Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Gouke's nissan 100nx GTi (Interesse peiling?!)

Gestart door Gouke, 24 nov 2009 - 11:34

Vorige topic - Volgende topic

Mojo

Was jij niet diegene met die vage tellerbak?

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

Gouke

Citaat van: Mojo op 16 nov 2010 - 17:02
Was jij niet diegene met die vage tellerbak?

klopt :D speciale 2.6 teller :P
(2.0 met 1.6 mix)
Nissan 100nx 2.0 GTi rood. Een echte.

Mojo

Dan ligt daar waarschijnlijk het probleem. De toerenteller was van een 1.6 toch?

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

Gouke

Citaat van: Mojo op 16 nov 2010 - 17:20
Dan ligt daar waarschijnlijk het probleem. De toerenteller was van een 1.6 toch?

ja klopt ik kijk al rond voor een andere (pietjuh?)

Ik had al een keer de teller van Rik overgenomen maar die heeft een elec. opnemer en ik een kabel...

richardwbb

Volgens mij is de neutralswitch van de 1.6 ook gelijk, ik heb alleen zelf nog nooit gekeken, maar een echte reden waarom die anders is, is er niet denk ik. Die is overigens iets van 30 euro ex bij de dealer.

Vergis je niet met de achteruitrijdschakelaar. Die is volgens mij hetzelfde behalve de stekker.

Neutralswitch op de GTi zit aan de motorzijde. Aan de wielzijde zit de achteruitrijdschakelaar. Opmerkelijk is dat van die laatste schakelaar imitatie is te krijgen en de neut nie.

Stuurbekrachtigingssensor is van de 1.6 ook hetzelfde dacht ik. Maar ik moet hem nog vinden op mijn auto :P

Neutralswitch wordt heel vaak defect aangetroffen in de Nx, elke keer als je schakelt wordt deze bekrachtigd maar dan vind ik het nog zo dat die schakelaar kwalitatief onder de maat is voor de functie welke hij heeft.

Mede omdat ik nog niemand heb gehoord over dat de achteruitrijdlichten het niet meer willen doen :)

Of is je al verteld dat die neutralswitch van de 1.6 niet hetzelfde is?

Je toerenteller heeft inderdaad een hele grote afwijking...
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

richardwbb

Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Gouke

een kleine update:

-Ik heb Pietjuh zijn Amerikaanse GTi tellerbak overgenomen, moet nog geplaatst worden

-powersteerring switch vervangen

-En ik heb de wintervelgjes + banden maar weer gemonteerd.

Gouke

Dit weekend nog even met de nissan bezig geweest:

Amerikaanse tellerbak van Pietjuh geplaatst, geeft nu eindelijk juiste waardes qua toerental en snelheid (ff geen plasma platen erin gezet, heb dat wel een beetje gezien)

En mn broer kwam vrijdag terug van de sloop met een Renault Laguna onderlipje ( zoals bijv. Patrick100nx) omdat ik deze nog zocht en hij kwam hem toevallig tegen :)

En ik heb een setje 2.0 aandrijfassen gekocht (bij verboon) om te kijken of het tril probleem hier in zit!
En gelijk ff 2 motorsteuntjes en een andere Neutral switch meegekregen,
dus volgend weekend weer wat te doen :)

Kan iemand mij vertellen hoe die neutral switch normaal zit aangesloten? Die van mij zit nu gesoldeert nl, is het gewoon een stekker of is het een systeem om die kabels in vast te zetten ofzo?

richardwbb

Ik begrijp je vraag niet, ik die switch heb een stukje draad met een stekker met speciale pasvorm, dat is het geheel om te vervangen zeg maar en dan is het klaar.

Maar die solderingen die je kan zien als je de mantel van de kabel er afhaalt zien er niet super uit nee, ik zat zelf nog van dus als ik een schakelaar heb soldeer ik het daar wel ff aan maar dat gaat dus niet met een 25 Watt Kinzo pookje.

Heb je al een werkende neutral switch klaar om te monteren?

Gouke

Citaat van: richardwbb op 08 dec 2010 - 05:57
Ik begrijp je vraag niet, ik die switch heb een stukje draad met een stekker met speciale pasvorm, dat is het geheel om te vervangen zeg maar en dan is het klaar.

Maar die solderingen die je kan zien als je de mantel van de kabel er afhaalt zien er niet super uit nee, ik zat zelf nog van dus als ik een schakelaar heb soldeer ik het daar wel ff aan maar dat gaat dus niet met een 25 Watt Kinzo pookje.

Heb je al een werkende neutral switch klaar om te monteren?

Oke dan mist die stekker bij mij;) de sensor zit nu universeel vast;)

Verder heb ik de aandrijfassen van pieter jan gemonteerd en het trillen is weg:D:D! hoera

(nu alleen nog ff één wintervelgje laten richten eigenlijk, zit een klein deukje in aan de binnenkant...is merkbaar na 120)

Ben wel blij dat ik het tril probleem eindelijk heb opgelost, het zat dus toch in de kineten, of een as is wat getordeerd?

Gouke

Een beloofd fotootje van m'n nieuwe USDM tellerbak

En mn interieurtje

En eentje van de nx in de sneeuw

Deze maakte ik laatst tijdens 't werken

Gouke

Dit zie ik nu vanuit mijn raam ;D:

Renault Laguna lipje gemonteerd

michxtreme

damn die is lekker laag voor met die lip! staat hem goed hoor! ;)

nu nog dat zwart kentekenblok er van af en gewoon met een dun plaatje ophangen :)
The only limit is your own imagination

Dropjeslover

Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

Nissan 100nx 1.6 1991 (wit)
Nissan 100nx 2.0 1991 (zwart)
Nissan 100nx 2.0 1992 (antraciet)

Ginko