Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Harrie's 100 NX-en

Gestart door HarriePekel, 23 sep 2014 - 20:25

Vorige topic - Volgende topic

HarriePekel

Er zijn verschillende uitvoeringen van, mijne zit 4 cm echt vast in de bak, die van de automaat slechts 2cm en die zit gewoon los  ???
Vrees dat ik het rotte type heb, de 25010-87Y00  :o
En het zou kunnen dat de opnemer soms losgehaalt word als er iets met de koppeling is, scheelt ook. ;)
eigenaar 100NX AIRTOP (cabrio)

HarriePekel

De opnemer is er eindelijk uitgekomen de dag erna, km-teller geeft weer netjes aan dat ik vrij goed reed op toerenteller alleen  ;D
Foto's zijn helaas niet gelukt, het bleek dat de opening in de bak mishandeld was, zodoende de ergernis  :-\
Na wat bijslijpen c.q. krabben met een scherpe beitel floepte de nieuwe er vrij simpel en losjes weer in.
Afspraak voor de keuring ook al gemaakt, maandag mag ie weer  :D
Hopenlijk niet te veel erge dingen nu.

HarriePekel

Afgekeurt  :frusty:
Er blijken plaatjes naast de achterschokdemper-ophanging geplakt te zitten  :o
Niet eens gelast :-\
Verder sproeit de sproeier van de voorruit meer bij het rechter voorwiel dan bij het raam, slang lek? ???
CO2 niet goed(koude motor) en 1 koplamp te laag, ff gangbaar maken dus  :-X
14 dagen de tijd voor gratis herkeuring, dus maar ff de garage leeghalen deze week..

Rens

Hm, dat is minder. Succes met het verhelpen van alles.

HarriePekel

Die kleine dingen zijn waarschijnlijk zo opgelost, koplamp is kwestie van ff inspuiten, als het al niet gangbaar is..
CO2 kan door een verrotte thermostaat komen, hij komt al langer niet echt op bedrijfs temperatuur, was al bekend, en nieuwe ligt er al een poosje.. ;)
De sproeier heb ik waarschijnlijk zonder het te weten los getrokken bij het weghalen van de motorkap om de teller te fixen.. :-\
Enige waar ik over twijfel is het lassen, van onderaf word rot klus waarschijnlijk, optie is een stuk uit het zijscherm halen zodat ik er bijkan.. ??? iemand enige ervaring mee?
Maar eerst eens kijken wat er nu precies aan het handje is, is het echt verrot of gewoon afgeplakt maar nog wel betrouwbaar..thats the question.. ;D

HarriePekel

Er blijken helaas GIGA gaten in te zitten, zelfs mijn hand past er in, word dus laswerk.
Ik ben van plan de zijkant open te halen, zodat ik er fatsoenlijk bij kan met lassen, word mischien niet mooi als ik het terugplaats, maar das een kwestie van spuiterij zien te vinden  ;)

HarriePekel

Het witte "lelijke ding" schoot meteen door de keuring, kan dus voorlopig weer veilig vooruit  ;D
Wel wat kleine dingen, maar zo te verhelpen, klem van de uitlaat lekt iets en de remleiding begint..
En dat na bijna een jaar schorsing  :P

HarriePekel

Vrijdag stukje gereden, auto weggezet en zaterdag accu leeg  ???
Zondag andere accu opgeladen, dacht oude kapot, ja mooi niet, laadstroom nog 12.6V max  :o
Vandaag dus nog maar andere dynamo geplaatst, netjes 14.4V weer  ;D

HarriePekel

Vanmorgen een heuglijk feit onderweg van veendam naar gieten  :D
199999 veranderde in een hoop nullen(met een 2 ervoor)  ;D
http://myalbum.com/album/LP4NA05e8jU9

Maaike

Gaaf dat je het gefilmd hebt!
100NX 1.6 U9 (carb)   1992, rood

Rens

Op naar de volgende 2 ton ;)

HarriePekel

Net de PL...Euris geschrokken  :o
Heb een accu in de rode gezet, moest beetje aan de kant, normaal springt ie nooit aan op eerste moment.
Stap in, vergeet met mijn domme kop de koppeling.. automaat gewend nu, start dat kreng gelijk  :frusty:
Bijna met auto en al de schuur in.. waar dus geen deur in zit voor een auto  :P
Gelukkig alles nog heel, maar schijnt nu dus wel opeens redelijk te starten en aan te springen, loopt alleen stationair wat beroerd, maar altijd beter dan voor het vervangen van de slangen  :D
Denk binnenkort toch maar eens met die aan het lassen  ;)

Maaike

Citaat van: HarriePekel op 08 mei 2016 - 15:50
Stap in, vergeet met mijn domme kop de koppeling.. automaat gewend nu, start dat kreng gelijk  :frusty:
Bijna met auto en al de schuur in.. waar dus geen deur in zit voor een auto  :P

Oeps, dat klinkt bekend.. toen ik de mijne kocht had ik iets vergelijkbaars; maar niet zozeer dat hij meteen startte, maar dat hij bij de garage in de 1e versnelling stond. ben ik niet gewend, als ik parkeer (en dus ook start) zet ik hem altijd in z'n vrij. Ik had de stoel en alles (stom, stom..) nog niet versteld en kon niet vol remmen.. Reed ik met mijn nieuwe aanschaf toch bijna mijn oude auto aan..  :$ :$ het ging nog net goed!
100NX 1.6 U9 (carb)   1992, rood

HarriePekel

Gisteren een witte GTI bekeken, vraagprijs 600 euro... :)
op zich niet duur maar ook niet goedkoop als er veel aan moet gebeuren.
het bleek dat de bodem en de spatborden achter nog vrijwel keihard zijn, alleen de buitenkant liet te wensen over.
de voorbumper is onder de motorkap beland, schijnbaar een aanrijding frontaal gehad :(
achterkant zit een deuk aan bestuurderszijde net voor het achterlicht en aan bijrijderszijde heeft iets een behoorlijk spoor getrokken over de buitenrand van het spatbord en de bumper.
Technisch zijn er een paar punten mee, geratel achter, een band of een lager? :o
De koppeling zit vrij hoog bij het aangrijpen, even wennen of de kabel moet losser...
gestotter bij constant laag toerental, gok een bougie die doorslaat op vocht, maar dat zal blijken deze week. ;)
Het lampje ABS brand constant en werd vorig jaar nog gerepareerd door de vorige eigenaar, maar de storing blijkt nu aan te houden en zal nader onderzoek nodig hebben.
verder wat roestvorming onder de spoilers, dus alles zal er eens af moeten en terug weer op na een grondige plamuur en spuitbeurt.
na een beetje onderhandelen over een step voor broertje en de mankementen aan de auto.. toch meegegaan voor 550  ;D
http://myalbum.com/album/8XvrrzASJN8P