Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Luc's daily >>SR20DE!<<

Gestart door luc2572, 21 jan 2012 - 21:24

Vorige topic - Volgende topic

luc2572

Deze week heb ik de bandjes om de pas gespoten velgen gezet en de auto meteen laten uitlijnen :)

Ik vind de velgen nogsteeds wel een beetje aan de donkere kant, maar vind 't de auto niet lelijk staan :)

Vinnie

Netjes! :)
Dit met 175/65/14 voor en 185/60/14 achter?

luc2572

Nee, precies andersom :P

Dat was oorspronkelijk ook het idee, alleen hadden de 185 banden meer profiel, dus heb ik die maar voor gezet :)

Beest

ziet er netjes uit.
Ik heb hetzelfde gedaan ongeveer maar is het aan de voorzijde 13 inch en achter 14 inch. Maar aan de voorzijde ligt er een bredere band onder.

Hoe rijd het bij jou?

luc2572

Het rijd nu 10x beter dan voorheen :)

Voorheen was:

Niet goed uitgebalanceerde wielen (winterbanden)
Niet goed uitgelijnde auto (trok een beetje naar rechts)
Niet verlaagd; nu wel

Echt een merkbaar verschil zullen we maar zeggen :D

luc2572

Vandaag de auto gepolijst :)

En de rest van de dag gaan rijden, onderweg nog wat mooie foto's gemaakt  8)

Vinnie

Mooie locatie! Erg leuke foto's zo...  :D

Rens

onderste foto is het mooist, ook vanwege de belichting. :)

Marous

Maar uhm.. is het niet zo dat je de goede banden achter legt, dus in tegenstelling tot de eigenwijze volhardenheid van menig kwikfit monteur.. ivm de veiligheid? Heb geleerd dat dit de veiligste mogelijkheid is om jezelf bij hoge snelheid in de slip misschien te kunnen redden..
~I'm in love with my car~

themacpie

Citaat van: Marous op 24 mrt 2012 - 00:02
Maar uhm.. is het niet zo dat je de goede banden achter legt, dus in tegenstelling tot de eigenwijze volhardenheid van menig kwikfit monteur.. ivm de veiligheid? Heb geleerd dat dit de veiligste mogelijkheid is om jezelf bij hoge snelheid in de slip misschien te kunnen redden..

Laat m'n achterste maar slippen, als m'n voorwielen grip hebben geraak ik er wel uit... maar als die gaan slippen dan ben ik het haasje en gaat m'n auto waar ie wil... Dus bij mij gaan de goede banden vooraan  ;)
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

twinturbo

Hij staat er netjes bij op die laatste foto. ;)

nissanpower

Citaat van: themacpie op 24 mrt 2012 - 06:50
Citaat van: Marous op 24 mrt 2012 - 00:02

Laat m'n achterste maar slippen, als m'n voorwielen grip hebben geraak ik er wel uit... maar als die gaan slippen dan ben ik het haasje en gaat m'n auto waar ie wil... Dus bij mij gaan de goede banden vooraan  ;)

Zou keertje vragen of dirk zijn ervaring daarover wil vertellen... gladde achterbanden regen en iets met een grote knipschaar...
Voor mij altijd de beste banden achter..Dat je voorkant iets uitbreekt is makkelijker te corrigeren als de achterkant..
kawasaki zx7r

zxr-club.nl

themacpie

Tja, gladde banden wil ik niet vooraan of achteraan!!!

Maar zou zeggen als je wil proberen effe met nat weer een noodstopje te maken of een bocht door te gaan met vooraan gladde banden... ga je gang! Dan heb ik ze liever achteraan zitten!!!
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

nissanpower

hahah naja glad zullen ze bij mij nooit zijn. en ach zo heeft ieder zijn eigen voorkeur toch..rij gemiddeld 50k per jaar en dit is voor mij t meest vertrouwende
kawasaki zx7r

zxr-club.nl

Marous

Gladde banden? Daar ga je toch niet mee rijden?!
T is meer een goed, beter, best kwestie, geen slecht, slechter, slechtst :P
Mn ouwe, boldie, zegt ook beste achter (race licentie)

Ik heb mn nieuwe banden nog voor, omdat ze 20 euro meer wilden rekenen voor wisselen omdat ze er op stonden dat ze er voor op gingen (hoe hilarisch), en ze liggen daar alleen nog, omdat ik liever de bridgestone banden voor heb, dan die ... Pirelli's .. laat die achter dan maar wat langer goed blijven ...
~I'm in love with my car~