Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Project patrick100nx,, even wat foto's + mijn nieuwe tellerplaatjess

Gestart door patrick100nx, 13 apr 2008 - 00:11

Vorige topic - Volgende topic

patrick100nx

thnx voor de complimenten :D

hoop idd dat het hier bij blijft,, maar geloof het wel. Ga van het weekend trouwens beginnen met de audio.. wil even een voeding trekken voor de HU en dan bestel ik 2 nieuwe woofers voor achterin.. echt hele goede woofers,, vind ik.. geven een mooi warm bas geluid..
Het heeft geen merk en komt bij conrad vandaan.. het is een 10'' woofer zal wel even een foto maken.. heb er namelijk al 1tje in zitten..  ;D
en ga mij sub kist aanpassen,, alles met wat steviger hout,, heb het nu met MDF :$ maja..

EDIT..

fototjes.

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

Ricardo

the only way is sideway

[img ]http://[/img]

DonJunior

Leuk hoor...
.. ik zeg altijd maar... het hoeft geen merk te hebben om goed te klinken..
Als jij er tevreden mee bent.. helemaal prima..
Ziet er sowieso wel goed uit.. (geen poespas en gewoon lekker strak)
Maar euh.. juist MDF is een goede basis voor subkisten toch?! nja... ik heb gewoon lekker dik mdf bij mij en nooit geen problemen gehad dat het niet goed was ofzo.. (ken maar weinig mensen zonder MDF in de kofferbak [die ook een sub hebben he])

patrick100nx

Ja MDF is wel goed maar ik heb 5mm dik MDF en dat is denk ik net even te dun :P ;) moet idd wat dikker halen..

SpitFire

lol das wel erg dun idd, zou eerder voor 18 of 24 mm gaan als ik jou was ;)
Nissan 100NX 1.6 carb - RIP
Nissan 100NX 2.0 GTI - RIP
Mazda MX3 1.6 - SOLD
Honda Civic 1.5 DXi - RIP
Mitsubishi Carisma 1.6 LE

..::=> No Past - No Future - No Problems <=::..

TimTube

Echt respect voor het opruimen van die dradenbende, ik zou er nooit aan begonnen zijn :P

En je setup achterin is erg netjes, ik zou het zelf ook zo (ongeveer) doen. Leuke woofers, maar toch niet je hele kofferbak vol ermee.

patrick100nx

Net klaat met het modificeren van me subkast.. Hier wat foto's.

Dit is mijn subkist..De wanden zijn van 10MM dik MDF zo was het altijen zo heb ik het ook gelaten

Zoals je hier kan zien heb ik acher de bestaande plaat nog een plaat gemonteerd van 18mm dik MDF, heb de orginele speakergaten vergroot zodat mijn woofer er mooi verzonken in zit..]

Hier is het gemonteerd en al ;D vind het erg gelukt

100nx driver

en speelt die ook een stuk beter ? ik heb mijn kist ook volledig 18mm gemaakt. maar vind het toch nog wat te dun. want die kist trilt nog steeds mee ::)

patrick100nx

heb hem nog niet kunnen testen omdat hij nog niet in auto licht.. Wat ik wel weet is dat mijn kist nog nooit mee getrilt hebt.. Dat komt omdat ik er schotten en ribben in heb gemonteerd wat de kist veel steviger maakt,, maar ook veel zwaarder :P Als jij een groot vlak gemonteerd heb zonder extra ribben of schotten erin dan gaat je kist idd mee trillen..

hier ff snel een voorbeeldje..

plaatje 1 is zonder ribben, en door de luchtdruk die speakers maken en er niet uit kunnen omdat het een dichte kist is gaat de luchtdruk tegen de wanden aan beuken wat trillen veroorzaakt.. Dus je bent eigelijk een beetje verplicht om er ribben in te maken..

Zoals je kan zien op plaatje 2 zijn er ribben in gemaakt wat de kist stijfer maakt en wat er voor zorgt dat je wanden niet gaan resoneren ;D ;) snapje..

patrick100nx

hahah ja idd :P De kist weegt idd erg zwaar.. kan hem met speakers en al niet in me eentje de auto in krijgen,, moet eerst de woofers eruit schroeven en de versterker eraf.. en dan kan ik hem erin knikkeren en in de auto moet ik alles monteren ;)

100nx driver

ik heb 1 rib er tussen zitten en een gesloten kist

DonJunior

zow  :o  dat doe je netjes kerel!!!
Ziet er goed uit.. en nogmaals vind die subs erg gaaf ogen!!  ^-^
ben benieuwd hoe het straks speelt in je autootje..

Zeurdoos

patrick100nx

Thnx ;D ;D vind het zelf ook erg geslaagd..

@wout.. dat is te weinig je moet het eigelijk net zoals op plaatje 2 doen,, dan zit je goed ;) Want heb jou kist gezien en die is erg groot,, dus je moet aan de binnenkant wat meer ribben plaatsen,, ander hou je het probleem steeds.. heb zelf in me kist 2 schotten en een stuk of 10 ribben

dannydehaan

ziet er netjes uit, zelf ga ik altijd voor merk spul, dan weet je zeker dan het goed is.

Voorbeeld.
Vriend van me had een climax (phatt?) subwoofer, 1000 watt rms (Zeiden ze), ik had een kicker 150 watt rms en die ging veel harder. Maar dat is net wat je zelf belangrijk vind natuurlijk
Citeer
Danny weet nog wel een goed(koop) spuitadresje :D
Citaat van: Mojo op 18 sep 2009 - 22:09
Deze kan je geloof ik ook wel toevoegen:

"Danny weet nog wel een goed(kope) (EDIT: (Onafhankelijke)) schade-expert!"

:P