Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Re: Angel's 100nx "StreetAngel" Al op stal...

Gestart door ~*Angel*~, 01 jun 2008 - 11:05

Vorige topic - Volgende topic

Zeurdoos

nissanpower

abs ecu lostrekken en lampje van abs eruit en je bent in princiepe klaar
kawasaki zx7r

zxr-club.nl

Crum

voor de APK moet de abs pomp er zelf ook uit..is opzich ook nog wel te doen, er zijn koppelstukken verkrijgbaar die je zo tussen de remleidingen kan zetten, ik had er toen ook in mn auto zitten toen ik het abs eruit had gehaalt..
Universeel betekend dat beschreven onderdeel is ontworpen om nergens op te passen. Behalve na ingrijpende modificaties, en gebruik van schuttingtaal...

http://www.mijnalbum.nl/Album=R6RF7VDO

Pietjuh

Citeervoor de APK moet de abs pomp er zelf ook uit..is opzich ook nog wel te doen, er zijn koppelstukken verkrijgbaar die je zo tussen de remleidingen kan zetten, ik had er toen ook in mn auto zitten toen ik het abs eruit had gehaalt..

En dat mag dus niet (meer)

Remleidingen dienen uit 1 deel te bestaan, dat is wat ik mij heb laten vertellen.

Daarnaast zit je dan nog met het probleem dat als je je pomp doorverbindt je geen rem druk verdeling meer hebt.
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

nissanpower

ik heb toen ook de pomp verwijdert en gewoon de bestaande leidingen weer aan elkaar geknoopt.Zonder ook maar iets nieuws aan leidingen of bevestiging te maken.
En werkte prima.
kawasaki zx7r

zxr-club.nl

Crum

remverdeling komt door het verdeelblokje op t schutbord, het abs van een nx regeld namelijk de remdruk van 2 wielen tegelijk, en niet afzondelijk zoals moderne abs systemen.
en bij mij weten mogen er gewoon koppelstukken tussen de remleidingen zitten, ik weet dat o.a. bij een picanto vanaf fabriek er al koppelstukken inzitten, waarschijnlijk gedaan zodat stukken los kunnen worden vervangen.
de enigste eis is dat het remsysteem op die punten lekvrij is.
Universeel betekend dat beschreven onderdeel is ontworpen om nergens op te passen. Behalve na ingrijpende modificaties, en gebruik van schuttingtaal...

Dropjeslover

Oeh, dan wordt het uitbouwen van mijn ABS ook meteen een stuk eenvoudiger :)
Waar krijg je van die koppelstukken?
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

Nissan 100nx 1.6 1991 (wit)
Nissan 100nx 2.0 1991 (zwart)
Nissan 100nx 2.0 1992 (antraciet)

Crum

betere automaterialen zaak kan ze wel bestellen, er zijn enkel vele verschillende, en ik weet niet meer welke je precies nodig hebt, je kan aan beide kanten dan een nippel erin draaien, aan de ene kant wat eerst de toevoer was van de abs pomp, aan de andere kant wat eerst de afvoer was.

patrick100nx

oehh, die schijven en klauwen zier er netjes uit,, jullie hebben mij op een idee gebracht ;)

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

Mimi

goh dan is wouter echt niet meer orgineel rachel heeft de voorste ook voor mij gemaakt in het wit :D
Found a guy with a car ,
Combined it with her passion,
To create one of her own.

~*Angel*~

Mijn NX staat bij de garage en als de monteur morgen tijd heeft gaat hij hem keuren.
Ben benieuwd wat er allemaal nog aan mankeerd
Nissan 100NX 1.6 carb '92 Zwart
Nissan 100NX 2.0 '92 zwart
Ms- design, 17" TSW Black Ice.

Knight100nx

Citaat van: ~*Angel*~ op 31 mei 2010 - 22:20
Ben benieuwd wat er allemaal nog aan mankeerd

niet zoveel toch?

~*Angel*~

Nou inderdaad niet zo veel.
Heb Apk tot 01-06-2011 yes

Ze hebben alleen mijn stadslichtjes vervangen en aandachtpunten roest dorpel, bodem en wielkasten...

patrick100nx

Nou gefeliciteerd :D, alleen minder van die slechte puntjes, maja je heb een man die alles kan ;D ;).

dus dat moet goedkomen :)

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

~*Angel*~