Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Pietjuh zijn 100nx GA16DE NCCS --> 115PK (foto's p3)

Gestart door Pietjuh, 27 nov 2009 - 22:35

Vorige topic - Volgende topic

lucus

piet jouw nx ook kapot? zag iets op msn....
Renault Twingo 2 diesel.
85 pk en 200Nm koppel.
Verbruik: 3,7L op 100 Km
Lachen aan de pomp :)

Dropjeslover

euhm die eccs, zijn dat een soort individual throttle bodies oid? ziet er echt heel netjes uit!!

zou balen zijn als t blokje nu al in de soep is gedraaid...
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

Nissan 100nx 1.6 1991 (wit)
Nissan 100nx 2.0 1991 (zwart)
Nissan 100nx 2.0 1992 (antraciet)

Teun

Citaat van: Dropjeslover op 27 jan 2010 - 01:37
euhm die eccs, zijn dat een soort individual throttle bodies oid?

Nee, het is gewoon het inlaatspruitstuk, een soort gallerij. Maar er zit nog steeds maar 1 gasklep.

ECCS is de nissan manier van die tijd om te zeggen dat het blok computergestuurd is.

Pietjuh

Citeerpiet jouw nx ook kapot? zag iets op msn....

Haha nee hoor, was een beetje gedateerd onderschrift, ten tijde lag m'n halve interieur nog op een bult in de garage. Daar sloeg die tekst op :D

Ik rij nog steeds erg blij (op een lambda sonde na die nogal wazige waarden geeft)
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

lucus

gelukkig, schrok al.
lambda van ebay plukken?
Renault Twingo 2 diesel.
85 pk en 200Nm koppel.
Verbruik: 3,7L op 100 Km
Lachen aan de pomp :)

100nx driver

Pietjuh

yep en vanavond er effe in gezet :-)

met een vers geresette ecu rijdt het al stukken beter, lambda waarden kloppen nu ook.
Ecu moet eerst weer even bij leren maar ga er van uit dat de motor nu beter gaat trekken.
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.

100nx driver

super dat die weer werkt, en met 2 of 3 keer tanken heb je hem ook weer terug verdiend

Pietjuh

:-) dat hoop ik wel ja, want de gemiddelde 1 op 8 was ik al wel een beetje zat aan het worden, scheelt ook een kat op jaarbasis trouwens.

Stig

Hey Piet, ik heb mn auto nog steeds niet terug dus kan je nog even geen info geven. Maar verwacht m volgende week nu echt. (na 2 maanden mag dat ook wel)
Is het ook zo dat je je ecu reset door je accu los te koppelen en dat de motor dan opnieuw gaat leren?

Gr,

Karl

Pietjuh

Zo dat duurt lang met die wagen van jou.

Ecu resetten kan door de accu kabels los te nemen (of gewoon de 2 stekkers op de plus van je accu eruit trekken)
Ik doe dit meestal via nissan datascan.

Pietjuh

Vanavond effe aan het kloten geweest, ik heb even een log gemaakt tijdens het rijden.

Hier komt wel in naar voren dat de theoretische timing wel heel erg veel aan het springen is, tot wel 40 graden.

Beetje vreemd, toch nog maar es even knoeien waarom dat zo is, misschien toch de ontstekings module niet helemaal fris.

richardwbb

Citaat van: Pietjuh op 27 feb 2010 - 23:08
Vanavond effe aan het kloten geweest, ik heb even een log gemaakt tijdens het rijden.

Hier komt wel in naar voren dat de theoretische timing wel heel erg veel aan het springen is, tot wel 40 graden.

Beetje vreemd, toch nog maar es even knoeien waarom dat zo is, misschien toch de ontstekings module niet helemaal fris.

Zo'n vervelend probleem heb ik ook nog steeds, lijkt wel een SR20DE die je daar hebt! ;D
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

100nx driver

nou bij volgas in de hoge toeren kan je ontstekking oplopen tot een 40 graden ja.
kan je ook een keer de log-bestandje opsturen ?

Pietjuh