Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

nicks nx

Gestart door nickpeters, 02 mei 2009 - 18:08

Vorige topic - Volgende topic

nickpeters

Ga met knauf gips een mal maken uit 2 of 3 stukken. En dan lekker drogen en dan in vetten met vaseline en dan Gieten.

@luc ja juist mal nemen met keurmerk en dan nieuw gieten.
@jeroen, kun je niet wachten?

Bij genoeg animo wil ik wel meerdere maken, de hars kost me voor twee hele achterlichten 1 kg hars en is dan toch best pittig prijsje. Als ik ze verkoop dan gaan ze niet meer als 120 euro voor twee kosten

patrick100nx

Ben erg benieuwd!!,, succes :D,, blijf het volgen ;)

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

Mark B

Als je de lampen bij SK-tuning moet kopen ben je 399,- kwijt met inlevering van je originele lampen dus prijs valt dan wel mee hoor ;)

DJ Ramonski

Op zich valt die prijs van SK-tuning wel mee idd. Zeker omdat het allemaal custom is en geen massaproductie :) Als ik bijvoorbeeld kijk naar achterlichten voor Civic's (dan wel met LED) ook wel een richting de 250 euro gaan en die worden dan in massa geproduceerd

Maar ben benieuwt naar jou lampen Nick :)
Koos NX-Loos
Nissan 100NX 1.6 SLX+ E2 (1993)
Honda Civic 1.4i Jewel (1998)

nickpeters

@ ramon denk dat markt mij prijs vind meevallen. t.o.v sk tuning

Zeurdoos

Ben benieuwd hoe het je gaat lukken en of ze mooi worden ;)

Mojo

Overigens, als je iets gebruikt als vaseline, houd er dan rekening mee dat elke afwijking die in het smeermiddel zit, te zien zal zijn op het uiteindelijke product.

Beter gebruik je een houten kist, al dan niet waterdicht (plastic zak), die vul je met een vloeibare kunststof die flexibele/elastische eigenschappen heeft wanneer die hard is geworden, en dan druk je daar de glazen van de achterlichtunits in. Vervolgens laat je dat uitharden, leg je iets op de hard geworden laag kunststof (zodat de volgende laag niet op het blootliggende kunststof ligt, en je de mal in 2 delen uit elkaar kan trekken), en giet je er nog meer kunststof over. Dan heb je 2 halve mallen, die samen in een keer 2 glazen kunnen maken.

Waar je wel rekening mee moet houden, is dat je moet zorgen dat de mallen niet kunnen bewegen, of ingedrukt worden. Dit KAN je oplossen door bijvoorbeeld als eerste en laatste laag een laagje hars te gebruiken (dus dan krijg je hars - rubber/latex mal - achterlichtunitglas - rubber/latex mal - hars. Zo behoud de mal zijn vorm.

Je kan er dan voor kiezen om de ene mal met hars te vullen, en de ander erop te drukken, OF je voegt nog 2 toevoerpijpjes toe om de boel erin te gieten.

Doe dit laatste wel op een logische plaats, door bijvoorbeeld de achterlichten boven elkaar te leggen, met het deel wat normaal naar het midden van de auto staat aan 1 kant (dus de units spiegelen), en waar je ook de toevoerbuisjes in vast zet (dit kan je doen met bijvoorbeeld 2 stukken hout). Vervolgens zet je de mal rechtop, met de toevoerbuisjes omhoog, en dan heel langzaam en rustig gieten zodat je geen bellen krijgt. Eventueel kan je nog extra buisjes maken, zodat de lucht beter kan ontsnappen.

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

nickpeters

ook op planning:

Leds in de beenruimte maken, oranje ledjes met zwarte ledhoudertjes in de plastic kappen, dit weekend hieraan beginne:D

patrick100nx

moest je dan niet eerst je lichten doen? :D,, ;)

DJ Ramonski

Snelle updates zijn ook wel fijn. Ik denk dat de achterlichten nog wel even gaan duren. Lijkt me redelijk veel werk als ik de grootte van Mojo's post alleen al bekijkt. Laat staan dat ik hem gelezen heb :P
Koos NX-Loos

nickpeters

achterlichten zijn nu aant drogen, en heb daar speciale glasbolletjes in verwerkt dus moet langzaam drogen, anders krak ;) en ledjes voor onder dash is ook leuk maar minder groot ;D

patrick100nx

nou je maakt mij steeds zenuwachterig,, wanneer kunne we foto's verwachten ;D ;)

DJ Ramonski

Ow je bent al begonnen :D Goed werk.
Koos NX-Loos

Mark B

ben heel erg benieuwd ;)

nickpeters

@mojo, mallen maak ik eerst van gips en dan hoef ik maar een dun laagje gietrubber, want dat is rete duur. en dan hars erin.

Heel verhaal :o Maar dit alles wist ik al toch bedankt