Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Jasper's 100 NX (Apk-tje 12/09/12)

Gestart door Jasper, 31 aug 2009 - 19:41

Vorige topic - Volgende topic

Zeurdoos

Dat is wel heel mooi ja alles blauw en een oud gele klok ::)

Jasper

Je bedoelt een witte klok.
En misschien zijn er ook mensen die begrijpen dat blauwe fancy kleurtjes en "plasma" tellerplaten helemaal niet mooi hoeven te zijn...
Nissan 100NX 1600i
VPB voor + achter
GTI stabilisatorstang
CAI Green Storm
Demperset Weitec
Preventive maintenance does the trick

richardwbb

Citaat van: ardonjr op 11 nov 2010 - 09:10
En bedankt.. ik heb ook led's met 8000 Kelvin kleur.

Ben ik nu ook een Sjonnie?!

Nee, jij niet.  :D

Zo bedoelde ik ook weer niet. Ik zat mij een beetje af te vragen waarom er zoveel cheapo T10 ledlampjes zijn en waarom met de APK ze over blauw licht nogal vallen. Dus toen concludeerde ik geheel ongefundamenteerd dat dat voor Sjonnies gemaakt is, wat niet waarschijnlijk is. Waarschijnlijker is dat ze bij (bijvoorbeeld) Autostyle op deze manier op de inkoopprijs per LED zo € 0,03 besparen. Daar zou je als RDW ook niet blij mee moeten zijn vind ik.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Jasper

Gister langs gegaan bij vinyeard om het setje weitec dempers + veren op te halen.
De achter dempers liggen nu bij de auto garage te wachten op nieuwe rubbers en dan gaan de veerschotels van mijn ori dempers eronder omdat die een stuk strakker zijn.
Toen alles toch uit elkaar lag maar eens gekeken naar roest en een paar plekjes gevonden en weg gewerkt met tectyl en motip greenish/silver originele kleur.
Heb ook onder het rubber waar de achterklep op sluit een paar kleine plekjes weg gespoten en het vervallen plekje onder de tankdop.

1: Veerpootbruggen
2: Nieuwe passagiers deur
3: Mooie velgjes zoeken
4: Weitec demperset+veren
5: Subtiel subje
6: motorisch beetje kietelen (CAI)

Er zat een beetje roest onder waar de veer schotels in rusten.

Roest in de naat achter de achter speaker.

En na een dremel beurtje plus motip ziet het er weer goed uit moet ik zeggen :D

Nu alleen nog wachten tot mijn dempers klaar zijn en dan snel eronder schroeven want ik kan niet wachten  8)

EDIT: Die spuitlak van motip in deze kleur is trouwens als water. Zelfs als ik heel dun spuit zijn druipers bijna niet te voorkomen. Ligt dat miss aan te weinig schudden of oude verf?
Nissan 100NX 1600i
VPB voor + achter
GTI stabilisatorstang
CAI Green Storm
Demperset Weitec

Belg

Ik zou ook achter die plaat waar het roest zit eens kijken (Moet je wel even alle plastic langs de achterbank wegnemen, daar is een gat waar (mijn) je hoofd net tussenpast.. Wat je daar achter aantreft... is waarschijnlijk niet zo mooi meer. Mijn wielkasten lijken vanuit de koffer nog geweldig.. tot ik mijn hoofd door dat gat stak en achter die plaat kon kijken.

Moraal van het verhaal, steek nooit je hoofd in een gat
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

Jasper

Ik denk dat ik niet zo goed begrijp waar een gat zo groot zit dat mijn hoofd erdoorheen past...
Nissan 100NX 1600i
VPB voor + achter
GTI stabilisatorstang
CAI Green Storm
Demperset Weitec

Ginko

Daar hebben we foto's voor....

Dit zit dus achter de zijkappen naast je achterbank.  Tussen je deur en je wielkast in.

EDIT: owja, verder goed bezig!  ;D

Jasper

Oké ik heb hem.
Thnx ik hoop dat mijn dempers snel klaar zijn.
Nissan 100NX 1600i
VPB voor + achter
GTI stabilisatorstang
CAI Green Storm
Demperset Weitec

Belg

Citaat van: Ginko op 25 nov 2010 - 08:49
Daar hebben we foto's voor....

Dit zit dus achter de zijkappen naast je achterbank.  Tussen je deur en je wielkast in.

EDIT: owja, verder goed bezig!  ;D

Jep dat is em. Aan de linker kant van de koffer zag ik daardoor dat achter de plaat die JAsper aanhaalt, bij mij mooi wat kruimelig staal is.. Aan de rechterkant van de koffer zag ik dan weer dat de buitenste naad (je kan bvb zien waar je stootstrips zitten), wel die naad van de buitenbeplating en de wielkast.. mooi roestig is..
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

richardwbb

Dat zilverachtige verf nogal snel druipt herken ik wel. Ik vind het wel jammer dat je niet meteen grof geschut inzet tegen roest. Het Dremelen is zondermeer goed van je, maar daar wat spuitbusverf overheen is ongeveer hetzelfde als een lasser die daarna beetje zwarte verf over zijn laswerk doet. Of anders gezegd, dat reageert nogal met de buitenlucht, geanodiseerd is echt heel wat anders en metaal dat al eens heb geroest, kan je dremelen wat je wilt er zitten gewoon aders in want het metaal is niet perfect. Beetje zoals je huid, ik neem alleen dat die nog niet zo ver gerimpeld is als die van mij hehehe.

Of anders gezegd, gewoon lekker dichtgooien met anti roest meuk per kwast, Hammerite is echt het goedkoopst werken per te behandelen vierkante meter en de andere kant, heb je daar wel wat aan gedaan.

Het gaat er om om de roest in ideale omstandigheden 100% van de buitenlucht af te sluiten en dat gaat niet met een Motipje zilver, ook de andere kant, je hebt het vertraagd maar het gaat toch gestaag door.

ML is wat jij nodig hebt om er zeker weten voorlopig af te zijn.

En nu weet iedereen ook waarom ik zo over kokerbalken loop te zeiken, als je enig idee hebt hoe die er van binnen uit zien, hoeveel roest daar kan zitten zelfs na plaatje lassen en dat ze niet waterdicht zijn maar ook nog dat water kan blijven staan er in dat langzaam verdampt, maar niet snel genoeg, dat is aantasting, het roest dan sneller dan als je de Nx naar de bodem van de zee gooit en die zit vol met zout, maar daar is amper zuurstof.

H2O, O2, Fe vreten mekaar graag op, daar is grof geschut voor nodig. En Dremelen doe ik zelf nog niet eens aan, maar dat is wel preciesiewerk met Fe waar Fe met roest in zit (ben ff lui met tiepen).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Roest_(metaal)

citaat: Gehydrateerd ijzeroxide is doorlaatbaar voor lucht en water, zodat het metaal verder roest zodra er een roestlaag bestaat. Uiteindelijk wordt de hele ijzermassa omgezet in roest.

En dat is het hele probleem.

Ze galvaniseren etc. niet voor niks bij auto's hoor. En het is maar een tijdelijk beschermlaagje, gemaakt om 10 jaar mee te gaan ongeveer...

Zo simpel... zeg ik de hele tijd..
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Jasper

Dat klopt ook en ik heb idd ook hammerite staan maar vind het voor nu toch mooier om het dan te doen in kleur omdat het kleine oppervlakkige plekjes zijn. En in de wielkasten met tectyl moet toch wel redelijk goed zijn om het proces te vertragen want stoppen doe je het nooit meer als het eenmaal begonnen is.
Hoe dan ook ben ik blij met de staat van mijn kofferbakje die vergeleken met sommige auto's hier toch erg strak in de lak staat.
Nissan 100NX 1600i
VPB voor + achter
GTI stabilisatorstang
CAI Green Storm
Demperset Weitec

Jasper

Ik heb de bouten waarmee de dempers onderaan vast zitten met 112 Nm vast gezet. Is dit een goed moment?
Nissan 100NX 1600i
VPB voor + achter
GTI stabilisatorstang
CAI Green Storm
Demperset Weitec

Dropjeslover

Staat in het werkplaatshandboek, moest volgens mij iets van tussen de 110 en 140 Nm zijn, uit mn hoofd...
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

Nissan 100nx 1.6 1991 (wit)
Nissan 100nx 2.0 1991 (zwart)
Nissan 100nx 2.0 1992 (antraciet)

Zeurdoos

Citaat van: Jasper op 29 nov 2010 - 12:58
Ik heb de bouten waarmee de dempers onderaan vast zitten met 112 Nm vast gezet. Is dit een goed moment?

Vast is vast ;)  maar 112 is goed hoor ;)

Jasper

Oke top. Achter zit er nu onder en voelt lekker stug aan vergeleken met voor (A)
Nissan 100NX 1600i
VPB voor + achter
GTI stabilisatorstang
CAI Green Storm
Demperset Weitec