Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Gouke's nissan 100nx GTi (Interesse peiling?!)

Gestart door Gouke, 24 nov 2009 - 11:34

Vorige topic - Volgende topic

Gouke

Even een update vanuit witteveen :D

Van de week naar de sloop geweest, gebroeders prins in erica.
nieuw hoedenplankje gehaalt met het opklap systeem dus ziet er weer keurig uit.
Verder nog wat kleine dingetjes gevonden zoals het zwarte kapje om de mistlamp en wat schakelaars + lampjes erin. En ik heb nu weer een nieuw motortje voor de elektrische lampversteller :D
Kwam trouwens uit een nx 1.6 maar ZONDER TARGA :o en wel gti bumpers en verstelbare lampen enz! volgens mij moet dat import zijn?

Dus dát is allemaal super, alleen nu wou ik mn remmen reviceren/ nakijken omdat ik tril heb in het stuur met remmen en heb de velgen opnieuw laten balanceren, op een velg was het plak lood weg ! maar dit mocht niet baten helaas.

De blokken linksvoor waren 2x zo versleten als rechtsvoor... en de zuigers zaten aardig vastgerot en waren roestig.

ik heb nu de voor klauwen eraf, ze hangen nu te drogen omdat ik ze direct ff rood heb gespoten.

achter moeten ze nog los, deze zijn ook al zo mooi oranje en deze ga ik maar losmaken dmv de andere klauwen op druk zetten als ze klaar zijn, want ze zitten goed vast.
Mijn schijfjes achter hadden ook maar een heel klein loop vlak. De blokken achter waren wel nog als nieuw. Nu breekt mij helaas net een bout af van die adapter/ remplokhouder zegmaar. Er gaat altijd iets mis met zulke rommel wat nooit loskomt en altijd in de pekel/ regen staat :p dus ik denk uitboren of even wat oplassen...

Kan iemand mij vertellen of de achterschijven er ook zo afkunnen? ik vermoed datdit met een lager in de schijf is die je er met schijf en al afhaalt, die je later weer moet afstellen, klopt dit?

het viel me nog mee dat de ontluchtingsnippels voor zo loskwamen, nu achter nog afwachten.

En ik heb ook verf op kleurkode kunnen krijgen, gewoon bij de brezan ! wel 12 euro de bus . Maar nu kan ik straks als het weer het toelaat mooi de achter zijpanelen  mooi maken

ff wat fotos , dat houdt het lezen leuk :P + kleine sfeer impressies.

http://www.mijnalbum.nl/Album=KAAFDBJX
Nissan 100nx 2.0 GTi rood. Een echte.

Zeurdoos

Elke remschijf kan je der zo afpakken als de klauw der af is (meestal moet je der wel een beetje geweld bij gebruiken ::) ) maar der zit verder niks aan vast . En welke bout heb je nu eigenlijk afgebroken ?? want ik snap het niet hellemaal ;)

richardwbb

Goed werk :)

Nx zonder targa is alleen geleverd in het land van de rijzende zon, of was het nou ook Amerika?

Ik had bijna nog gaan kijken voor 950 euro een rode van een dame, 1996 1.6i. Totdat ze zei dat er geen targadaakjes in zaten, dat was mijn first encounter!

Maar goed te zien weer iemand die zijn Nx serieus weer goed wil hebben!
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Knight100nx

zonde zeg dat er een import nx op de sloop staat, zijn er geloof ik nie zo veel van (had er zelf bijna 1 gehad, zat helaas geen apk op en werd dus te duur :()

heb ff je foto's bekeken en moet zeggen dat ie er (voor zover ik kan zien, is beetje donker) nog goed uit ziet

Gouke

@ zeurdoos: de remklauw zit met 2 bouten vast op een soort beugel waar de klauw zegmaar 'in' valt en daar zitten de blokken ook in. Die beugel zit weer met 2 bouten vast op de 'wielophanging/  hoe je het ook noemt. Daarvan is de onderste bout afgebroken :D

zijn de fotos trouwens zichtbaar? ik heb daar wel 'ns problemen mee dus heb voor 't eerst een albumpje aangemaakt !

Knight100nx

Gouke

Citaat van: Knight1987 op 24 feb 2010 - 20:25
zonde zeg dat er een import nx op de sloop staat, zijn er geloof ik nie zo veel van (had er zelf bijna 1 gehad, zat helaas geen apk op en werd dus te duur :()

heb ff je foto's bekeken en moet zeggen dat ie er (voor zover ik kan zien, is beetje donker) nog goed uit ziet

dankje, hij staat er idd nog wel vrij schier bij , is een keer overgespoten alleen de achterpanelen verpesten het plaatje, maar daar ga ik dus wat aan doen. Verder heeft hij in de bestuurders deur wat kleine deukjes maar daarmee is het ook gezegd.

Mijn nx is trouwens ook import want is in 2001 naar nl gekomen

Knight100nx

maar jij hebt wel targadakjes, dus minder uniek

100nx driver

die nx zonder targa dakken was een duitse SR uitvoering

dit model had een ga16de
git lip skirt spoiler + volledig mee gespoten achterbumper
remschijven achter en ABS
en een hardtop

deze is helaas in duitsland geleverd maar wil er altijd nog wel is een keer 1 hebben :)
en een model met elec. verstelbare koplampen is import uit duitsland

Knight100nx

Citaat van: 100nx driver op 24 feb 2010 - 20:42
die nx zonder targa dakken was een duitse SR uitvoering

dit model had een ga16de
git lip skirt spoiler + volledig mee gespoten achterbumper
remschijven achter en ABS
en een hardtop

deze is helaas in duitsland geleverd maar wil er altijd nog wel is een keer 1 hebben :)
en een model met elec. verstelbare koplampen is import uit duitsland

je kunt het chassis van de sloop halen en opknappen  ::)

@Gouke: als ik jou was had ik nog meer van die NX gehaald, die bumperlip kun je nog wel verkopen op marktplaats of hier, of was ie in zo'n slechte staat dat er niks byzonders meer aanzat

Mojo

@ knight en wouter: Jah, idd, dat kan dan je 7e projectje worden :P

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

Gouke

haha jah das wel een id, anders sloop ik alles er af;)

het is idd een duitser wat wouter zei, want er lag een duitse gebruikshandleiding van nissan in, + dealers in de hele wereld boek. Deze heb ik uiteraard ook ff meegepakt :P

en oja, die afgebroken bout van de remklauw is wss een speciale sterkte, hoe kan ik hier aan komen? ik denk dat ik nog ff bij die sloop nx langs ga als die idd achter remklauwen heeft (was me niet opgevallen maar hij stond ook zonder velgen in 't gras.

Gouke

heeft iemand ervaring met de remblokken plaatsen in de voor gti klauw? er zitten namelijk voor boven en onder een ander 'sjimmie' om de blokken vast te houden / geleiden onder en bven aan.
Bij 1 zit een extra haakje aan om het blok vast te houden, moet die boven of onder??

alvast bedankt !

Zeurdoos

100nx driver

je bedoelt de achterklauwen ?

daar heeft 1 blok idd z`n klipje, maar ze passen maar op 1 manier.
en in het wph staat er vast een mooie tekening van ;)