Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Gouke's nissan 100nx GTi (Interesse peiling?!)

Gestart door Gouke, 24 nov 2009 - 11:34

Vorige topic - Volgende topic

Gouke

Citaat van: 100nx_power op 01 sep 2010 - 11:08
Goed bezig. Weet je zo de kilometerstand van het blok? Hopelijk niet al te veel kms.
Succes met de swap ;)

Hij is al eerder geswapped uit een almera maar hij heeft km's bij proberen te houden en zegt 177dkm maar zegt niks
Nissan 100nx 2.0 GTi rood. Een echte.

sunny1600

waarom heb je een blok van een N15 gekocht? Dit is toch een lowport?

Nordschleife addict
2009 4 laps
2010 24 laps
2011 11 laps
2012 1  lap

Gouke

Citaat van: sunny1600 op 02 sep 2010 - 19:46
waarom heb je een blok van een N15 gekocht? Dit is toch een lowport?

weet ik zo niet maar dit blok is sws een highport

Het blok hangt in mn bloksteunen, nu alles aansluiten !
Ik laat binnenkort wat fotos zien

Zeurdoos

Mooi man dus morgen gewoon mee de NX heel vroeg die kant op ;)

Gouke

Citaat van: Zeurdoos op 04 sep 2010 - 12:04
Mooi man dus morgen gewoon mee de NX heel vroeg die kant op ;)

Helaas is de swap nog niet helemaal klaar, ik moet nieuwe ashoezen aan de bakzijde en deze moeten besteld. Dus daar wacht ik op want heb geen zin om de boel een 2e keer hiervoor los te moeten halen!

Zeurdoos

Ag volgende keer beter en suc6 verder met de swap ;)

Gouke

Citaat van: Zeurdoos op 04 sep 2010 - 23:18
Ag volgende keer beter en suc6 verder met de swap ;)

swap verder is klaar :D zal 't hier binnenkort ff mooi neerzetten, heb ook wat fotootjes gemaakt  ;)

SR20DE

toch wel originele? want met imitatie hoezen past die waarschijnlijk niet aan de korte as.
dit omdat deze niet rond is maar halve manen erin heeft zitten en die hoes die je dan krijgt gewoon rond is. dit probleem heb ik ook gehad.

Gouke

Citaat van: SR20DE op 06 sep 2010 - 18:00
toch wel originele? want met imitatie hoezen past die waarschijnlijk niet aan de korte as.
dit omdat deze niet rond is maar halve manen erin heeft zitten en die hoes die je dan krijgt gewoon rond is. dit probleem heb ik ook gehad.

Bedankt voor de tip, was al besteld en ja hoor, bij 1 ashoes geen halve manen... Ik ben nu langer aan het wachten op onderdelen dan bezig met de swap

Maar gister in de kleine uurtjes heb ik hem gestart! Was gewoon starten lopen :D heerlijk
Alleen reageerde hij nog wat raar op het gas omdat de potmeter van de gasklep niet op de juiste afstelling was overgezet, maar das ook weer klaar  ;D ;D

Vandaag na school en werk ff alle olie en filters vervangen en dan lekker gaan :D en binnen kort hier wat fotootjes plaatsen ! ;D

Belg

Citaat van: Gouke op 10 sep 2010 - 12:35
Citaat van: SR20DE op 06 sep 2010 - 18:00

Bedankt voor de tip, was al besteld en ja hoor, bij 1 ashoes geen halve manen... Ik ben nu langer aan het wachten op onderdelen dan bezig met de swap

Maar gister in de kleine uurtjes heb ik hem gestart! Was gewoon starten lopen :D heerlijk
Alleen reageerde hij nog wat raar op het gas omdat de potmeter van de gasklep niet op de juiste afstelling was overgezet, maar das ook weer klaar  ;D ;D

Vandaag na school en werk ff alle olie en filters vervangen en dan lekker gaan :D en binnen kort hier wat fotootjes plaatsen ! ;D

Een benzinefilter, heb je die ook vervangen? Ik heb die pas vervangen, en hoewel ik sinds toen niet meer veel heb gereden (nog geen 50km) voelde ik hem heerlijker rijden...
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

Gouke

@ belg: ja benzine filter uiteraard ook vervangen, maar heb niet echt het idee dat het anders is.

Ik heb helaas nog 1 stekker overgehouden vlak bij de ecu temp. sensor, ook zelfde soort stekker met 2 draadjes, alleen dan grijs. Wie o wie weet zo waar die op hoort??

En ik vraag me af of op de injector pomp, onder het luchtfilter, 1 of 2 slangen zitten op het vacuum klepje??

Verder rijdt hij super, alleen draaid hij 1800 á 2000 rpm stationair, ik wacht nog even op een gechipte ecu van de vorige eigenaar die nog bij het blok hoort, maar hoe kan ik tot die tijd het stationair terug draaien??

Alvast bedankt !!

richardwbb

Was het een Almera lowport motor? Wel met de Almera ECU?

Wat is een injector pomp?
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Gouke

Citaat van: richardwbb op 11 sep 2010 - 19:59

't is een highport, almera is niet zeker en zn laatste adres was een sunny  ::)

Ik heb nu mijn eigen gti ecu wat goed loopt op stationair dus na. Die pomp ( als het zo genoemd mag worden ) is een zwarte ronde pomp met teksten erboven op als "fuel' enzo. Als je voor je motorkap staat, zit dit rechts bovenin je motorruimte.

richardwbb

De pomp zit in de brandstoftank, maar het brandstoffilter kan het niet zijn toch dat had je wel geweten.?

Ik zou in elk geval wel willen weten of het ECU part nummer overeenkomt. Dat hele hoge toeren had ik ook maar dan door verkeerde AAC er op. Die kwam zover mij bekend uit een lowport.

Dat hoge toeren ging maar heel heel langzaam naar beneden en echt meer dan een kwartier rijden nodig om hem onder de 1000 te krijgen.

Je stationair schroef kan je dichtdraaien maar ik verwacht niet dat dit veel helpt. Aanraden doe ik het ook niet, daarvoor moet je auto in timing mode staan anders is de ECU in de war.

Heb je met de motor niet de ECU meegewisseld is de ECU zondermeer in de war, want hij ziet geen andere motor zeg maar.

Ik zou of bekijken hoe in timing mode te geraken en ook/ of de accu klem nacht los gooien zodat de ECU echt gereset wordt. Dan moet hij in elk geval weer opnieuw leren.

Dat je stationair gedoe krijgt hierdoor verbaast mij niet. Kan zijn dat morgne de hoge stationair beter is (na reset) en dat je dan elke keer een afslaande motor hebt de eerste 100 meter en dan na een start of 50 is dat er ook weer uit, dus ik zou zeggen rijd er rustig mee rond en kijk het ook even aan, de luchtregeling is altijd dikke ellende en duurt soms lang dan is het ineens weg.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Belg

Citaat van: Gouke op 11 sep 2010 - 20:07
Citaat van: richardwbb op 11 sep 2010 - 19:59

't is een highport, almera is niet zeker en zn laatste adres was een sunny  ::)

Ik heb nu mijn eigen gti ecu wat goed loopt op stationair dus na. Die pomp ( als het zo genoemd mag worden ) is een zwarte ronde pomp met teksten erboven op als "fuel' enzo. Als je voor je motorkap staat, zit dit rechts bovenin je motorruimte.

Bedoel je de servo?
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km