Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

gizmo's project

Gestart door Gizmo, 26 apr 2013 - 00:03

Vorige topic - Volgende topic

Knight100nx

ben benieuwd naar je ontwerp

Gizmo

ja ben nog druk bezig heb al wel een tekening maar komen misschien nog meer dingen onder zo als houder voor dakpanelen,opberg vakje voor me krik,opberg vak voor me gereedschaps koffer,

de gene die op de recordpoging waren die hebben hem wel gezien denk.

verder wil ik me kofferbak opnieuw bekleden zodat die ook weer netjes en strak is.

idee voor de dakpanelen is gekomen door dat ik nog wel dingen vervoer in me nx en als ik me panelen er uit heb je bijna niks in de bak kan doen.

ook ga ik zelf een hoedenplank maken van glasfiber. alles moet strak en custom zijn hehe mijn nx wil ik wel uniek houden.

themacpie

Denk dat we nog eens een babbel moeten doen binnen enkele maanden  ;)

Heb namelijk een custom made bekleding voor m'n kofferdeksel nodig. Doordat die aangepast is met de R33 achterlichten past de originele bekleding niet meer natuurlijk. En ben zelf niet zo thuis in dat fibergedoe enzo...
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

Gizmo

haha ja is goed heb het vroeger veel gedaan met me rc wagentjes en vliegtuig dus zal ook wel weer wenne zijn
maar moeilijk is het niet

themacpie

RC, da's ook nog een optie: een 100NX op 1:10 voor mij dan graag  :P
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

Belg

SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

Gizmo

idd dat is een manier om het te doen en zo werkt het  zeker als het  sub units zijn die je in hoeken wil werken.

wil je je binnekant van je kofferbak van glasfiber maken zou ik eerst alu foli spannen in de vorm die je wil  of alu foli/tape op onderdelen plakken dan peurschuim op het folie spuiten dan plakt het niet vast in je auto uitlaten harden en dan verwijderen dan kan je dus mooi een vorm maken.

je kan ook styrofoam platen halen en die dus tegen de randen maken zodat je een bak krijg die je mooi vindt.
daar kan je glasfiber over doen het maakt niet uit of het vast komt te zitten. zoek wel naar hars dat niet in het styrofoam bijt anders wordt het hobbelig en heb je veel meer plamuur nodig om het strak te krijgen. het lastigste zal bij je licht units zijn.

Gizmo

yay morgen me gasdrukveren voor me motorkap ophalen.
en smiddags beginnen aan het leeg trekken en de bodem plaat voor me box unit.

tevens hoop ik dat ik morgen me boxen binnen krijg en me antenne

Gizmo

:-[ geen gasdruk veren ze waren er niet in het model dus andere besteld volgende week zijn die binnen.

vandaag begonnen met de opbouw voor me box achter  de fotos zullen binnenkort verschijnen  ;D

op dit moment nog niet zover dat je de verandering zal zien.

Gizmo

:frusty: :frusty: :frusty: gister heb ik me raam open tijdens een lekkere rit ben ik bijna thuis en wil hem dicht doen sodemieterd me raam in ene helemaal naar beneden... :o  :nooo:
zag de bui al hangen, van dat was me raam..... :frusty:

maar na een bakkie koffie en volle moet me deurpaneel verwijderd en tot mijn verbazing is me raam arm gewoon uit zijn ligger geschoten :-\ na gepruts om me elect raam motor er uit te peuzelen en de ligger van me raam af geschroeft.

toch nog een mee valler hij was gelukkig van zijn plastic wieltje geschoten.
en mijn beslissing snel kunnen maken door donkere wolken boven me. en met het motto "een hamer doet wonderen" het zaakje weer in elkaar gekregen na een paar testjes. van het raam open en dicht te doen. uit gevonden dat ik dat zelfs kan maken ^-^ >:D "ik vraag me wel af hoe die gasten die dingen in elkaar zetten die moeten wel hele kleine handjes hebben.

me pleeg dochter mocht de motor weer terug in de deur vouwen mijn handen waren te  groot/dik. :-X ::) ;D ;D ;D

Gizmo

hmmm...  :frusty: nu lijkt het wel of me remmen verbranden of ik heb weer een probleem met me linker as........
naja strakjes 4 dagen vrij dan er maar weer onder kruipen.

zou het toch al druk krijgen met me boxen enz.

richardwbb

Voor of achter? Check je wiellager ff aan die as, je weet hoe je dat kan doen?

Enne die remmen, mijn ervaring is dat ik bij een aangekochte NX alles kan schoonmaken en weer gangbaar maken, glijpenlagers vind ik niet geweldig en het jaar er op weer en dan is tie wel weer goed.

Of is het de handrem?
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Gizmo

nee het is niet de handrem.

toenet dat ik naar me werk reem moest ik best remmen en dat wou al niet echt goed.
toen ik op me werk kwam hing er een penetrante verbrand lucht bij me linker voorwiel.

richardwbb

Dat zullen de glijpenlagers wel zijn, als die echt vast zitten kunnen ze er krom uitkomen....
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Gizmo

net 4 dagen vrij gehad  druk aan me auto.

embleem weg van motorkap.
achter scherm gerepareerd waar een bloemkool zat.
antenne weg van me a stijl.

dorpel gemaakt had erg veel geluk dat het alleen de buiten plaat was die door gerot was na het nodige verwijderd te hebben met glasvezel gerepareerd en weer netjes gespoten.
:frusty: :frusty: :nooo: vergeten foto's te maken