Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Project Sareno.. 02-06-2012 Einde.....

Gestart door Sa_Reno, 24 jan 2010 - 13:56

Vorige topic - Volgende topic

richardwbb

Mooie foto's. Hoe ging dat met de berging? Ik zit nog een beetje met een chassis dat straks de tuin uit moet en eigenlijk zoek ik een oud ijzer handelaar die ook zo'n takeltje heeft. Voor alleen vrijwaring natuurlijk.

Maar jij hebt het anders opgelost denk ik?
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Sa_Reno

Ik heb een sloperij uit de omgeving gebeld. Die kwam hem ophalen.. zonder kosten maar ook zonder opbrengsten.. >:D
Nissan 100NX 1.6 Injectie 1993
Renault 19 16V Cabriolet 1994

richardwbb

Ah okee, omdat ik een berginswagen zag. Ik zal wat beter moeten zoeken in mijn omgeving denk ik. De een heb geen takel en de ander wil 85 euro + moet rolbaar zijn... En in stukken zagen van de chassis is ietwat buren onvriendelijk vind ik.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Sa_Reno

Vaag, voor zover ik weet mogen daar geen extra kosten voor gerekend worden.

Waar woon je?

Sa_Reno

Vandaag even kort bezig geweest, 3 afgebroken boutjes uitgeboord en nieuw draad getapt. Ik zag er altijd erg tegen op maar de nieuwe boutjes zitten er al weer in.

Morgen hopelijk wat deuren overzetten en voorbumper plaatsen.  Bij die voorbumper komt nog wat werk kijk want ik moet natuurlijk de wissertjes op de koplampen monteren ;-)

keesissan

gewoon zelf ff een aanhanger van iemand lenen slooper er op en bij de oudijzerboer brengen levert het nog ong 70,- op ook

Datsun 120a FII grijs 1978
100NX 1600 E2 met SR20DE swap matzwart 1993
100NX 1600 E2 black 1995==>sold
100NX 1600 U9 rood 1992==>sold

sexylexie

Citaat van: keesissan op 09 apr 2011 - 21:32
gewoon zelf ff een aanhanger van iemand lenen slooper er op en bij de oudijzerboer brengen levert het nog ong 70,- op ook

maar dan heb je nog geen vrijwaring want de meeste oud ijzer boeren kunnen geen kentekens vernietigen zoal de sloop dat wel kan

Ouwe scheurneus

Er bestaat ook een regeling voor sloop in eigen beheer (auto's ouder als 15 jaar)
zie onderstaand citaat bron RDW

Sloop
Wanneer uw auto rijp is voor de sloop moet u de afhandeling hiervan laten plaatsvinden via officiële autodemontagebedrijven. Deze bedrijven zijn gemachtigd het kenteken in te nemen en te vernietigen. Voor auto's ouder dan 15 jaar geldt de regeling dat de auto's gesloopt mogen worden in eigen beheer. Bij inlevering van uw auto voor sloop is het van belang dat niet alleen de kentekenplaten aanwezig zijn maar dat ook alle delen van het kentekenbewijs compleet zijn. Wanneer alles compleet is ontvangt u een vrijwaringbewijs. Is het geheel niet compleet dan wordt dit aangetekend op het RDW formulier 205 welke delen van het kentekenbewijs of kentekenplaten ontbreken. In dit geval blijft de laatste kentekenhouder aansprakelijk voor de kentekenplaten.

Sa_Reno

Vandaag weer bezig geweest, fotos plaats ik later vanavond (telefoon moet weer even bijladen).

Doel was om vandaag de voorbumper weer te monteren maar wat een takkewerk als je de bumperbalk etc ook verwijderd hebt en de bumper van een andere auto afgehaald hebt. Niets paste in 1 keer en dat verbaasde me heel erg want het is een gewone originele bumper.

En dan die twijfel: "zat het wel zo?". Zo stom dat je bij het demonteren niet op de kleinste details let terwijl je je dat wel voorneemt.

In mijn geval zie je nu tussen de koplamp en de bumper nog een stukje bumperbalk (dat opstaande randje). Dat was me eerder niet opgevallen maar wellicht valt het nu gewoon meer op omdat de balk rood is, en de bumper zwart. Zie je bij jullie die balkrand ook nog?

Uiteindelijk heb ik de bumperbalk weer losgedraait, de bumper op zijn plek gezet zodat hij overal goed aan kon sluiten en vervolgens plaatste ik de balk weer netjes in de bumper. Volgens mij zit het zo wel goed. Wel vond ik dat de bumper overal redelijk strak kwam te zitten. Wellicht omdat de spatborden bij de andere auto net wat anders zaten.

Vervolgens heb ik het wisservloeistofreservoir weer geplaatst, getest of de indicator werkt als de tank leeg is (werkt), en afgevuld. Sproeiers getest en ook die werken weer.

Verlichting werkt naar behoren.

Aan de rechter kant heb ik de binnenkap gemonteerd met net genoeg schroefjes en de linker kant komt later. Daar moet ik nog aan de slag met de deur etc en mss haal ik dat spatbord er nog even af.

De koplampwissers werken vreemd genoeg niet terwijl ze werkend uit de zwarte gekomen zijn. Ik verdenk de stekkertjes aan de voorzijde maar wellicht dat er nog ergens een relais bijgeplaatst moet worden. Iemand een idee? Heeft iemand overigens ook een idee hoe de sproeiinstallatie werkt van de koplampen? De vorige eigenaar had de vloeistof leidingen losgekoppeld en het reservoir heeft geen 3e pomp. Horen ze tegelijkertijd met de voorruit te sproeien? De wissermotoren worden iig door een aparte knop gestuurd.. Vaag.

Nog te doen voor de APK:

Uitlaat wisselen
Koppeling vervangen
Deuren plaatsen (uit de zwarte, lekker handig, helemaal compleet)
Vacuumslangen vernieuwen, just 2 be sure.
Achterbumper goed vastzetten
Uitlijnen, als de APK er om zeurt, anders wacht ik tot ik de draagarmen omgezet heb.

Foto's:

Schuin hoog:

Schuin laag:

van voren:

Rechterlamp:

Front, knippers even aan:

Front, klaar voor vandaag:

Welke OZ velg is dit?

richardwbb

Citaat van: Sa_Reno op 05 apr 2011 - 11:57

Waar woon je?

Ik ben nu zover dat ik zonder goed te weten hoe ik er normaal vanaf kom, zo een chassis, dat ik de swap ga doen en ik zie wel.

lucus

zit je front niet verkeerd? moeten die lipjes bij je lampen niet onder je bumper vallen? of zijn die om de lampenwissers tegen te houden?
Renault Twingo 2 diesel.
85 pk en 200Nm koppel.
Verbruik: 3,7L op 100 Km
Lachen aan de pomp :)

SR20DE

Citaat van: richardwbb op 13 apr 2011 - 01:08
Citaat van: Sa_Reno op 05 apr 2011 - 11:57

Waar woon je?

Ik ben nu zover dat ik zonder goed te weten hoe ik er normaal vanaf kom, zo een chassis, dat ik de swap ga doen en ik zie wel.

rich gewoon alles eraf en dan brandweer oefening. aanhangertje huren en dat ding in stukken erop.
kom je wel helpen als t zover is, maar dan gaat er ook echt alles eraf. tot t laatste boutje.

@lucas: dat hoort bij de ruitenwissers. normale koplampen hebben dat niet

Sa_Reno

Even wat stof afblazen.

Besloten deze toch af te bouwen. Omdat ik met mijn daily toch kan rijden, kan ik ook gemakkelijker onderdelen etc halen. Daarnaast is mijn zwarte sloper binnenkort weg en heb ik weer wat ruimte.

Todo:

• Bumpers afmonteren/beter monteren
  • Uitlaat monteren
  • Koppeling vervangen
  • Spatbord LV vervangen
  • APK

Nodig

• Spatbord LV
  • Uitlaatlijn
  • Velgen met banden
  • Diverse materialen voor achterbumpermontage, met name beugels

Mocht iemand wat onderdelen hebben dan hoor ik het wel. Ik verwacht in mei te gaan shoppen en dan zal ik het ook in het forum gezocht plaatsen

ParaChris

Mooizo! Goed dat je em afmaakt! WT voor beugels moet je hebben voor de bumper? Heb hier nog een bumper liggen die binnekort weggaat..

Sa_Reno

De beugels aan de linker en rechter binnenkant.