Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Project Come Back - nieuwe velgen ?!

Gestart door Gabber, 02 feb 2011 - 16:11

Vorige topic - Volgende topic

Gabber

Hallo, ik heb me tijdje geleden aangemeld en voorgesteld maar door persoonlijke omstandigheden heb ik niet verder kunnen gaan met me nx, en heeft deze helaas bijna een jaar stil gestaan  :$. Maar goed, ik voel me weer beter en vind ik het tijd me NX weer de aandacht te geven die het heeeel hard nodig heeft.

Wie ben ik ook weer? ->Hier<- heb ik mij eerder voor gesteld.

Hij is zoals vermeld afgekeurd voor apk, een van de redenen dat hij nu geschorst op me erf staat.

Afkeurpunten apk waren:

- Stadslicht repareren
- Koplamp hoogte versteller werkt niet
- richting aanwijzer rechts achter wit
- mistlamp achter brand niet
- co te hoog
- dorpel links en rechts achter lassen
- banden op goede spanning zettten

Fotos!

Zoals je ziet kan het beesie wel aandacht gebruiken.
Linker velgen zijn lek die banden bleven leeg lopen. Ter opknapping wil ik er nieuwe velgen onder staat wel zo netjes. Kan hij iig weer rijden op goeie schoenen.

Hoordmoot voor wat ik doen aan auto, opknappen naar oude glorie. Wil hem niet uitbouwen en niet verlagen (Nederland Drempelland  >:().

Allerbelangrijkste voor me auto vind ik dat hij technisch weer 100% moet worden, ondanks de 255 k km. Hij heeft bijna jaar stil gestaan (schaam me dood, maar had reden). Grote beurt is belangrijk, verder moet motor etc gewoon heel goed lopen. Heeft voorheen technisch geen problemen gehad maar jaar stil staan is niet goed.

Misschien is het leuk om de roest aan te pakken, heb zo afgelopen weken wat topics door gebladerd en roest aanpakken lijkt niet onbelangrijk.

Op een later stadium intrieur vervangen van dof grijs naar mooi strak zwart. Ook de lak mag tegen die tijd aandacht krijgen.

Ook duidelijk is op meerdere plaatsen lak schade met name op het achterflappie.

Zo ff snel me topic op gestart moet nu werken! Ben benieuwd naar jullie tips.

michxtreme

op de dorpels na is het allemaal prima zelf te doen :) lampjes vervangen is allemaal geen werk.
motor een goed beurtje geven en dan heb je kans dat je CO ook wel weer goed is.
The only limit is your own imagination

Rik

Deze NX lijkt me nog wel te redden, dorpeltje lassen is niet een groot probleem, en andere velgjes ook niet. En de rest van de afkeurpunten lijken me ook geen probleem.

Anyway succes met je projectje.
500SEL

Jasper

Je mistlicht achter is niet eens verplicht. Ik heb er ook geen en dat was goed volgens keurmeester.
De rest is goed te doen. Alleen ff je blokje voorzien van verse rotor, verdeler kap en dat soort ongein om de co omlaag te helpen.
Nissan 100NX 1600i
VPB voor + achter
GTI stabilisatorstang
CAI Green Storm
Demperset Weitec
Preventive maintenance does the trick

Gabber

Hatseflats zoals deze ?
Ik speurde de verkopers handel af en raak. Of past deze niet ?

Ginko

Die is voor en GA16DE.  een 1.6 Injectie motor dus.  Volgens mij als ik naar de foto's kijk heb jij ook een injectie  :D.

Die powerfilter/intake  zou ik ook eens vervangen...ziet er aardig vuil en/of verroest uit.  Of op de foto alleen lijkt het erg..

Er staan btw nog wel velgjes te koop bij de verkooptopics  ;D

EDIT:

ik weet niet of het zin heeft om ook de bougies en de bougiekabels te vervangen?  volgens mij zijn die kabels ook nog wel te koop.

DJ Ramonski

Volgens mij is het onderdeel op de foto zelfs van iemand hier op het forum. Ik dacht dat Patrick100nx zo'n ding nog had liggen.

Edit: inderdaad, deze is van Patrick: http://www.nissan100nxclub.nl/forum/index.php?topic=4767.0
Koos NX-Loos
Nissan 100NX 1.6 SLX+ E2 (1993)
Honda Civic 1.4i Jewel (1998)

ries19

Citaat van: Jasper op 02 feb 2011 - 23:29
Je mistlicht achter is niet eens verplicht. Ik heb er ook geen en dat was goed volgens keurmeester.
De rest is goed te doen. Alleen ff je blokje voorzien van verse rotor, verdeler kap en dat soort ongein om de co omlaag te helpen.

alles wat er op zit moet werken. anders moet je het knopje er uit gaan slopen
Wie mooi wil zijn moet pijnlijden en wie laag wil zijn moet omrijden.

Ginko

Citaat van: DJ Ramonski op 03 feb 2011 - 09:58
Volgens mij is het onderdeel op de foto zelfs van iemand hier op het forum. Ik dacht dat Patrick100nx zo'n ding nog had liggen.

Ja dit komt ook van zijn verkooptopic. Zie de link onder t plaatje.

Citaat van: ries19 op 03 feb 2011 - 09:59
Citaat van: Jasper op 02 feb 2011 - 23:29

alles wat er op zit moet werken. anders moet je het knopje er uit gaan slopen

Inderdaad.  Als je geen mistlicht achter hebt dan moet je ff het knopje vooraan er ook uit halen.  Dan is hij niet verplicht.

DJ Ramonski

@Ginko: Idd  ;D Ik had dat zinnetje gemist. Het is nog vroeg :P
Koos NX-Loos
Nissan 100NX 1.6 SLX+ E2 (1993)
Honda Civic 1.4i Jewel (1998)

ries19

Citaat van: Ginko op 03 feb 2011 - 06:56
Die is voor en GA16DE.  een 1.6 Injectie motor dus.  Volgens mij als ik naar de foto's kijk heb jij ook een injectie  :D.

Die powerfilter/intake  zou ik ook eens vervangen...ziet er aardig vuil en/of verroest uit.  Of op de foto alleen lijkt het erg..

Er staan btw nog wel velgjes te koop bij de verkooptopics  ;D

EDIT:

ik weet niet of het zin heeft om ook de bougies en de bougiekabels te vervangen?  volgens mij zijn die kabels ook nog wel te koop.

nieuwe bougie kabels kosten rond de 80 euro. ik heb ze ook nog liggen die helemaal goed zijn voor 20 en velgjes heb ik ook nog liggen :P koplampen ool en goede standaart achterlichten heb ik ook nog liggen 2 setjes zelfs amerikaanse en europese.

Ginko

uhuh, daarom begon ik erover...

Ik gaf de voorzet,  en Ries19 schoot hem erin  :P

Maar heeft het wel zin? Ik bedoel, natuurlijk heeft het zin om die ook tijdig te vervangen. Maar is het iets waar je als eerst aan moet denken als je auto een jaar niet heeft gedraaid?

ries19

nja ff de kat bekijken heb ik ook nog liggen haha :P. miss lambda kaputt kan aan zoveel dingen liggen dat je uitstoot te hoog is maar alles is te maken :P

Jasper

Dan is mijn keurmeester aardig want ik had speciaal mijn mistlicht terug gedaan maar hij had het weer verwisselt en met het originele knopje...
Nissan 100NX 1600i
VPB voor + achter
GTI stabilisatorstang
CAI Green Storm
Demperset Weitec
Preventive maintenance does the trick

Gabber

Zo word aardig gereageerd in dit topic heel leuk!

Heb vorig jaar winter met het ijselen een stoepie geraakt waardoor me linkerband destijds stuk was gegaan. Sinds dien als ik over de weg rijd en ik laat het stuur los trekt hij naar rechts. Heb hem al laten uit lijnen maar probleem is niet weg. Zou het aan kromme velgen kunnen leggen of andere zaken?

Volgens mij vorige winter heb ik de bougies al vervangen dus die zijn als het goed is nog in goed staat. Heb er denk maar 2 maand op gereden oid.

Ik wil de auto niet uitbouwen in de zin van bodykits, maar leuke velgies lijken me wel wat (16/17" ?) . En wat opvallende lichten is ook wel leuk.

Iemand dan nog powerfilter over, of is het verstandig nieuwe aan te schaffen?

O, wat ik nog vergeten was te vertellen, is zon motor ook zuiniger te maken ? Hij hoeft niet snel te zijn van mij geef liever de voorkeur aan zuinig en stil. Het geluid dient te komen uit me sub :p.

Zit op dit moment ook een Remus lawaaipijp onder, die aan de binnenkant los is. Dus hij rammelt aardig als hij koud is. Voor het visuele aspect is zon pijp leuk, maar mag van mij ook zonder dat gegrom :p.