Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Gouke's nissan 100nx GTi (Interesse peiling?!)

Gestart door Gouke, 24 nov 2009 - 11:34

Vorige topic - Volgende topic

sportprophet

Jup ledjes erin!.. maare hij staat er shiny bij hoor, netjes!

Gouke

ik had de drukleiding van de stuurbekrachtiging gescheurt, dus heb hem toen der tijd tijdelijk gerepareerd met een buisje ertussen + 2 slangklemmen.

dit begaf het weer... dus opzoek naar een nieuwe: nergens te krijgen of te maken ivm speciale koppelingen, alleen bij de dealer in back-order voor een kleine € 237,54 euro. Die heb ik niet gekocht.

dus opzoek op de sloop naar zon slang, gti slangen niet te krijgen, alleen maar 1.6

Nu als oplossing: haal de slang van een 1.6 voor de bovenste koppeling, en de slang van een primera 2.0 of andere sr20 uitvoeringen. Laat deze 2 slangen op de juiste lengte aan elkaar persen en je hebt weer een goede slang:D

voor 25 euro ipv 237euro want 2 slangen kostten daar 10 op de sloop en persen 15 €

:D:D
Nissan 100nx 2.0 GTi rood. Een echte.

izzthewizz

Ja zo kan het ook ! netjes.

Maar kon een bedrijf als Hebu die koppelingen niet overzetten op een nieuwe slang ?

Gouke

Dankje. Ik ken hier geen Hebu, maar waar ik kwam zeiden ze dat deze koppelingen niet nog een keer gebruikt kunnen worden. Lijkt mij ook wel logisch want ze worden samen geperst dus dit kun je niet zo even loshalen en opnieuw persen, dan wordt het materiaal moe ?

izzthewizz

Nee klopt, dat gedeelte wat geperst is geweest gebruiken ze niet opnieuw.

ennieweej  :P zo werkt het toch ook prima

Gouke

Het valt me op als ik met normale snelheid op een drempel rij, hij achter nogal in de veren klapt wat soms zelfs een 'bonk' gevoel geeft.

Denk dat de veren hun beste tijd hebben gehad. Kan iemand mij vertellen of een GTi standaard al lager is dan een 1.6? Want volgens mij is hij lager dan mijn eerdere 1.6.

De schokdempers veren nog niet na als je ze indrukt, dus ik heb nu een setje mad 30mm verlagingsveren in bestelling staan, komen er zsm onder 8)
Hopen dat hij dan wat stugger op straat ligt.

Dan rest mij nog de vraag of deze verlaging problemen geeft met mijn lastafhankelijke remventielen ??

Edit:

Ik lees net dat de lastafhakelijke remdrukregelaar ervoor zorgt dat de druk van je achterremmen niet hoger op kan lopen ( ook niet kan afnemen trouwens ), zodat de achterwielen niet blokkeren. Dit is ook nog eens tijdsafhankelijk, hoe snel je het pedaal in drukt. Overigens heeft de GTi ook ABS tegen het blokkeren maar oke.

Wanneer deze regelaar ingrijpt is afhankelijk van de last, de snelheid van het pedaal indrukken, de dynamische aslastverplaatsing of van het in de veren duiken van de auto.

Ik denk dat ik bij mijn nx hier nog wel even naar kijk, of iig een zelfde speling te houden

Gouke

De verlagingsveren gemonteerd  ;D

Ze zijn lekker stug, veel directer op de weg in de bochten, en drempels gaat hij lekker overheen, al is het wel wat onrustig met 100 op een klinkerweg oid. vergeleken de oude veren.

Hij is amper lager dan voorheen, vraag me dus af of dat van de gti veren komt of omdat hij al verlagingsveren had??? ???

Direct ff de veerschotels aangepakt en netjes in de hammerite omdat dit nog wel 'ns voor apk afkeur wil zorgen.

VEERTJES:

VOOR:

NA:

100nx_power

Ziet al veel netter uit :)

richardwbb

Ja, dat is zeker zo. Ik zou zeggen dat mijn 1.6i met ook 17" met verlagingsveren ook zo hoog stond. Dat is geen volledig antwoord, maar ja, het staat hem goed nu.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

DJ Ramonski

Volgens mij ligt een GTI al een tikkeltje lager dan een 1.6.
Maar het verschil is aan de zijkant toch wel te zien hoor. Nette GTI zo :D
Koos NX-Loos
Nissan 100NX 1.6 SLX+ E2 (1993)
Honda Civic 1.4i Jewel (1998)

Gouke

bedankt, bochtenwerk is much better en hij is net ook weer uitgelijnd ;D
(helaas een paar maand terug nog gedaan ivm mijn nieuwe velgen  ::))

michxtreme

staat er goed bij! ;) keep up the good work ;)
The only limit is your own imagination

Gouke

Wat zijn drempels beroerd met deze verlagingsset ! Bij 50 valt het mee maar daarboven klappert hij zo'n 3x na  >:(

Achter waren de schokbrekers al wat zweterig wat mij niet aanstond, maar bij de originele veren veerden ze niet na. Maar dat is wel anders natuurlijk met deze stuggere veren omdat ze ook met meer kracht uitveren... helaas, opzoek naar andere schokbrekers (monroe reflex??) voor ACHTER omdat voor wel goed is.

Weet iemand zo een leuke (lees: vooral goedkope) site voor schokbrekers die voor verlagingsveren zijn gemaakt?

ries19

nja is logisch toch :P dat ligt niet aan je schokbrekers denk hoor :P je moet ook niet hard over drempels gaan :P als je hem nou zo laag maakt als me oude :P kan je er niet hard overheen dan rij je comfertabeller :P en klinkerweg met 100 als ik dat doe dan word ik gelanceerd :P denk dat je dan iets te veel eisen steld. maar verder t ziet er wel super uit.

hier voorbeeld foto met wat ik bedoelde. de rechter isme oude :P
Wie mooi wil zijn moet pijnlijden en wie laag wil zijn moet omrijden.

Gouke

Citaat van: ries19 op 09 aug 2010 - 15:23
nja is logisch toch :P dat ligt niet aan je schokbrekers denk hoor :P je moet ook niet hard over drempels gaan :P als je hem nou zo laag maakt als me oude :P kan je er niet hard overheen dan rij je comfertabeller :P en klinkerweg met 100 als ik dat doe dan word ik gelanceerd :P denk dat je dan iets te veel eisen steld. maar verder t ziet er wel super uit.

hier voorbeeld foto met wat ik bedoelde. de rechter isme oude :P

Ik snap wat je bedoelt Ries ;D maar op 80 wegen waar je bij een kruispunt 60 moet zitten hier ook drempels, of bij een hobbel weg wordt 't gewoon gevaarlijk.

Edit: het is ook maar 30mm verlaging...
Ik vind het niet te veel geëist als je met verlagingsveren niet na veert, of hebben alle verlagingsverenrijders hier last van?