Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Project patrick100nx,, even wat foto's + mijn nieuwe tellerplaatjess

Gestart door patrick100nx, 13 apr 2008 - 00:11

Vorige topic - Volgende topic

Gijsie20

Nette kofferbak!Alleen waarom die tweeters achterin vroeg ik me af?

Zeurdoos

daffy

het is even werken maar dan heb je ook wat, ziet er heel mooi uit man ;)
en die zilvere speakerkapjes maken het af

patrick100nx

Thnx voor de reactie's :D

@Murcielago..  Hier lopen geen singaal kabels doorheen.. alleen mijn voedingskabel dus de dikke rode plus. en een dun remote kabeltje,, alle singaal kabels zoals: speakerkabels, en de chinch kabel voor naar me versterker,, die lopen via de zijkant bijrijders kant afgeschermt en al.. voedings kabel maakt volgens mij niet uit? correct me if i'm wrong. ;)

@Gijsie20.. Dat doe ik eigelijk voor de kwaliteit en de helderheid.. Ik vind het mooier klinken dat je achterin ook mooie hoge tonen hebt,, en niet alleen voorin... weet niet precies hoe ik dat moet uitleggen,, maar het klinkt ,, naar mijn menig,, gewoon super.. lekker zuiver, en elke toontje hoor je dan.. Ik merk er echt verschil mee.. heb het ook een tijdje zonder tweeters gehad..

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

Murcielaygo

Voedingskabels zijn inderdaad iets minder kritisch, MITS je versterker intern goed gefilterd is.
Gelukkig zijn de meeste dat wel, dus het zal wel goed komen. Tweeters achter zie ik niet zitten,
smaken verschillen, maar ik hou me nog steeds aan het feit dat geluid van voren moet komen.
Bij een concert ga je immers ook niet met je rug naar het podium staan...

Gijsie20

Citaat van: patrick100nx op 25 jan 2009 - 22:39
Thnx voor de reactie's :D

@Murcielago..  Hier lopen geen singaal kabels doorheen.. alleen mijn voedingskabel dus de dikke rode plus. en een dun remote kabeltje,, alle singaal kabels zoals: speakerkabels, en de chinch kabel voor naar me versterker,, die lopen via de zijkant bijrijders kant afgeschermt en al.. voedings kabel maakt volgens mij niet uit? correct me if i'm wrong. ;)

@Gijsie20.. Dat doe ik eigelijk voor de kwaliteit en de helderheid.. Ik vind het mooier klinken dat je achterin ook mooie hoge tonen hebt,, en niet alleen voorin... weet niet precies hoe ik dat moet uitleggen,, maar het klinkt ,, naar mijn menig,, gewoon super.. lekker zuiver, en elke toontje hoor je dan.. Ik merk er echt verschil mee.. heb het ook een tijdje zonder tweeters gehad..

Begrijp ik wel...alleen "normaal" gesproken monteert men tweeters voorin(voor zover mij bekend) daarom deze vraag.
Ik weet niet wat voor speakers je in je deurbakken voor hebt?

Ik had zelf ook ooit al mijn geluid achterin liggen. Meen dat Jan(Murcielaygo) ooit eens de opmerking maakte over dat je ook niet met je rug naar een concert staat. Beste geluid komt mijns inziens van voren.(daarbij de bass van achter)

Bedoel dus meer een mooi compo setje met tweeters voor, en een sub achterin.
Omdat jij ook geluid achterin wil daarbij dan 2/3 weg speakers in de hoedenplank.

(Probeer ff mee te denken voor je)

PS....lol zie net dat Jan wederom zijn quote over een concert gebruikt(had zijn reactie nog niet eens gelezen  ;D)

patrick100nx

Ik snap jullie punt ;),, maar ben nog lang niet klaar he ;) Voorin komt het zelfde composetje, alleen de 17cm versie.. die bevat dus ook tweeters,, en die komen mooi boven op het dash. ;) dus de muziek komt mooi rondom :)..

Maar voordat ik voorin de speakers kan plaatsen, moet ik eerst mijn CV kit kopen,, want dan trek ik gelijk de luidspreker snoeren mee ;) ;)

DonJunior

Bekende speakerset die je achterin hebt gepropt..  :P
Wat je bedoeld met je tweeters achterin, daarin steun in je helemaal..
En dat geleuter over; "Bij een concert ga je toch ook niet met je rug naar de speakers staan" vind ik zo'n onzin.
Tuurlijk doe je dat niet. Maar in je auto heb je toch niet alleen speakers achterin ?!
Ik heb speakers voorin (heel toevallig dezelfde composet  ^-^ ) EN achterin..
Speakers achterin vind ik persoonlijk een welkome aanvulling, uiteraard heb ik het wel zo af (laten) stellen dat de speakers achterin niet overheersen, maar dat je wel geluid hoort..

Dus Pat, ik zeg, goed werk kerel! Laat je niet gek maken hoor!! Je bent goed bezig!!  ;D

patrick100nx

haha :P ;D Thnx don ;).. nou horen ze het is van een echte kenner..! :D Ja dat setje bevalt me echt wel,, in mijn oude nx had ik ze ook al.. en het klinkt gewoon super :D.. voorin gebruik ik de 17cm versie van dezelfde composet als achterin...

Ga zo even beginnen aan het iso blok.. moet nog even gesoldeerdt worden aan de luidspreker kabels en de power.. :) of zal ik dat met kroonsteenjes doen.?? niet he? ;)

dannydehaan

Citeer
Danny weet nog wel een goed(koop) spuitadresje :D
Citaat van: Mojo op 18 sep 2009 - 22:09
Deze kan je geloof ik ook wel toevoegen:

"Danny weet nog wel een goed(kope) (EDIT: (Onafhankelijke)) schade-expert!"

:P

Diembo

Keep on smiling, keep on living!

patrick100nx

Dankje ;) geluid dat hoor je wel is op een meeting,, maar het zal in de zomer pas klaar wezen ;)

Ik ga ze idd solderen,,

net even bezig geweest met de iso,, en het verliep allemaal beroerd.. had een hele zooi storingen,, dan gingen mijn ruitenwisser weer op en neer.. kachel vol gas :-\ lichten aan uit heel raar :-\ Maar na 2 uurtjes meten en zoeken heb ik het gevonden, de plus en min zaten omgedraaidt.. wat dus al die storingen veroorzaakte zodra ik mijn radio had aangesloten.. dus achja het is goed,, en de achterspeakers + sub's werken.. en de achterkijk spiegel trilt hevig.. maja dat houden we niet want we gaan de bas flink naar beneden schroeven.. Heb ook mijn raamantenne geplaats een paar weken terug en die werkt perfect! ;)

Morgen even kijken of ik tijd heb, en dan zal ik de iso gaan solderen aan de draaden.. De HU heb ik weer opgeborgen en blijft lekker liggen tot aan de zomer :D

En van het weekend even kijken of ik mijn CV kitje kan gaan bestellen ;D ;D

Mijn to do lijsje op dit moment..
1. Achterlichten af maaken en plaatsen.
2. Sigarette aansteker maaken. plus min zitten verkeerd om, wat resulteerde een doorgebrande gps lader
3. Nieuwe dempers voor de achterklep..
4. Nieuwe einddemper
5. CV kitje kopen en plaatsen..
6. Raam antenne plaatsen.. Done
7. Spoiler erop zetten,, zomerklussie
8. Vibraflex aanbrengen.. zomerklussie..
9. Audio installeren.. 30% Done
10. Misschien nieuwe deurpanelen,, deze zijn beschadigt..
11. Ander spruitstuk RVS,, zelf maken
12. Andere nokassen,, mischien..

DonJunior

Ik lees zo even je lijstje door..
Maar wat me opvalt, is dat je de vibraflex van de zomer pas gaat doen.. maar ga je dan al je audio er weer uit halen?? Dat is toch ook vreemd.. ?

100nx driver

met dit weer valt er haast niet te werken met vibraflex.
dan kan je er ruiten mee ingooien

DonJunior

@Wouter: Dat snap ik, heb je helemaal gelijk in.. maar dan zou ik persoonlijk dus even wachten met alles inbouwen wat betreft installatie, of een goede schuur opzoeken waar je dan alsnog eerst alles kan dempen..
Vind het gewoon een rare volgorde van werken zeg maar..