Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Gouke's nissan 100nx GTi (Interesse peiling?!)

Gestart door Gouke, 24 nov 2009 - 11:34

Vorige topic - Volgende topic

patrick100nx

het idd wel de pakking denk ik maar voor de zekerheid wil ik hem toch verwisselen, anders moet ik hem weer helemaal kaal plukken als het de pakking toch niet was,, En ook kan ik hem idd dan schoon maken en misschien spuiten ;)

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

Gouke

Citaat van: patrick100nx op 27 aug 2010 - 22:18
en is het mogelijk wat ik vroeg?? ;)

ow ja tuurlijk patrick ;) maar ik ga niemand al definitief iets toewijzen want ik wil eerst mijn nieuwe blok eens goed bekijken
Nissan 100nx 2.0 GTi rood. Een echte.

patrick100nx

Ik snap je idd,, dat zou ik idd ook zelf doen ;),

richardwbb

Ik heb interesse in de krukaspoelie, de minste van de twee, als die maar onbeschadigd is. roesttig maakt niet uit hier! :)

Maar eh hoe is dit zo gekomen?
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Gouke

Citaat van: richardwbb op 28 aug 2010 - 19:20
Ik heb interesse in de krukaspoelie, de minste van de twee, als die maar onbeschadigd is. roesttig maakt niet uit hier! :)

Maar eh hoe is dit zo gekomen?

Ok :)

Het is eigenlijk zo in eens gekomen, in 3 dagen zo erg geworden. De distri ketting was al slap en rammelde bij bepaalde toerentallen wat, dit is waarschijnlijk de krukaslagers ook niet ten goede gegaan. Ik weet nog niet wat de precieze oorzaak van deze versleten drijfstanglagers is, als het dit al is. Misschien ook de gewone krukaslagers. Maar ik ga uit van gewoon slijtage door GTi rijstyle ...

Pietjuh

Ik snap eigenlijk nog steeds niet helemaal waarom dit blok zo nodig in stukken moet, enkel om een paar krukas lagers.
Wat een hoop werk en geld om er een nieuw blok in te hangen enkel hiervoor.

Maar ik geloof dat ik dat een paar pagina's terug ook al gepost had, maar daar wordt gewoon overheen gepost.

Anyway, als je er dan toch een ander blok ik gooit, draai er dan eerst ook even een paar nieuwe krukas lagers in, anders kun je na een paar duizend km toch weer, aangezien deze lagers er bij de sr20 toch altijd uit vliegen.
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

richardwbb

Daar heeft Piet wel een punt! Zo verlegen zit ik niet om die poelie en/ of inlaatspruitstuk! ;)
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Gouke

Citaat van: Pietjuh op 29 aug 2010 - 19:19
Ik snap eigenlijk nog steeds niet helemaal waarom dit blok zo nodig in stukken moet, enkel om een paar krukas lagers.
Wat een hoop werk en geld om er een nieuw blok in te hangen enkel hiervoor.

Maar ik geloof dat ik dat een paar pagina's terug ook al gepost had, maar daar wordt gewoon overheen gepost.

Anyway, als je er dan toch een ander blok ik gooit, draai er dan eerst ook even een paar nieuwe krukas lagers in, anders kun je na een paar duizend km toch weer, aangezien deze lagers er bij de sr20 toch altijd uit vliegen.
Ik heb er ook even over moeten na denken maar omdat de distributie ketting ook al zo slecht is en het blok steeds meer olie gebruikt, en als ik de straks ben ik de lagers aan het vervangen maar dan blijkt de krukas ook versleten en moet hij op nieuw geslepen enz. enz. dan wordt het kostenplaatje ook weer minder.. Ik kwam dit blok vrij snel tegen en heb hem lopends gezien en hij schijnt uit een almera gti te komen dus zou niet heel oud mogen zijn en lage km. stand. En aan 't einde v/d rit ben ik weer een ervaring rijker!

Maar bedankt voor de meningen en ik hou jullie op de hoogte, morgen haal ik 'm waarschijnlijk op

Pietjuh

Citeerschijnt uit een almera gti te komen dus zou niet heel oud mogen zijn en lage km. stand.

Dat is een aanname, maar goed dat weet je dus nooit, zowiezo is het nooit erg slecht om zo'n blokje even open te trekken, ook ten aanzien van distributie.

Zolang het blok er nog naast ligt zijn al dit soort dingen zo veel eenvoudiger te vervangen en tsja zolang je de onderdelen uit de VS haalt hoef je het om de prijs niet te laten.
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

patrick100nx

eey piet, met alle respect hoor,, maar ik weet niet hoe dat bij Gouke is, maar niet iedereen heeft plek of uberhaupt het gereedschap om zo maar even het blokje open te trekken, wat nog een secuur werkje is, 1 dingetje fout en het gaat mis, Het lijkt misschien goedkoper maar als je het moet laten doen dan wordt het nog duur,,

Gouke

Citaat van: patrick100nx op 29 aug 2010 - 23:42
eey piet, met alle respect hoor,, maar ik weet niet hoe dat bij Gouke is, maar niet iedereen heeft plek of uberhaupt het gereedschap om zo maar even het blokje open te trekken, wat nog een secuur werkje is, 1 dingetje fout en het gaat mis, Het lijkt misschien goedkoper maar als je het moet laten doen dan wordt het nog duur,,

Goed gezegd patrick :P

Weet iemand misschien of er een data bees  ;) bestaat voor blok codes van sr20? Ben wel benieuwd naar bouwjaar ofzo  :D

richardwbb

Als ik de ruimte had en de mogelijkheid het blok redelijkerwijs te verplaatsen uit de sloop GTi, had ik hem echt niet verkocht aan SR20DE. Ik moest er vanaf. Ik weet niet hoe jij met je ruimte zit, maar ik keek gisteren naar mijn garage en todo lijst en ik had ineens een lege plek er voor ;)

Gouke

IK HEB EEN ANDER SR20DE BLOK  ;D

Met rvs spruitstuk van een sunny GTi, gaat als het goed is passen.
Sport koppeling
Snelle nokkenassen (niet aangetoond...)

Hij staat nu samen met mijn auto bij m'n oom waar we gaan swappen, helaas zit ik ook met mijn studie maar ga nog ff hard aan het werk voor JAF  ;)

Het blok is tot nu toe precies wat ik er van verwachtte, en heb al even een kleine 220 euro aan olie/filters/pakkingen/bougies/snaren e.d. bij de Brezan opgehaald

Nu hopen dat alles een beetje meewerkt... :P

Zeurdoos

Nou met een beetje mazzel dan toch zondag met de Nx op jaf ;)

100nx_power

Goed bezig. Weet je zo de kilometerstand van het blok? Hopelijk niet al te veel kms.
Succes met de swap ;)