Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Pietjuh zijn 100nx GA16DE NCCS --> 115PK (foto's p3)

Gestart door Pietjuh, 27 nov 2009 - 22:35

Vorige topic - Volgende topic

richardwbb

Citaat van: 100nx driver op 28 feb 2010 - 12:53
nou bij volgas in de hoge toeren kan je ontstekking oplopen tot een 40 graden ja.
kan je ook een keer de log-bestandje opsturen ?

Okee, zover kreeg ik de mijne nog niet ;D Maar ik denk dat je nog een logje gaat krijgen Wout :)
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Mimi

wout heeft een logje gekregen van piet, alleen wout gebruikt een ander progamma ofzo dan pietjuh, want ik wist niet dat piet zijn auto 500km p.u kon :D
Found a guy with a car ,
Combined it with her passion,
To create one of her own.

Knight100nx

Citaat van: Mimi op 01 mrt 2010 - 16:41
wout heeft een logje gekregen van piet, alleen wout gebruikt een ander progamma ofzo dan pietjuh, want ik wist niet dat piet zijn auto 500km p.u kon :D

wist wel dat die nissan blokjes te tunen waren

100nx driver

nou ja inmiddels is de snelheid wel 50,5 km/h

de nieuwe nissan datascan gebruikt een komma voor de snelheid.
maar piet je hebt helemaal geen motortoerental gelogt dus ik kan nog niks zeggen over het rare ontstekkingsverloop

Pietjuh

ik zag het nu later ook,

zal binnenkort wel weer effe een nieuwe maken.
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

Pietjuh

Vanavond eindelijk weer es met me eigen auto bezig geweest.

Nieuwe air controll valve gemonteerd, de oude was idd overleden. Met het openmaken van het inlaat spruitstuk zag ik dat daar lekker wat olie in lag. Ik vond het al vreemd waarom het blok wat olie verbruikte.
Even verder gekeken en bleek dat de carter ontluchter vast was gaan zitten in de open stand.

Hierdoor wordt bij acceleratie inlaat lucht onder het kleppendeksel geblazen, waardoor de olie dan via de andere kant de inlaat in geperst wordt. Dus wel logisch dat tie olie verbruikte.

Alles weer gangbaar gemaakt en ik hoop dat het nu beter wordt en wat minder zuipt!
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.

Zeurdoos

Ja zullen we eens kijken wat het verbruik nu wordt ;) en dan de volgende keer ook gewoon mee het circuit op ;)

100nx driver

opzich liep die niet slecht stationair met een verrote ACCV, maar gelukkig is de weer goed

Pietjuh

Citeeropzich liep die niet slecht stationair met een verrote ACCV, maar gelukkig is de weer goed

Het was niet de AICV klep die jij bedoeld, mijn ga16 heeft nog een extra lucht omloop klep die dicht wordt gestuurd met het signaal van de brandstof pomp, deze klep is alleen bedoel voor initial start zeg maar, als het goed werkt is tie binnen 2 seconden dicht, alleen bleef de oude continu openstaan waardoor de ecu de AAC klep wel compleet dicht moest sturen om het toerental binnen de perken te houden.

SR20DE

zo deze is ver weggezakt.

he piet, dat probleem met je olie kan ook nog te maken hebben dat je olieschraapringen versleten zijn of dat de keerring die om de kleppen heen zitten om de olie tegen te houden versleten zijn.

denk zal t ff zeggen misschien heb je er wat aan.

Pietjuh

Ik heb de compressie gemeten en die is op iedere cillinder ruim 11 bar. Met versleten schraap ringen of klepseals zou je nooit een dergelijke compressie halen.

Daarnaast ligt de olie in de luchtinlaat dus ik ga er wel vanuit dat het langs die route komt.

Hellraiser

Ik vind het toch wel wat hebben hoor, Een japanse auto met amerikaanse moterblokje en een kofferbakdeksel van een mr2 een digidash uit amerika en wat er nog meer niet onder zit dus dit een eigenlijk een auto uit allerlij soorten landen en maten :P

Maar toch blijft het een super mooie stoere bak echt wow toppie
Nissan 100NX 1.6 carb `93 antra
Nissan 100NX 1.6 inj `93 rood

DJ Ramonski

Het blokje is gewoon Japans hoor. Het is alleen in o.a. de VS geleverd en helaas niet in Europa. Voor het digidash hetzelfde. :P Eigenlijk had je de sidemarkers nog moeten hebben. Had je hem bijna compleet USDM :P

Koos NX-Loos
Nissan 100NX 1.6 SLX+ E2 (1993)
Honda Civic 1.4i Jewel (1998)

Pietjuh

CiteerHet blokje is gewoon Japans hoor. Het is alleen in o.a. de VS geleverd en helaas niet in Europa. Voor het digidash hetzelfde. Tong Eigenlijk had je de sidemarkers nog moeten hebben. Had je hem bijna compleet USDM Tong

Die heb ik hier nog wel liggen, ik weet alleen nog niet of ik die erop wil bouwen.

SpitFire

dat zou em aan de buitenkant ook wat meer amerikaans maken ;)

tis alleen de vraag wat oom agent daarvan vind, aangezien die dingen normaal niet mogen toch...
Nissan 100NX 1.6 carb - RIP
Nissan 100NX 2.0 GTI - RIP
Mazda MX3 1.6 - SOLD
Honda Civic 1.5 DXi - RIP
Mitsubishi Carisma 1.6 LE

..::=> No Past - No Future - No Problems <=::..