Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Harrie's 100 NX-en

Gestart door HarriePekel, 23 sep 2014 - 20:25

Vorige topic - Volgende topic

Rens

Je krijgt zo een hele verzameling. ;)
Had ik het op de foto's op marktplaats toch goed gezien dat het niet lekker zat met die bumper.

HarriePekel

Zover ik kan zien is de bovenkant naar binnen gedrukt, lopen krassen ter hoogte van de koplampen naar de motorkap, word ff terug drukken denk ik(2cm) ;)
Ik vermoed dat er iets op of de auto ergens onder geschoven is  :(
eigenaar 100NX AIRTOP (cabrio)

HarriePekel

Net de bougies even schoongemaakt, rotorkap gereinigd en ingespoten, en hij draait lekker 900rpm  ;D
Ik zag alleen wel diepe inslijting in de kap, dus maar meteen nieuwe besteld, slecht onderhoud blijkt.
http://myalbum.com/album/r2AItC7Y52r7

HarriePekel

Het gestotter is nog niet afgelopen bleek tijdens een rit in de regen, ergerlijk hoor.. dus vandaag toch maar nieuwe bougies besteld, de andere zijn ff kwijt hier ???
Bij het controleren van de ABS ring ook de oorzaak van de herrie gevonden, ik dacht de lagers, maar blijkt dat de banden aan de veerpoot aanslijten >:( wie plaatst er ook 15 inch imitatie velgen onder zo'n auto  :o
Gelukkig staat hier nog een setje van de sloper (garbage runner) dus die gaan er onder als ze passen.
Het abs lampje was even(10 min.) weg toen ik de stekker van de sensor aan bestuurders kant wat had aangedrukt, dus vermoed dat daar dat probleem ook in zit. :-\

HarriePekel

Ondertussen nieuwe bougies geplaatst, nieuwe rotor en rotorkap, maar nog steeds stotteren bij 2000-3000 toeren.
Las ondertussen Richards project en begreep dat dat vrij normaal is  :( we zoeken gewoon verder, desnoods met scoop erop ;)
Spoorverbreders voor de achterwielen besteld, de herrie is wel erg oorverdovend, ik hoor het geklapper van 1 van de voorwielen niet eens :o
Dat geklapper was met normale velgen dus wel te horen nu, de garbage velgen hebben helaas banden die echt garbage zijn, 2 lek, de rest gescheurd dus onbetrouwbaar  :o
Binnenkort meer, denk ik  ;)

HarriePekel

Toch maar eens een update hier.. ;D

Ondertussen lekker in de GTI gescheurt, koppeling is vervangen, eerste rot gevonden, maar zit waarschijnlijk meer onder de spoilers, latere zorg  ;D
Beide auto's kwamen vloeiend door de keuring, het ABS lampje blijft sinds een poos nu uit, alleen de automaat kreeg opmerking over de leidingen die weggewerkt zijn, twijfelgeval.. tekort aan onderhoud en een jaar stilstaan in weer en wind  ::)
Sinds afgelopen jaar stond de Bordeau met een verotte ontsteking, geruild met Iceman13, zodat hij kon rijden.
Vanmorgen een andere gekregen, gekocht in engeland, een sunny ontsteking, maar werkt  :D
Die gaat nu als eerste de garage in, rot boven de veerpoot  :( Er bleek iemand een plaatje in gePLAKT te hebben  :o
Het is een rotplek om bij te komen, moet of de buitenkant loshalen of de binnenkant slopen  ???
Maar aangezien er meerdere plekken zitten word het de buitenkant loshalen lijkt mij.. tenzij iemand iets beters weet?
Hoop het paneel er fatsoenlijk af te kunnen halen en weer terug te plaatsen, scheelt spuiten  ;D
Om kosten te besparen de GTI laten schorsen en de automaat als daily in gebruik :)
Begin mei gaan we dat weer omzetten en komt de GTI weer aan bod, TURF rit :D, en hoop ik verder te zijn met de Bordeau, was nog een plekje waar ze twijfelden(gat voor binnenscherm volgens mij) dus dat gaat ook meteen opgelost worden.
Schokbreker zag ik vorig jaar ook olie aan hangen.. gasgevulde ?? dus word ook aangepakt  ;)

richardwbb

Ik lees het al, goed bezig Harrie.

Als ik mij zo voorstel waar dat geplakte stuk zit, zou het mij niet verbazen dat je er van twee kanten bij zult moeten geraken. Het is jammer dat in Grover's gele NX opknap project alle foto's verloren zijn gegaan. Deze 100NX heeft uiteindelijk één nieuwe wielkast gekregen, deze waren toentertijd los verkrijgbaar, wat mij niet verbazen zal, dat dit nog steeds mogelijk is. Maar ik neem even aan dat dit nu ook weer niet je bedoeling zal zijn. Dat was helemaal veel werk. Je zou hem wel vragen kunnen stellen want Grover en Angel zaten bij het bestuur en antwoorden hun berichten.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

HarriePekel

Het gat zit zover ik kan beoordelen slechts in 1 paneel, nog niet eens op de lasverbinding maar in een hoek en om daarvoor de hele wielbak aan de binnenzijde open te knippen is meer werk dan een gat aan de buitenkant te laten bijspuiten inderdaad.

HarriePekel

Vandaag het neusje weer een beetje gericht, geen pruilneus meer  ;)

HarriePekel

Vandaag de achterveerpoot bijrijderszijde van de automaat mogen vervangen, klapperde bij heuvels en lekte olie :(
Uurtje bezig geweest en helaas weer een gebruikte geplaatst, nieuwe zijn onderweg maar worden
door een foutje in paypall later betaald en dus ook later verzonden  >:(
Hopenlijk blijft deze nog even werken, als hij al goed is.. ben vergeten te markeren welke van de achtersten al kapot was nl  :o
We zullen zien en horen  ;D

richardwbb

Héé HarriePekel, ben jij al wat verder gekomen met de schokbrekers. Wat één verhaal van dat PayPal. Ik heb véél gebruik gemaakt van PayPal, jij moet echt even pech hebben gehad. Gelukkig ben jij handig genoeg om; toch de Nissan 100NX op de weg te houden.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

HarriePekel

De nieuwe zijn vandaag verstuurt, gasgevuld en 139€ voor rondom, lijkt me redelijk goedkoop  ;)
Paypal gaat boven 100€ nog steeds uitgesteld betalen, dus kwestie van eerst geld overboeken en dan pas betalen, dan gaat het goed.

HarriePekel

Ze zijn al binnen vanuit duitsland en ziet er goed uit  :D leek overtoom wel, maar was ups  ;D
Worden nu trouwens ook voor ABS voertuigen aangeboden -KlikjE-

themacpie

Mooi, kan je weer verder  :)

Paypal werkt op 2 manieren..

1 gekoppeld aan een bankrekening, idd eerst geld overmaken.
2 gekoppeld aan een creditkaart, wordt onmiddelijk betaald en geïnd via je creditcard de maand later.
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

HarriePekel

paypal hoort na 1 keer uitgesteld betalen gewoon meteen te betalen gert..zie uitleg paypal hier over, schijnt foutje van systeem te zijn nu