachter zit)
  • metalen delen achter bumper/onder motorkap antiroestbehandeling geven
  • motorkap aan onderzijde behandelen
  • raamrubbers bij deuren loshalen en bruine plekken aanpakken
  • Gaatje in goot van achterklep dichtmaken
  • Roest achter achterklep bij de scharnieren wegwerken
  • rechter achterlicht unit loshalen en nieuwe kitlaag plaatsen
  • Kleine beschadigingen behandelen
  • Achterbumper loshalen en alles erachter een antiroest behandeling geven.
Onderzijde:

• Flink met de tectyl in de weer
Velgen:

• Misschien ooit nog eens laten stralen en 100 % maken

Denk toch dat ik wat kleine verfraaingen wil gaan doen. Wat mij mooi lijkt is een gedeelte van het huis van de buitenspiegels wit te spuiten, het gedeelte dat iets dieper ligt dan de rest. Alleen de rest fatsoenlijk afplakken is een flink karwei.  :P
En ben er nog niet over uit of ik nu met of zonder nummerbordblok wil, aan de voorzijde.

Belg

Citaat van: Rens op 30 mei 2010 - 11:31
En ben er nog niet over uit of ik nu met of zonder nummerbordblok wil, aan de voorzijde.

Ik heb ook een witte nx en heb ook eens geprobeerd zonder dat blok, maar vond het eerlijk gezegd beter staan met nummerbordblok op een witte nx..
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

Rens

Het fotosjoppen van michxtreme bracht mij op een idee.
Zoals de NX nu is:

Waar ik eigenlijk naar toe wil:

Gedeeltelijk witte spiegels en zwarte spaken. Het zwart komt op meer plaatsen terug, zoals de raamlijsten en de sier- en stootstrippen.

Knight100nx

staat heel netjes hoor, ik zeg doen :D

sportprophet

Jup.. ik ook.. en waarom geen zwarte knipper lichtjes dan? ;)

Knight100nx

nee dat zou weer te zwart worden, oranje kan bij deze auto prima

Rens

Anders wordt hij erg zwart-wit.  :)