Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Project van Undertaker1988

Gestart door undertaker1988, 28 jul 2010 - 11:58

Vorige topic - Volgende topic

Beest

hahaha
WAI= Warm Air Intake
= Korte buis tot achter de accu oid. Hierbij blijft de filter toch nog dichtbij de "warme" moter.
voordeel: Beter Gasresponse, lekker aanzuiggeluid
Nadeel: Minder koude frisse lucht (wat wel meevalt als je rijd)

CAI= Cold Air Intake
=Met wat meer buizen koude lucht vanuit je wielkast of voorop vanuit je gril halen.
Voordeel= Frisse, koude lucht
Nadeel= minder geluid, minder aanzuiggeluid Bij regen kan je filter te nat worden en je moter naar de klote gaan

dus .. :p

Jasper

Een wai is zelfs zonder buizen direct op je gasklep en achter je accu is een cai. Je hebt ook nog met een "ideale" inlaat lengte te maken en als je helemaal tot aan je voorfront gaat wordt dit erg lang...
Correct me if i am wrong.
Nissan 100NX 1600i
VPB voor + achter
GTI stabilisatorstang
CAI Green Storm
Demperset Weitec
Preventive maintenance does the trick

Mojo

I'll correct you cause you're wrong :P

Een WAI is alles wat een CAI is. Een CAI betekent dat je het luchtfilter buiten de motorruimte hebt geplaatst, zodat je zoveel mogelijk koude lucht hebt. Dit is bijvoorbeeld in de wielkast, onder je accu.

Wat BEEST zegt dus.

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

Jasper

Onder je accu achter je accu... Wat is het verschil...
Nissan 100NX 1600i
VPB voor + achter
GTI stabilisatorstang
CAI Green Storm
Demperset Weitec
Preventive maintenance does the trick

undertaker1988

...

100NX 1.6 16V

Beest

Ja ik vind het best, maar heb het gevoel dat mijn vacuum niet klopt. moet dus ff afkijken van iemand die een goedlopende Carb met OLF heeft :p

undertaker1988

...

100NX 1.6 16V

michxtreme

in je bestuurdersdeur zit een schakelaar op het slot die het motortje in de bijrijdersdeur bedient.
ik geloof dat dit probleem ook vaker is voorgekomen. schakelaar vervangen of gewoon zo'n set inbouwen:

http://www.spy-europe.nl/epages/61657728.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61657728/Categories/%22Centrale%20Vergrendeling%22

dan heb je gelijk een afstandsbediening
The only limit is your own imagination

Mojo

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.