Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Luc's daily >>SR20DE!<<

Gestart door luc2572, 21 jan 2012 - 21:24

Vorige topic - Volgende topic

luc2572

denk dat die er ook nog wel eek keer gaan komen :)

luc2572

Laatste upgrade:

Met alle upgrades die ik gedaan heb, begint de wegligging nu toch echt ergens op te lijken :D

Rens

Mooi in de kleur van de auto. :)

luc2572

Ben nog aan het denken of ik iets aan het kleppendeksel moet doen..

Dat hitteschild ziet er ook niet uit trouwens.. Denk dat ik die ook maar eens ga stralen/spuiten.. :)

Rens

Kleppendeksel en hitteschild aanpakken maakt al een heel verschil. Ik heb dit vorig jaar ook gedaan.
http://www.nissan100nxclub.nl/forum/index.php?topic=4158.msg193400#msg193400

luc2572

Dat ziet er idd stukken beter uit! :)

Heb je gewone lak gebruikt? Of hittebestendige?

Rens

Gewone lak. Kleppendeksel wordt normaal gesproken toch geen 150 graden. En als het dat wel wordt, heb je een veel groter probleem dan wat afbladderende verf :P . Ik heb gewoon dezelfde lak genomen als voor de buitenkant. het hitteschild heb ik wel met hittebestendige verf gespoten.

Marous

~I'm in love with my car~

luc2572

Kleine update,

Heb zojuist de olie,brandstof en luchtfilter en de olie natuurlijk vervangen, nu kan hij er weer een hele tijd tegenaan :)

Laatste tijd niet meer zoveel geupdate vanwege mijn nieuwste speeltje;)

luc2572

Net terug van de APK :)

Heeft de keuring weer op zijn gemakje gehaald! Niet slecht voor een auto van bijna 20 jaar oud:)

Ook nog een verbaasd kijkende monteur gehad: "Klopt die kilometerstand?!" :o (120.000)

Vervolgens hem uitgelegd hoe dat zo komt..
(auto heeft bij de 1e eigenaar altijd geschorst binnen in de garage gestaan in de winter, en is als 2e auto gebruikt geweest daar)

Vervolgens weer de verbaasde monteur: "oh, dan snap ik ook waarom ik nog geen roest tegenkwam" :P

Rens

Gefeliciteerd. ;D
Altijd leuk dit soort verhalen. :)

luc2572

Ja, idd.. had hem  net iets meer dan een jaar geleden gekocht met ong 95000 op de klok..

de "defecte" dingen tot nu toe zijn: homokineet, 2 schokdempers(toen ik hem kocht) en later nog een dynamo..

Het is toch wel echt een fijne auto:)

twinturbo

Gefeliciteerd met de apk. Leuke reactie van de monteur. Met zoveel km is het wel over met de rust van de eerste 20 jaar.  ;)

luc2572

Na een tijdje niks meer geupdate te hebben, komt er hier toch weer een :)

Ik heb de auto nogsteeds, en hij rijdt nogsteeds zonder problemen:) km stand is nu ong 145000.. :)

Nu de update:

Aangezien ik het gekloots met een losse tomtom een beetje zat was, ben ik op ebay gaan zoeken naar alternatieven, toen kwam ik uit op een 1din navi met klapschermpje.. Dat vond ik toch maar niks omdat die dan voor de luchtcirculatie kwam te zitten..

Vervolgens een 2din navi gekocht, op de sloop een ander stukje dasboard gaan halen, die wat aangepast en wat mooie beugeltjes gemaakt om de radio mee vast te kunnen zetten :)
Verder nog ophang beugeltjes gemaakt om het kachel bedieningspaneel 1 vakje omhoog te verplaatsen, al met al was het allemaal meer werk dan ik gedacht had, en bepaald niet plug and play.. Maar het resultaat is super ;)

De radio doet t super, gps ontvangst is ook goed, en kaarten updates kun je zo van internet plukken :D

richardwbb

Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily