Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Gouke's nissan 100nx GTi (Interesse peiling?!)

Gestart door Gouke, 24 nov 2009 - 11:34

Vorige topic - Volgende topic

Gouke

Nee dat hoop ik ook.
het is geluid is er alleen als hij zacht stationair loopt, bij iets gas, of wanneer hij nog koud is en iets harder stationair loopt is de tik al weg. is dat ook zo als het je drijfstanglager is?

De GTi maandag naar de garage gebracht en die gaat kijken wat het is/kost.

Vandaag hield mn 1.6 carb. er mee op, onder weg begon de radio uit te vallen en ging mijn toeren teller raar slingeren als ik mn lichten aan/uit deed. Direct na het uit doen van de motor wou hij ook niet meer starten, accu leeg.

Dus vanmiddag even een sloopdynamootje opgehaald en deze gemonteerd. Tot nu toe lijkt het goed,
morgenochtend maar even weer zien :D
Nissan 100nx 2.0 GTi rood. Een echte.

Gouke

hallo lezers

ik ben dus bij de garage geweest met de gti. Idd de distributie ketting die aardig versleten is, en nokkenassen zijn ook niet meer wat ze zijn geweest:(

samen tot besluit gekomen om dit zo te laten als het is, wordt mij anders erg duur en voor 't zelfde geld gaat het nog 10k km goed.

nu gedaan :
nieuwe olie + oil treatment rommel + filter
bougies

nu meer bezig met optisch allemaal kleine details:
mn pioneer sub en boxjes uit 1.6 +kabels gelegd
sport naaf + stuurtje er in
met mdf en stof de kofferbak netjes ingericht
binnen verlichting gefixt/ ander kofferklep slotje

nu ben ik bezig met de stoelen, vooral omdat er nogal speling op de rugleuning zit.

heeft iemand hier een exploded view van of kan iemand mij vertellen hoe je deze speling weg kunt werken?

lucus

ik zou dat gewoon laten vervangen, als je ketting kapot gaat doet ie het helemaal niet meer
Renault Twingo 2 diesel.
85 pk en 200Nm koppel.
Verbruik: 3,7L op 100 Km
Lachen aan de pomp :)

Zeurdoos

Luuk das niet persee nodig hoor ;) ligt er aan hoe erg het is (mijn 1.6i reed ook gewoon goed met die ratel)

Knight100nx

denk dat je met zo'n ketting gewoon kalm aan moet doen (dus niet heel hoog in toeren (5~6k rpm) gaan)

Zeurdoos

Maakt ook denk ik niet zo heel veel uit ;) (maar pin me der niet op vast)

Gouke

ik hóóp dat het niet veel uit maakt.

lostrekken boven de 5k doe ik stiekem toch wel want dat wil hij zo graag >:D

ik hou het in de gaten of het niet erger wordt, en als het al fout gaat heb ik pech en hopen dat de schade te repareren valt.

Jeroen330

Ik zeg: voorkomen beter dan genezen..
Ketting + benodigdheden is heus niet zo duur..

Een ander SR20 blok is duurder en daarvan weet je helemaal nooit wat je koopt..

Er kunnen mensen zoals Casper (Zeurdoos) zijn die er zonder problemen mee doorgereden zijn, maar ik zie het niet als de beste optie (no offence Casper, gewoon meningsverschil).
Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap

Gouke

ja het liefst vervang ik hem ook. maar dan moet ik eerst mijn 1.6 verkopen anders wordt het erg krap qua geld, en ik heb het wph even ingekeken en ik kan best veel zelf maar dit gaat denk ik niet goed komen.

even een paar fotos van vanmiddag, als ik tenminste goed geupload heb:

http://img696.imageshack.us/img696/781/bild3506.jpg

http://img189.imageshack.us/img189/3725/bild3516.jpg

http://img696.imageshack.us/img696/8974/bild3501.jpg

BlackOut

ziet er netjes uit man ;)
alleen lijken je achterschermen een beetje de verkeerde kleur rood?
of lijkt dat alleen maar op de foto?

Jeroen330

inderdaad zeg..
Ik denk niet dat het aan de foto's ligt..
Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap

Mojo

Ik zou zeggen, kijk eens naar de "voor" foto:

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

goldenamerican

Het is een ander kleur.
Gouke moet goed naarkijken hoe het met die achterschermen is, omdat deze gelascht zijn uit meerdere stucken.
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZYTWFF3T

SORRY!!!!!!  dat mijn nederlands schrijven niet zo goed is. Mijn verontschuldiging davoor.

Pietjuh

Over de distributie ketting, die breekt echt niet, daar hoef je niet bang voor te zijn.

Nieuwe distributie setjes zijn goed te verkrijgen in de VS, voor een eurotje of 90 heb je een complete set op de mat liggen, het is alleen wel een behoorlijke klus om deze te vervangen.
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

Gouke

klopt helemaal, de achterschermen zijn verkeerd rood. ik wil dit eigenlijk nog een keer laten spuiten of misschien zelfs zelf met een spuitbus ag2 doen (als dit te krijgen is) want dit verpest het totaal beeld nogal.

ik heb al gekeken naar de achterschermen, dit is niet strak gelast maar de veerkokers zijn goed en hij is verder hard maar het is gewoon niet mooi gelast, veel losse kleine lasjes vooral.