Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Luc's daily >>SR20DE!<<

Gestart door luc2572, 21 jan 2012 - 21:24

Vorige topic - Volgende topic

Vinnie

Hmmm, ik heb het idee dat zoiets ook aan het gebeuren is onder mijn gelijke set, gezien de 'rare' grote bobbels onder het oppervlak. Wel mooi gedaan zeg!

Zwart of wit lijkt me ook wel mooi staan, maar dat zo'n werkje zou ik zelf nooit aandurven :o

Afijn. Ze zien er goed uit! :)

luc2572

Die rare bobbels waren bij mij dus al af aan het bladeren.. Heb flink met de dremel/staalborstel geschuurd voordat alle oxidatie eraf was.. Ik kon zelfs hele stukken lak nog met een schroevendraaier afsteken :P

T valt opzich wel mee, het is gewoon belangrijk dat je goed schuurt :)

De blanke lak laag die ik heb aangebracht is een 2k lak, die verkopen ze bij de spuiter hier in de buurt in een spuitbus.. (zit een ring aan de onderkant waar je aan moet trekken en dan mengen de 2 componenten zich)

Marous

Ooooh... 2k lak voor de velgen gebruiken.. daar is het bij ons dus mis gegaan xD
Ziet er goed uit!
~I'm in love with my car~

luc2572

Ik heb voor de 2k lak gekozen omdat deze lak wat "steviger" is en daardoor beter tegen steenslag kan..
Met normale blanke lak kun je qua looks vrijwel hetzelfde resultaat krijgen :)

staartbek

Citaat van: luc2572 op 12 mrt 2012 - 20:33
Ik heb voor de 2k lak gekozen omdat deze lak wat "steviger" is en daardoor beter tegen steenslag kan..

???

www.custompainter.nl
info@custompainter.nl

luc2572

Citaat van: staartbek op 12 mrt 2012 - 23:45
Citaat van: luc2572 op 12 mrt 2012 - 20:33

???

Dat is wat mij hier door de lokale spuiter verteld werd, dat ik beter met 2k blank kon eindigen omdat de lak dan wat steviger werd dan normale lak.. :-\

Qua looks heb ik tenminste al ong net zo'n resultaat behaald met normale blanke lak..

richardwbb

En de hitte en de remstof, hoe moet het daar dan mee?
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

luc2572

nou ben ik ook we benieuwd, staartbek wat is nou de beste manier om velgen te spuiten?

staartbek

er is niet een beste manier, spuitbuslak is goedkoop maar heeft minder goede hechting en wordt na verlop van tijd dof, poedercoaten is superhard niet heel duur maar áls er steenslag komt bladert ie ook helemaal, unilak is meestal maar in unikleuren, 2k lak is de gewone lak waar de meeste velgen mee gespoten worden, en redelijk zacht, net als die van auto's..
beste zou bootlak zijn, aar die zijn er in niet heel veel kleuren, maar wel keihard

www.custompainter.nl
info@custompainter.nl

Knight100nx

poedercoaten en dan blanke lak er over? of kan dat niet?

Marous

En die bootlak, daar dan geen extra 'bescherming' meer over heen dan?
~I'm in love with my car~

staartbek

@knight, nee, dat gaat slecht en geeft geen extra's, de poedercoat breekt gewoon doordat het bij v de stoeprand langs schaaft, een gewone lak herstelt zich weer enigszins omdat ie zachter is, als de ondergrond (poedercoating) de hardste is, blijft ie breken

@marous, die is hard genoeg om niet veel last van steenslag te hebben en zacht genoeg om te herstellen, dus die behoeft geen extra bescherming

www.custompainter.nl
info@custompainter.nl

luc2572

Kleine update:

Afgelopen week mijn nieuwe hong-pong-bami schokbrekers binnengekregen, vandaag gemonteerd..

Paste gelukkig allemaal goed, en de auto rijd er weer een stuk beter door ;D

michxtreme

wat heb je daar nou voor betaald als ik vragen mag? :)
bij RCR parts in eindhoven hebben ze ook betere schoks van Koni liggen voor leuke prijzen :)
The only limit is your own imagination

luc2572

70euro voor de 2, incl verzendkosten :P