Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Pietjuh zijn 100nx GA16DE NCCS --> 115PK (foto's p3)

Gestart door Pietjuh, 27 nov 2009 - 22:35

Vorige topic - Volgende topic

Ginko

Citaat van: richardwbb op 12 nov 2010 - 03:56
Het rijdt nog vetter dan het eruit ziet? ???

Inderdaad ja  ;D,  vind jij dat dan niet kunnen Richard?

SpitFire

waar is dat precies in te merken dan piet?
Nissan 100NX 1.6 carb - RIP
Nissan 100NX 2.0 GTI - RIP
Mazda MX3 1.6 - SOLD
Honda Civic 1.5 DXi - RIP
Mitsubishi Carisma 1.6 LE

..::=> No Past - No Future - No Problems <=::..

Pietjuh

Moet je effe een paar posts terug zappen. Je merkt het meeste met bochten op snelheid, bodyroll verminderd aanzienlijk en je hebt veel meer grip in de bochten, daarnaast is de reactie van het sturen veel directer.
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

Ginko

Je bedoelt deze zeker?

Citaat van: Jeroen330 op 07 nov 2010 - 16:19
Mijn ervaring na gister: Fenomenaal!

Dat gaat nog eens lekker de bocht om zeg!
De bodyroll aan de voorkant is nu minimaal, de wegligging in de bochten is vele malen beter dan het was en (kleine) stuurbewegingen pakt ie heel precies en snel op!
Als je op een rotonde hardt rijdt (linksom) en je pakt met volle acceleratie ineens een afstag (overgang naar rechtsom) dan ligt de neus als een huis op de weg!!

Ik vind dit persoonlijk een van de beste onderstel/wegligginglmods op de NX waar ik tot nu toe mee heb gereden!

Top!

Citaat van: Pietjuh op 07 nov 2010 - 18:39
Kort samengevat, knalle!

Vandaag ook nog even lekker wezen crossen en zoals hierboven beschreven is de wegligging om echt wel bij van te worden.
Ik heb idd geen achterste veerpootbrug, meer om praktische redenen, maar misschien komt tie er nog wel es een keertje op.

CiteerDe nx van Piet is volgens mij 40 mm verlaagd aan de voorzijde. Hij kon tot nu toe nog goed over de drempels, dus blijft de vraag hoeveel ruimte als hij nu over heeft na montage van dit frame. Of dat het wegvalt tussen de andere delen van de ophanging.

Het valt opzich allemaal wel mee, in totaal komt het frame ongeveer 2 cm lager dan de motor steun balk.
Het voordeel in dit verhaal is dat het frame net iets achter de voorwielen zit, met andere woorden, de auto rijdt de drempel al op voordat het frame er tegenaan kan komen.

ParaChris

Even een update voor Piet;

Man dat ding rijdt lekker, zonde om hier niet mee het circuit op te gaan!
Echt flink stug man! Gaat heerlijk door de bocht  ;)

Daarnaast vind ik het geluidje van de intake werkelijk prachtig! ;D

Nog even een plaatje nadat ie wat sop had gezien bij mij voor de deur ;)

En leuk om eens met een digidash gereden te hebben ;)

richardwbb

Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

ParaChris

Dat kan ik me goed voorstellen! Al was ie volgens Piet een beetje down on power :P

SR20DE

Citaat van: richardwbb op 01 aug 2011 - 23:30
GTi's hebben moeite met Pietjuh's 1.6je ;)
ja sommige rijden ook als een oud wijf  :-X

Ik vind t idd erg knap dat piet gewoon niks geraakt heeft. dit goed te zien aan de brace zelf die van alu is. als je iets raakt zit er snel een deuk of beschadiging in. misschien moet er s een x een meeting in zuid holland gehouden worden. daar hebben ze pas drempels waar je bang van word en almere ook.

Mijn idee is om zelf ook zo'n ding te gaan maken, maar dan alleen ter hoogte van en aan de bak die midden onder de motorruimte door loopt.

ParaChris

Nou die brace raak je niet zomaar hoor! Hier in Eindhoven zijn genoeg vieze drempels, en in Limburg bij mn ouders ook, nergens last van gehad :)

Ouwe scheurneus

Citaat van: SR20DE op 02 aug 2011 - 12:52
Citaat van: richardwbb op 01 aug 2011 - 23:30
GTi's hebben moeite met Pietjuh's 1.6je ;)
ja sommige rijden ook als een oud wijf  :-X

Ik rij als een Ouwe scheurneus  ;D

richardwbb

Citaat van: ParaChris op 02 aug 2011 - 10:49
Dat kan ik me goed voorstellen! Al was ie volgens Piet een beetje down on power :P

Ja als je snelle spruitstuk nu nog niet er onder zit... :P

Maar wat maakt dat nog uit plank? Weinig volgens mij.

p.s. Ow heb je er mee geplankt ;)
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Jeroen330

Down on power is ie momenteel zeker...

Binnenkort ff een beurtje en hij gaat weer!
Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap

Pietjuh

Zow, hoe mooi was dat :-) Ik geef Chris mijn auto mee, helemaal goor van binnen en buiten en met een lege tank.

Krijg ik 'em terug, van binnen en buiten gepoetst en met een bijna volle tank, dus ik stel voor wat vaker van auto te wisselen :-)

Inderdaad wordt het wel behoorlijk tijd weer eens wat aan mijn eigen wagen te doen.
RVS Header gaat binnenkort aangepast worden en 2" voorpijp is in de maak, dus daar gaat het wel beter van worden tezamen met een welverdiend beurtje :D

Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

Jeroen330

Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap

Rens

Citaat van: Pietjuh op 04 aug 2011 - 22:17
Zow, hoe mooi was dat :-) Ik geef Chris mijn auto mee, helemaal goor van binnen en buiten en met een lege tank.

Krijg ik 'em terug, van binnen en buiten gepoetst en met een bijna volle tank, dus ik stel voor wat vaker van auto te wisselen :-)
Da's de club spirit. ;)