Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Project patrick100nx,, even wat foto's + mijn nieuwe tellerplaatjess

Gestart door patrick100nx, 13 apr 2008 - 00:11

Vorige topic - Volgende topic

100nx driver

climex is gewoon dikke meuk, staat nog wel een leuk topic om het automaxx forum:klik

patrick100nx

@danny.. Zou eerst ook merk subs halen.. maar me pa had deze nog in zijn sub zitten van de home cinema,, deze is dus ook 4 ohm ;) En ik douwde hem er eigelijk voor de grap in om te kijken hoe het zou klinken,, maar ik was gelijk verkocht.. het klonk gewoon lekker. :) dus heb net 2 subs bestelt en dan hopelijk maandag of dinsdag binnen ;D

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

Dutchpride

Citaat van: dannydehaan op 21 mrt 2009 - 22:39
ziet er netjes uit, zelf ga ik altijd voor merk spul, dan weet je zeker dan het goed is.

Voorbeeld.
Vriend van me had een climax (phatt?) subwoofer, 1000 watt rms (Zeiden ze), ik had een kicker 150 watt rms en die ging veel harder. Maar dat is net wat je zelf belangrijk vind natuurlijk

Climax :D:D:D:D.
Ach jah ik ken mensen die er tevreden meezijn, totdat ze een echt merk hebben gehoord dan piepen ze ineens anders.
Mjah ben zelf ook begonnen met real watts troep dusjah :P.

patrick100nx

Nou mijn nieuwe woofers zitten erin ;D ;D,, en het klinkt echt zo mooi.. en als ik de versterker wat opdraai dan tril je de auto echt letterlijk uit :P.. Maar voor de rest zijn het echt super woofers. hier wat fototjes..

Ik was blij,, pakketje binnen

Zie hier pas dat het volgens mij een eigen merk is,, maar hoe ze het hebben gedaan weet ik niet,, maar het klint gewoon sweet ;D

hier gemonteerd

Die blauwe led balken,, moet ik nog wat op verzinnen,, weet namelijk niet waar ik ze plaatsen moet

Nog een leukigheidje :o Wist niet dat ik hem in UK ook had bestelt,, kreeg het zomaar binnen vandaag :P Naja ;euk toch

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

twinturbo

100nx driver

ik wist niet dat conrad zelf de subs maakte. maar alleen maar beter dat er gewoon nog een bedrijf bij is wat dan subs verkoopt wat nog goed speeld ook

Dutchpride

ik raad je toch ten zeerste aan niet de knop op de versterker te ver open zetten dit is de GAIN en geen volumeknop........
Als je tenminste langer dan een paar weken van je subs wil genieten...

Zeurdoos

Citaat van: Dutchpride op 25 mrt 2009 - 22:08
ik raad je toch ten zeerste aan niet de knop op de versterker te ver open zetten dit is de GAIN en geen volumeknop........

Als je niet weet waar je het over hebt ze dan niks

DonJunior

@Casper: Want? het is wel waar wat hij zegt,
Als je de GAIN op je versterker te ver open hebt staan vervormd je geluid te veel.
En speakers (een subwoofer is ook gewoon een speaker) gaan niet kapot door te hard volume, maar door vervorming.

Tip voor het afstellen aan Patrick: Zet je radio op 80% van het vermogen. (dus als je een radio hebt die top 50 gaat. ((50/100) x 80 = 40) .. dus zet je radio dan op 40.. en ga dan spelen met je gain..
ZORG ERVOOR DAT DEZE IN EERSTE INSTANTIE HELEMAAL OP NUL (0) STAAT!
Dan ga je (als je de radio dus op 80% hebt staan) de gain langzaam op draaien, totdat NET het geluid hoorbaar begint te vervormen. Vervolgens draai je de gain terug totdat deze net NIET vervormd.
In principe werkt dit het beste voor de meeste intallaties!

Succes.. ow ennuh.. complimenten.. want ik vind de subs er ook leuk uitzien hoor!!

TimTube

Joery-Joery

Met de gain pas je de ingangsgevoelingsheid van de ingang van de versterker aan het uitgangsniveau van de headunit.

Hoe hoger het uitgangsniveau van je headunit hoe minder ver je je gain hoeft open te draaien.

Dus met een headunit met 2v rca-uitgangen zal de gain verder open moeten staan dan met een headunit met 5v rca-uitgangen.

Echter komt je pas aan die voltages bij hoog volume op je headunit.
Dus met die 80% zal dus niet op 5v komen waardoor je gain verder open moet.
en hoe verder je gain open hoe minder zuiver het signaal wordt denk bijvoorbeeld aan ruis door je speakers.

Die 80% regeling is van vroeger omdat de (volgens mij) pioneer headunit's al snel begonnen te clippen tegenwoordig kan het volume al weer een stuk hoger voordat het signaal gaat clippen.

Maar goed ik kan zo snel ook niet zien wat voor een radio je hebt.

Dus wil je er zeker van zijn dat je goed zit ga dan uit van de 80%

Wil je het maximale uit je install dan zul je toch hoger moeten met het volume en gewoon goed luisteren!

Dutchpride

Citaat van: Zeurdoos op 25 mrt 2009 - 22:13

uhhmmmm?????
of bedoelde je dat op jezelf?

sportprophet

Wrd wel steeds nieuwsgieriger hoe t klinkt hoor ;).. Zelf moet ik ook nog eens de tijd nemen alles goed af te stellen. (al klinkt t zoals t nu is alwel goed opzich).

Hoe heb je trouwens je neon aangesloten + geschakeld?

Zeurdoos

Citaat van: Dutchpride op 26 mrt 2009 - 11:50
Citaat van: Zeurdoos op 25 mrt 2009 - 22:13

uhhmmmm?????
of bedoelde je dat op jezelf?

Nee op jou jij weet niet wat die subs kunnen hebben en wat de versterker geeft dus zeg dan gewoon niks

Dutchpride

nou dan draai jij lekker je gain open op je versterker dan zie je het vanzelf allemaal wel.
En jou commentaar slaat wel op iets dan???
zelfs nadat mensen mij gelijk geven, geef je niet toe dat je een domme opmerking geeft.
Zegt meer over jou dan over mij.

en als je een beetje het verhaaltje leest over de GAIN snap je dat het niet om de vermogens gaat maar om de volts.
dus of de versterker nou 10000 watt is en de subs 200 boeit geen flikker.
Het gaat om de volt van je radio en van de versterker!
Mjah kom eerst maar eens met wat zinnigs zelf en dan reageer ik ook zinnig.

en nog even een stukje van 12vhifi.nl::

afregeling van de versterker.
Op een versterker zitten een aantal instelpunten, zoals de gain en de highpass en lowpass filters. De gainafregeling is de aanpassing van de ingangsgevoeligheid van de ingang van de versterker aan het uitgangsnivo van de headunit.
Vuistregel: stel de gain zo laag mogelijk af.
Procedure:
- alle gains op minimaal
- headunit op 80% van het maximale volume
- gain opdraaien totdat er hoorbare vervorming optreedt.
- gain terugdraaien totdat vervorming verdwijnt.

Het gevolg van deze afregeling is dat de ingangstrap van de versterker bijna nooit overstuurd kan worden door de radio. Terwijl het maximale uitgangsvermogen van de versterker wel wordt gehaald. Bijkomend voordeel van een lage gain is de lagere gevoeligheid voor storingen veroorzaakt door aardlussen.

maar nogmaals draai jij je gain maar lekker open.