Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

NX in mijn style.

Gestart door iceman13, 16 jul 2013 - 20:47

Vorige topic - Volgende topic

Sa_Reno

Ok. Wat was de diagnose nu dan? Ketting? Of toch wat anders?
Nissan 100NX 1.6 Injectie 1993
Renault 19 16V Cabriolet 1994

iceman13

Van mijn blok is de ketting beschadigt, lagers zijn kapot. 3 van de 4 zuigers kregenze los, maar de 4de is geen beweging in te  krijgen. De kop is krom, ....... en nog meer....

Het was voor hen wel wennen, om met zo'n klein blok te werken.
De lolbroeken hadden mijn blok naast een blok het blok uit een Lagonda gezet, 1.6l naast 5,3l.
Ik ben aan het leren. Als de schade minder kost dan een opleiding motorvoertuigentechniek, vind ik het goed.

Sa_Reno

Das wel echte schade ja.... Allemaal door oververhitting?
Nissan 100NX 1.6 Injectie 1993
Renault 19 16V Cabriolet 1994

iceman13

CiteerDas wel echte schade ja.... Allemaal door oververhitting?
Als ik het goed begrepen heb krijg je een soort domino effect.
Het een trekt krom en loopt vast, hier door breekt het volgende enz .enz.
Ik ben aan het leren. Als de schade minder kost dan een opleiding motorvoertuigentechniek, vind ik het goed.

Rens

Citaat van: iceman13 op 10 okt 2013 - 09:56
Het was voor hen wel wennen, om met zo'n klein blok te werken.
De lolbroeken hadden mijn blok naast een blok het blok uit een Lagonda gezet, 1.6l naast 5,3l.
Geen foto? :P

iceman13

CiteerGeen foto? :P
Helaas daar dacht ik te laat aan, toen wij weg reden bedacht ik mij, dat dit een erg leuke foto had kunnen zijn!

HarriePekel

Vandaag de bak vervangen door die van een Almera uit 97, de 5e versnelling werkte niet meer na ruim 370.000 KM  :(

Met dank aan "Autoschade Pekela" voor het beschikbaar stellen van zijn werkplaats, brug en gereedschap  :D
eigenaar 100NX AIRTOP (cabrio)

richardwbb

Ik heb mijn versnellingsbakolie ververst, ik hoor mensen vaak zeggen dat versnellingsbakolie verversen niet nodig is, aan de andere kant zijn dat mensen die de drie ton niet willen halen denk ik. Zeker weten doe ik het niet, wat ik wel weet is dat mijn bakje nog steeds zoemt. Ik ben wel benieuwd of de andere bak nieuwe bakolie heeft gekregen?
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

HarriePekel

bakken worden op de sloop ontdaan van alle vloeistoffen, dus zit nu 2.9 liter verse 75w90 op ????
eigenaar 100NX AIRTOP (cabrio)