Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Grover's 100NX

Gestart door grover, 10 jul 2008 - 12:27

Vorige topic - Volgende topic

Crum

als je de tank er dan vanonder hebt, gelijk de slangen die vanaf de bovenkant naar de zijkant lopen vervangen..die willen nogal erg verdroogt zijn, waardoor deze soms ook een beetje willen lekken.. ;)

ga je verder zelf de remleidingen vervangen...en dan voor koperen of origneel (als die orgineel te krijgen zijn...)
Universeel betekend dat beschreven onderdeel is ontworpen om nergens op te passen. Behalve na ingrijpende modificaties, en gebruik van schuttingtaal...

http://www.mijnalbum.nl/Album=R6RF7VDO

grover

Ik zal even naar de leidingen boven de tank kijken.
Remleidingen worden van koper, dit gaan we donderdag doen bij Pietjûh. (die heeft een smeerkuil) hihi.
En natuurlijk een garage waar je droog kunt werken tijdens dit mooie zomerweer(ahum)

Dropjeslover

koperen remleidingen? gaat dat niet vervormen, druk in je remleidingen wil nogal eens oplopen en je buigt het zelf al relatief eenvoudig.
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

Nissan 100nx 1.6 1991 (wit)
Nissan 100nx 2.0 1991 (zwart)
Nissan 100nx 2.0 1992 (antraciet)

Crum

nee, dat vervormt niet..aangezien het in garage's ook wordt gebruikt..
Universeel betekend dat beschreven onderdeel is ontworpen om nergens op te passen. Behalve na ingrijpende modificaties, en gebruik van schuttingtaal...

http://www.mijnalbum.nl/Album=R6RF7VDO

grover

Je kunt wel een revisieset halen, meestal zijn deze dan weer van staal en ook al voorgevormd, maar waarschijnlijk duurder dan een rol koperleiding en zelf je wartels enz. erop zetten. Bovendien was alles maar van koper, dan heb je ook geen last meer van de roest-duivel

grover

Oke, gisteren de remleidingen vervangen en ook gelijk maar de benzineslangen daar in de buurt van de tank. Pietjûh heeft nog foto's gemaakt, kan hij hier mooi neerzetten.
Tank moest er helemaal onderweg dus.

Bij de nx van Sphere ook gelijk de benzineslangen maar vervangen. Hier en daar wat tectyl en weer klaar.
Nieuwe bougies erin, lambdasonde vervangen hopen dat de viergastest nu wel goed is.

Vandaag even een schokbreker / veer-swap gedaan. Die van mij is nu weer verlaagd en die van Sphere staat weer op orginele hoogte. Zij wilde graag weer de orginele veren terug. En mijn achterschokbrekers waren lek, dus van de nood een deugd gemaakt. Even swappen dus.
Maandag a.s. weer voor de herkeuring met beide blauwe nx-en.

twinturbo

Weer druk bezig geweest. Succes maandag.  ;)

SpitFire

weer goed productief bezig geweest zo te lezen, succes bij de keuring maandag ;)
Nissan 100NX 1.6 carb - RIP
Nissan 100NX 2.0 GTI - RIP
Mazda MX3 1.6 - SOLD
Honda Civic 1.5 DXi - RIP
Mitsubishi Carisma 1.6 LE

..::=> No Past - No Future - No Problems <=::..

grover

Vele maandagen later is de auto eindelijk goed gekeurd. Die van Spere ook, alleen wordt deze morgen nog uitgelijnd. En nog iets wazigs met de achterwiel lagers (een verhaal op zich). Dit zal ik nog wel eerdaags vertellen. Die van mij kan weer tot 4 augustus 2010, dus nu maar verder opknappen.

100nx driver

gefelciteerd met de apk en wat zijn de volgende plannen alweer dan ?

Zeurdoos

Gefeliciteerd en suc6 met het opknappen verder ;)

grover

Spatborden vervangen, hier en daar wat roest verwijderen, bodykit er om heen. Verlaagt is hij al. Audio erin. Stoelhoesjes erom heen.

patrick100nx

gefeleicteerd met de APK, ;), en succes met de resterende plannen :) ;)

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

twinturbo

Gefeliciteerd met je APK.  :D Succes met de verdere plannen.  ;)

lucus

goede zaak meneer grover, keep em on the road :)
Renault Twingo 2 diesel.
85 pk en 200Nm koppel.
Verbruik: 3,7L op 100 Km
Lachen aan de pomp :)