Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Gouke's nissan 100nx GTi (Interesse peiling?!)

Gestart door Gouke, 24 nov 2009 - 11:34

Vorige topic - Volgende topic

ries19

piet. volgens mij bedoelde hij dat hij dat verkocht :P alleen hij heb het een beetje op wazige manier neer gezet. k moest het ook 3 keer lezen voor ik hem begreep
Wie mooi wil zijn moet pijnlijden en wie laag wil zijn moet omrijden.

Pietjuh

Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

Gouke

Weer een update,

Gister nieuwe stikstofgevulde advantage schokbrekers gemonteerd van Sachs (achter).
Zow, die oude waren echt op! overal olie en voelde geen weerstand meer!

Gelijk ook even de verlagingsveren weer vervangen voor originele veren achter. Rijdt een stuk fijner

Ik had mijn GTi veren naast 1.6 veren maar ik zie geen verschil in vrije hoogte, maar heb een keer op dit forum gelezen dat GTi standaard 2cm lager is dan 1.6?

(Verder even op het WPH gekeken, en kwam bij de tabellen van veerconstanten Blz FA-42 van de rear suspension tegen dat de RHD ( rechts gestuurd neem ik aan) links en rechts verschillende vrije lengtes heeft! Dit klinkt mij niet logisch in de oren, ik denk dat ik de tabel verkeerd aflees?)

Verder haal ik als het goed is maandag mijn nieuwe SR20 blok op en zsm swappen!  (ik denk dat JAF wel heel krap wordt aangezien het geen vakantie meer is dan)
Dan kan ik eindelijk weer normaal doortrappen!
Nissan 100nx 2.0 GTi rood. Een echte.

Zeurdoos

Dat verhaaltje dat de GTI veren lager zijn is ook helemaal niet waar , De GTI is zwaarder en ligt daarom iets lager ;)

ParaChris

GTI veren scheelt idd niks, zijn alleen iets stugger, had veren van iemand hier op het forum overgenomen in de hoop dat m'n auto 2 cm lager zou zijn, maar staat nog steeds even hoog op z'n poten :P

SpitFire

misschien helpt het als je een paar betonblokken onder je motorkap vastbind :P dan heb je ook meer gewicht ;)
Nissan 100NX 1.6 carb - RIP
Nissan 100NX 2.0 GTI - RIP
Mazda MX3 1.6 - SOLD
Honda Civic 1.5 DXi - RIP
Mitsubishi Carisma 1.6 LE

..::=> No Past - No Future - No Problems <=::..

Ginko

Lol, of de boel isoleren... wordt bij mij beweer dat ik de wagen ook niet meer hoef te verlagen als ik klaar ben  :P

patrick100nx

dat oude blok,, kan je daar nog wat dingen vanafhalen? heb wel intresse in somminge onderdelen die op het blok zitten ;)

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

Gouke

Citaat van: patrick100nx op 26 aug 2010 - 19:42
dat oude blok,, kan je daar nog wat dingen vanafhalen? heb wel intresse in somminge onderdelen die op het blok zitten ;)

ja waarschijnlijk wel, wat zoek je? en volgende week maandag komt mijn nieuwe blok en die week daarna elke avond bezig met swappen dus tegen eind v/d week weet ik wat ik nog nodig heb en wat ik kan verkopen...

patrick100nx

Ik zou graag de oliekoeler willen met adapterplaat,

Hier zie je de oliekoeler omcirkelt,, die is lek bij mij, dus maar gelijk vervangen als ik hem kan kopen van je.

SR20DE

nou ik weet dat de achter veren wel degelijk anders zijn (korter).
heb eerst eens 1.6 achterveren achter eronder gehad, omdat hij al was verlaagd en dus helemaal achterover lag. hierdoor raakte ik met 3 man al snel de onderkant.

maar met 1.6 veren werd ik uitgemaakt voor 4x4 nx. dan had ik ze alleen achter eronder.
had ze eronder gestoken omdat ik toen nog geen 2.0 achterveren kon vinden.
en daarna met wat geluk op de zelfde schokdempers 2.0 veren eronder gestoken en lag gelijk netjes recht in de wielkasten.

van voor weet ik t niet. deze heb ik nooit vervangen. heb wel een setje 1.6 veren liggen. dus mocht iemand 2.0 voor (en achter) hebben liggen kan je ze met die van mij vergelijken.

oh en mocht dat blok in onderdelen gaan en de krukas nog goed zijn wil ik deze wel van je overnemen.

Gouke

In 't werkplaatshandboek staat wel een tabel over de veren trouwens.

@SR20DE oke als hij eruit is hoor je van me

patrick100nx

Pietjuh

Citeeren is het mogelijk wat ik vroeg??

Maar e Patrick, wat is er bij jou defect dan aan de oliekoeler? Is niet gewoon de pakking lek?
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

BlackOut

Dat denk ik wel maar hij zal hem wel willen spuiten ;)