Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Gouke's nissan 100nx GTi (Interesse peiling?!)

Gestart door Gouke, 24 nov 2009 - 11:34

Vorige topic - Volgende topic

100nx driver

spanner is hydraulisch ja en bij een ga16 kan je hem niet zomaar vervangen want die zit achter je thermostaat huis.

bij een sr20 weet ik het zo niet, en een ketting vervangen valt opzich wel mee is alleen veel werk.
heb het 3 weken geleden ook nog gedaan bij me reservermotor.

Gouke

vervelend.

niet te nieuwschierig worden  :P 750 euri
Nissan 100nx 2.0 GTi rood. Een echte.

rik1987

Dat tikje kunnen ook je drijfstanglagers zijn. Kwaaltje van de Highport SR20DE

Zeurdoos

Het is de distrubutie keting (zoals je leest is er al mee naar de nissan geweest) en in arnhem heeft rik , piet en ik het ook nog gehoort :P

Gouke

100nx driver

ja wachten totdat die stuk gaat en tegen die tijd gewoon het hele blok vervangen

Gouke

jah of de hele auto kan ook  ;D

nee maar ik hou hem het liefst wel zo goed mogelijk,
en dan moet het toch maar vervangen.

Gouke

weet iemand van jullie of dat misschien ook te meten valt? ik heb nu kleppendekseltje er af maar het hangt er niet gaar bij en het kettinkje voelt mooi strak.

en moet het vervangen allemaal vanaf boven gebeuren?? of is het blok onderaan wel deelbaar zodat je er bij kunt

Zeurdoos

Volgens mij kan heel de zijkant van het blok de af zodat je bij de keting kan (dacht ik weet het ook niet zeker) ;)

100nx driver

jep oliepomp waterpomp en carterpan moet eraf.

Gouke

ja maar het deel in de kop is niet deelbaar

ik ga me er maar eens in verdiepen of misschien een werkplaatsboek zien te krijgen.
de timing mag natuurlijk ook niet veranderen.

iemand dit al gedaan bij een gti?

100nx driver

kop is niet deelbaar, en je moet je timing idd opnieuw goedzetten. maar gelukkig staan er streepjes op de tandwielen etc.

Het WPH staat hier op de forum en als je alles is door gaat lezen valt het opzich allemaal mee.

Knight100nx

had bijna deze auto gekocht, achteraf toch wel blij dat de auto te ver weg voor me was om te halen.

Suc6 er mee in ieder geval

Crum

ik heb wel eens een GTI blok compleet uit elkaar gehaalt om nieuwe kruk/drijfstanglagers te steken en een nieuwe koppakking..gelukkig was het blok toen ook gewoon uit gebouwt en kan je overal goed bij
Universeel betekend dat beschreven onderdeel is ontworpen om nergens op te passen. Behalve na ingrijpende modificaties, en gebruik van schuttingtaal...

http://www.mijnalbum.nl/Album=R6RF7VDO

Gouke

zoveel werk zit er ook weer niet in lijkt mij tot nu toe, die schempjes achter spuit ik gewoon zelf en die distributie ketting moet gewoon vervangen.

verder blij met deze koop want het interieur is echt super strak leer en voor schijfjes zijn vervangen en nieuwe blokken rondom.

gelukkig heb ik altijd nog mijn 1.6 zodat ik hier rustig mee kan sleutelen ;D