Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

MikeyG's 'Blue Thunder'

Gestart door MikeyG, 04 mrt 2015 - 11:49

Vorige topic - Volgende topic

MikeyG

Hallo mede NX liefhebbers!

Ik dacht ik ga even een topic openen over mijn eigen NX project. Ik heb een nette blauwe Sail editie uit '95, en daar ben ik van plan iets mee te doen.

Opmerking: Dit is wel iets waar er maanden en maanden over heen zal gaan, één voor één, voor de volgende twee redenen.
1. Zoals veel mensen werk ik gewoon fulltime  :P ik heb simpelweg niet veel vrije tijd.
2. Ik heb er de ruimte niet voor, ik woon met m'n vriendin samen in een simpel, kleine rijtjeshuis in de Heuvel in Breda. Ik kan moeilijk in de straat in m'n parkeervak gaan knutselen  :) kan ik alleen bij mij op het       werk.

Maar nu, mijn ToDo lijst (wel op volgorde)

*Dashboard panelen een kleurtje geven.
*Deurpanelen in kleur (misschien, nog niet zeker).
*Nieuwe tellerplaten, met blauwe neon verlichting (heb ik al besteld, en als het goed is komen die vandaag binnen uit Duitsland).
*Aluminium vloermatten (misschien? suggesties?)
*Tekst op de stoelen (ik zat zelf te denken aan iets van "Nissan" in blauw op de hoofdsteunen, en het Japanse Nissan op de rugleuning). Misschien eventueel race stoelen van Sparco met gordels(?).
*Velgen + banden, de velgen heb ik al uitgekozen. Misschien ga ik die zelfs eerder doen. http://fullcartuning.nl/japan-racing-jr-3-velgen-brons-15-inch-7j-et40-4x100-114-3
*Bodykit. Ik heb mijn oog op de bumperlippen van Carcept, met ook daarbij een dakspoiler en achterspoiler. Zijn ook te vinden op fullcartuning.nl (autostyle.nl ga ik ook even rondneuzen).

En nu de 'engine bay':

*Kleppendeksel met een kleurtje (hier wil ik het misschien zelfs rood doen, ik vind rood mooi passen in een motorruimte).
*(Cold) Air Intake, i.p.v. de originele luchtinlaat.
*Verschillende styling aan de slangen en ditjes en datjes, hier en daar.
*En als laatste (voorlopig), compleet nieuwe uitlaat, niet een sierstuk ofzo, maar van de motor naar de bumper. Maar ik denk dat het wel lastig wordt om een aftermarket spruitstuk te vinden voor een 100NX. Dus ik zie hoe het loopt.

Dus dit is mijn voorlopige planning. Als iemand suggesties of tips heeft, of gewoon commentaar wilt geven, ga je gang  :) ik hoor het graag.

De groeten,
Michael.

UPDATE 1.0  ;) : Ik was eigenlijk niet van plan om een zogeheten 'Strut Bar' the plaatsten in de motorruimte, maar sinds ik afgelopen zaterdag langs Smht aka. Thomas langs ben geweest, en zijn NX van binnen heb gezien ga ik het toch doen  ;D Sorry Thomas, jouw wagen ziet er gewoon vet uit. Dit is de strut bar die ik heb gevonden (niks binnen NL dus buitenland dan maar). http://jdmparts.ie/strut-x-bar-etc/182-front-strut-bar-nissan-100-nx.html?search_query=nissan+100+nx&results=6
They say a good car is like a beautiful woman. You know you're not the first, but do you really care?

Dream car: Nissan R34 Skyline GT-R, or Silvia S15  :)

Rens

Blue Thunder, mooie naam. :)
Mooi lijstje, succes ermee. Benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.

MikeyG

Ik ben ook benieuwd  ;D En als ik een foutje maak, nou en. Dan weet ik voor de volgende keer hoe ik het Niet moet doen  :)
They say a good car is like a beautiful woman. You know you're not the first, but do you really care?

themacpie

Leuke naam idd, gaat ie ook een silent mode hebben??? Geintje.

Leuke plannen idd.

Uitlaat zie je heel af en toe eens een spaghetti spruitstuk op ebay ( http://www.ebay.com/itm/JDM-4-2-1-Racing-Sport-Exhaust-Header-for-Nissan-91-94-Sentra-200SX-1-6L-GA16DE-/280903567359?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item41672847ff&vxp=mtr )is maar als voorbeeld, wel effe zoeken voor B13 100NX versie!!!  Rest van de uitlaat is niks standaard te vinden en moet je het zelf kunnen, of laten maken
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

MikeyG

JA! zoiets inderdaad  ;D Alleen heb al gekeken en kan helaas niks vinden

themacpie

komen af en toe wel eens opduiken, regelmatig in het oog houden is de boodschap.

Geloof dat het merk OBX is trouwens, maar pin me er niet op vast graag ;)
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

MikeyG

Ik zal ebay in e gaten houden ervoor :p