Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Project van ''Wilhelminaoord"

Gestart door Wilhelminaoord, 02 dec 2013 - 15:27

Vorige topic - Volgende topic

Wilhelminaoord

Zo na een paar maanden in de kanarie gele NX gereden te hebben, toch maar eens lid geworden van de club.
Ik heb zo ongemerk toch al best weer wat aan mijn NX gedaan...

Zo kocht ik de auto in augustus nog met zwart spatbord en een lelijk geprimerde voorbumper en zonder A.P.K.  ;D

(op de foto kun je trouwens klikken zodat hij groter word)

Knight100nx

Ben benieuwd wat je er allemaal mee gaat doen.

Wilhelminaoord

Citaat van: Knight100nx op 02 dec 2013 - 16:48
Ben benieuwd wat je er allemaal mee gaat doen.
Ben al aardig op weg en wou het laten zien maar mijn fotoos werken even niet mee haha

Wilhelminaoord

;DZo ben eruit hoor het is weer gelukt met de foto''s.

Nou ja een weekje later heb ik hem dus zo voor de A.P.K keuring gedaan en kwam er in 1 keer doorheen!

De allereerste rit ergerde ik me gelijk al aan de rammelende hoedenplank waarvan de ophang puntjes waren afgebroken.

Dit heb ik op mijn manier weer gerepareerd met de ophangpunten van een oude hoedenplank waarvan de ophangpunten nog wel goed waren
en het werkt weer prima zo. ;)

Verder kreeg ik er een spoiler in kleur bij. Die zat er ooit op maar, is blijkbaar losgeraakt. IK heb nog een tijdje getwijfeld om hem er niet op te zetten maar, na veel kijken en denken heb ik hem er toch maar weer op geplakt en vind het resultaat toch wel netjes eigenlijk.

Eigenlijk was ik van plan om me verder niet aan de 4 verschillende kleuren te storen die op dat moment op de auto zaten i.v.m een oude schade die hij ooit heeft gehad. Ik wou dat na de winter pas gaan aanpakken.

Maar na een paar weken begon ik me er toch te veel aan te storen en ben toen toch maar met volle moet aan begonnen haha.

Ik ben begonnen met het spatbord en de voorbumper op te ruwen met scotch brite en heb het daarna goed ontvet.
een aantal dagen ervoor had ik de voorbumper al gerepareerd met epoxy aangezien er her en der scheurtjes in zaten.

Daarna heb ik het spul in de primer gespoten en ben er i.v.m tijdgebrek zo een dikke anderhalve maand in blijven rijden.

Leek zo al iets beter in de primer haha. :P

Intussen had ik even wat plastic verzameld zodat ik mijn tuinhuis kon omtoveren tot een heuse spuitcabine haha.
hier een foto van de voorbumper en het spatbord  wat ik eerst nog had voorzien van een extra laag primer.Meteen heb ik de deur strip en de behoorlijk beschadigde sideskirt ook maar meegepakt haha.Op de foto staat de boel al in de Base-Coat en moet dus nog afgewerkt worden met Clear-Coat.

En zie hier het resultaat een weer gele 100NX!

Ben al behoorlijk tevreden voor nu alleen jammer dat er toch enig kleurverschil is met de rest van de auto.
Zit er dus aan te denken om de rest van de auto ook nog eens te gaan spuiten.

En aangezien ik de bijpassende achterbumper die eigenlijk bij de voorbumper hoort ook nog gespoten moet worden, pak ik meteen het andere voorspatbord ook nog mee en wie weet meteen de gehele auto wel! :P

Vanmiddag nog even een stukje gereden met de open dakjes eruit en dat in december ;D
Meteen even een fotootje geschoten.

Rens

Van de schade zijn er op de hoogte. Dat was schrikken voor iedereen, maar gelukkig is alles toch weer goed gekomen. :)

themacpie

Dat ziet er ineens heel geweldig uit!  Super bezig!
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

Wilhelminaoord

Citaat van: Rens op 02 dec 2013 - 18:58
Van de schade zijn er op de hoogte. Dat was schrikken voor iedereen, maar gelukkig is alles toch weer goed gekomen. :)

Ja zag toevallig pas geleden de foto's hier op het forum staan was vast een beste klapper geweest! :(

DJ Ramonski

Kijk hij staat er weer goed bij nu. En nu zorgen dat deze op de weg blijft! :)
Koos NX-Loos
Nissan 100NX 1.6 SLX+ E2 (1993)
Honda Civic 1.4i Jewel (1998)

Knight100nx

goed bezig hoor, kleurverschil lijkt nog mee te vallen.

richardwbb

Staat er weer netjes bij!!!!
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Wilhelminaoord

Zo denk dat nu de winter wel zo beetje nu voorbij is ;D
En vond het de hoogste tijd om even weer wat te laten zien van mijn Nissan waar ik inmiddels al weer dik 10.000 km in rond gereden heb.

Zo heb ik de originele achterklep spoiler er weer netjes vanaf getrokken en heb er een iets hogere versie opgemonteerd :P

Hier heb ik achter alvast een veer pootbrug gemonteerd! Ik ben nu met een veerpootbrug bezig voor de voorkant maar die moet ik nog helemaal op maat maken.

Rens

Het wordt inderdaad mooi weer, tijd om weer bezig te gaan. ;D

Wilhelminaoord

;DOjah en niet te vergeten mijn ander velgen haha.

ben inmiddels al weer druk bezig met mijn volgende projectje ;D

Rens

Leuke velgen, weer eens wat anders. :)

Wilhelminaoord