Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Jasper's 100 NX (Apk-tje 12/09/12)

Gestart door Jasper, 31 aug 2009 - 19:41

Vorige topic - Volgende topic

Jasper

Daar twijfel ik dus nog over. Waarom dot 4 of dot 5.1?
Nissan 100NX 1600i
VPB voor + achter
GTI stabilisatorstang
CAI Green Storm
Demperset Weitec
Preventive maintenance does the trick

richardwbb

Zover ik weet is dot 4 ruim voldoende voor dagelijks gebruik, tenminste dat vertellen ze mij ook altijd.

http://en.wikipedia.org/wiki/DOT_4

Daar blijkt uit dat je met DOT 5 moet uitkijken, dat is silliconen basis en daar hebben ze vast geen rekening mee gehouden tijdens het ontwerpen van het remsysteem, dus dat kan nadelig effect hebben.

Zolang je vloeistof niet gaat koken zal je dus zelfs nog met DOT 3 wel toekunnen (niet dat dat nog te krijgen is) dus je moet wel erg je best doen op straat het aan de kook te krijgen.

Verversen, ontluchten, remtangen voor weer lekker gangbaar, trommels achter indien nodig stellen, ook ff schoonmaken kan geen kwaad en controleren op eventuele krassen of beschadigingen, verversen en goed ontluchten en het remt echt al als een dolle hoor, als je je wielen blokkeert, de rest van de remkracht is overbodig, die krijg je niet meer op de weg namelijk ;p

Ga je van 220 naar 0 remmen en dat soort sporadische dingen, heeft het wel te zin te bekijken of schijven achter nu echt nodig gaan zijn. Ik vond mijn 1.6i in elk geval rete goed remmen, dat was met tweedehandse maar praktisch nieuwe remschoenen en hele normale behoorlijk gesleten schijven en origineel Nissan blokken maar dat is dus niet uitgetest met heet stoken, want daar heb je als het goed is geen last van op straat en anders heb je je achteruitkijkspiegel wel nodig denk ik.

Die remschijven voor ga je in tegenstelling tot het blokkeren toch wel fijn vinden maar je zou nu al alles er uit moeten remmen bij wijze van spreken en echt hele hoge waarden scoren op een rembank anders is er iets nog niet goed.

Mocht je rem sponzig blijven kan je eens gaan kijken naar stalen remleidingen, dat bevordert het comfort in elk geval maar zoals ik zei, als het blokkeert zit je al vrij goed.

Wat dan nog gaat tellen zijn de laatste meters, temperatuur, kwaliteit blok en dat soort dingen maar echt, mijn 1.6i leek wel dat die een anker uitgooide. Het was voor de voorschokbrekers gewoon een opdonder zeg maar.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Belg

Nissan zei letterlijk tegen mij toen ik vroeg of ze geen DOT3 hadden omdat dat in het WPH staat:
Zolang je niet gaat rallyrijden is dot 4 goed, anders moet DOT3 maar die vindt je toch niet meer... Nu heeft dit niet iets te maken met je vraag over dot4 of dot5.1.. Maar Richard zijn verhaal is hetzelfde als ik wou zeggen: 'als je kijkt op wikipedia dan...'

Edit: Maar als je dan ook daadwerkelijk gaat kijken op wikipedia, is wat Nissan zegt maar raar... Bij 'rally' gaat je temperatuur toch sneller omhoog? En Dot4 heeft een hoger kookpunt dan dot3 dus ik snap hun uitleg niet. Nu, ik heb er pas dot 4 in gegooid..en het remt goed. Je gaat sneller door de rugleuning van een zetel (check topic :p) dan door je rem zitten..
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

Jasper

oke dat is dan ook weer opgelost.
Nissan 100NX 1600i
VPB voor + achter
GTI stabilisatorstang
CAI Green Storm
Demperset Weitec

izzthewizz

dot 4 om de 2 jaar verversen / dot 5 om het jaar.

Zou gewoon dot 4 nemen

Jasper

Heb dus laatst ledjes bestelt van ledsbuy. Vrijdag middag betaalt en zaterdag op de mat.
Maar nu heb ik dat een paar leds in sommige aansluitingen niet werken en als ik ze in een ander gaatje stop (???) dan doen ze het wel. Bijvoorbeeld het lampje voor de tijd deed het soms wel en soms niet als ik het contact aan zette dan deed ie het wel en dan startte ik en dan deed ie het weer niet, nu verwisselt voor originele lampje en nu doet ie het weer wel.
Ook het lampje voor de deur open deed het eerst en nu niet meer wissel ik hem naar een ander gaatje doet ie het wel gewoon.
Mis ik een klein detail bij alles naar led wisselen?
Nissan 100NX 1600i
VPB voor + achter
GTI stabilisatorstang
CAI Green Storm
Demperset Weitec

michxtreme

heb je goed gekeken naar de polariteit? LED's werken namelijk maar in 1 richting. Ff omdraaien dus als ie t niet doet.
Verder kan een lage accuspanning er ook voor zorgen dat een LED gaat knipperen of het totaal niet doet, waar normale gloeilampjes nog wel (zwakker) blijven branden.
The only limit is your own imagination

Mojo

Citaat van: michxtreme op 09 nov 2010 - 20:53
heb je goed gekeken naar de polariteit? LED's werken namelijk maar in 1 richting. Ff omdraaien dus als ie t niet doet.

Dit.

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

Jasper

Daar had ik natuurlijk ook al aan gedacht.
Ik heb de ledjes omgedraaid en ook de houders omgedraaid (niet tegelijk uiteraard) en daarna ook de houders verwisselt met de ledjes maar niks mag baten.
Nissan 100NX 1600i
VPB voor + achter
GTI stabilisatorstang
CAI Green Storm
Demperset Weitec

Beest

kan aan de ledjes liggen, daar had ik namelijk ook last van en heb vervolgens die leds van Pilot gekocht T10 met 6 van die ledjes erin :p
geeft wel wat licht:O (blauw/wit)

kosten oook aardig wat.. ;)

Jasper

Ik zal ze wel even een mail sturen.
Ik heb idd ook speciaal witte leds gekocht en wat blijkt... heb ik nu zo'n vies blauwe kleur. Waarom koop ik dan witte leds???
Nissan 100NX 1600i
VPB voor + achter
GTI stabilisatorstang
CAI Green Storm
Demperset Weitec

richardwbb

A4 tje er voor houden, dan zie je wat voor kleur het is. Goeie witte Leds zijn op basis van geel, niet blauw. Die blauwe zijn voor Sjonnies gemaakt ;)
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

ardonjr

Citaat van: richardwbb op 11 nov 2010 - 00:38
A4 tje er voor houden, dan zie je wat voor kleur het is. Goeie witte Leds zijn op basis van geel, niet blauw. Die blauwe zijn voor Sjonnies gemaakt ;)

En bedankt.. ik heb ook led's met 8000 Kelvin kleur.

Ben ik nu ook een Sjonnie?!

Ginko

Citaat van: ardonjr op 11 nov 2010 - 09:10
Ben ik nu ook een Sjonnie?!

Nah, een echte sjonnie zou niet eens weten wat bovenstaande grafiek inhoudt.

Jasper

hoe dan ook is het jammer maar helaas. Heb wel het klokje origineel gehouden omdat een blauwe klok echt niet kan.
Nissan 100NX 1600i
VPB voor + achter
GTI stabilisatorstang
CAI Green Storm
Demperset Weitec