Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Nixie's 100NX

Gestart door Nixie, 18 feb 2017 - 02:47

Vorige topic - Volgende topic

y3nis

Haha ja het was inderdaad heel spannend ;D! Aan de andere kant hadden we er ook wel vertrouwen in.

Ondertussen alweer een weekje erin aan het rijden. ongeveer 300 km gereden zonder (grote) problemen. Sterker nog, hij rijdt echt superlekker! Een klein beetje hoog toerental stationair (1700 rpm), komt waarschijnlijk omdat er een andere carb opzit die nog niet afgesteld is. De motor loopt als een trouwe hond, geen inhouden o.i.d. meer.
De startmotor maakte eerst af en toe een sissend geluid bij het starten, waarschijnlijk omdat die niet goed meer uitschoot. Die hadden we ook nog even uit elkaar gehaald, gecontroleerd en gesmeerd. Het resultaat daarvan is dat die nu ook goed werkt.

Bij een warme motor komt er geen rook meer uit de uitlaat. Het koelvloeistofreservoir hou ik nog wel goed in de gaten. Dat zakt steeds minder veel na eenzelfde ritje. Sowieso zakte het echt minimaal. In het begin had ik nog wat erbij gedaan, toen zakte het niveau sneller. Nu rij ik al zo'n 200 km en is er maar een minimale hoeveelheid uit. Misschien toch nog luchtbellen in het systeem gehad.

Donderdag apk laten keuren, daar kwam die vlekkeloos doorheen. Zelfs een compliment over de staat waarin deze auto verkeerd (met dank aan o.a. nixie, volgens mij had hij nog wat roest bijgewerkt enzo?)

Het is toch nog even spannend voor me komende weken, wat er met een eventueel koelvloeistoflek gaat gebeuren. Magoed. In ieder geval superveel rijplezier gehad deze week! Dat was alle moeite al waard. Als je zoveel energie in je wagen stopt krijgt het ding natuurlijk wel een extra emotionele waarde.

Misschien komt er nog een vervolg, maar voor nu wil ik jullie allemaal toch nog eens extra bedanken voor het meedenken en meeleven :).

edit: ohja... Als m'n auto het goed blijft doen, dan wordt het komende klusje 'nieuwe bougies' hahahahahaha  ;D dat is peanuts nu. Ik weet nog wel, de eerste keer in m'n leven dat ik die ging vervangen...

luc2572

richardwbb

Mooi dat het zo goed verloopt nu. Heb je nog even precies gekeken naar dat koelvloeistof niveau? Mijn NX is wisselend en mocht je de kachel niet aan hebben gezet tijdens het ontluchten of het eerste stuk rijden, dat zou ook een verschil kunnen maken. Wat betreft de witte rook, koelvloeistof ruikt zoet, dat is niet het beste voor je gezondheid maar een snuifje zou je moeten vertellen of dat brandstof of kv is.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

y3nis

Nieuwe bougies zitten erin haha ;D.
Hij rijdt nog steeds heerlijk, lekker met het dakje eraf nu. Koelvloeistofpeil en het oliepeil blijven gelijk, geen olielekkage ook dus.

Ik kan ondertussen wel stellen dat we succesvol de koppakking hebben vervangen.

richardwbb

Fijn om te horen y3nis, heb je nog plannen gemaakt, ik wil zelf mijn Datascan licentie weer activeren met Windows XP, dan kan ik de motor uitlezen, maar een carburateur heeft wel een stekker maar dat is geen OBD I, ik weet niet hoe je een Nissan 100NX 1.6 carburateur uitleest, het kan wel, want je hebt een stekker onder het zekeringkastje er voor.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

HarriePekel

Er zit ook een computer voor motor managment in.. dus blijkbaar doet ie toch iets..
eigenaar 100NX AIRTOP (cabrio)