Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

gizmo's project

Gestart door Gizmo, 26 apr 2013 - 00:03

Vorige topic - Volgende topic

Gizmo

jawel moet nog wel de deuren overnieuw doen die zijn niet helemaal goed gegaan maar dat gaat wel lukken

richardwbb

Mag ik je een tip geven, vervang je thermosstaat ookal doet die het nog met de KV, mijn NX had net 2 ton en was al aan de derde toe, kon ik zien, geen originele Nissan vloeibare pakking en ze staan er om bekend dat ze kaduuk gaan

Wat bedoel je met synthetische olie? ???
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Gizmo

das ff beter he das op silicone basis dus hij blijft altijd gesmeerd en laat een laagje achter als je uit gereden ben dus als je hem start en je olie nog onder in het blok ligt dan is er toch een silicone film over de onderdelen en heb je minder slijtage

richardwbb

Vertel eens? Google helpt me niet verder met '10w40 silicon'
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Gizmo

Gizmo

Pietjuh

Onze motoren zijn niet geschikt voor volledig synthetische olie.
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

Knight100nx

Maar zou het kunnen wanneer een blok is gereviseerd of zijn de oliepompen er gewoonweg niet geschikt voor.

richardwbb

Het heeft met de toleranties te maken van de bewegende delen, Pietjuh kan het veel beter uitleggen :)

Maar een 5W40 moet je niet in je NX willen stoppen, ik heb wel ff gekeken naar Mobil 1:
http://www.mobiloil.com/USA-English/MotorOil/Oils/Mobil_1_High_Mileage_10W-40.aspx

Daar kan je een olieadvies krijgen, kom je nog op 0W30 uit, ik heb dat nog steeds niet begrepen maar ja.

Mobil 1 is hele goeie olie, Elf ook, ik zou dat vol syntheet niet zo nodig vinden en als het goedkoper moet en net zo goed (volgens mijn gevoel) Valvoline Durablend van de Gamma en ik heb leichtlauf olie in de Micra, daar reageert die heel goed op, http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/en_1091.html?Opendocument&land=GB, of het geen kwaad kan, geen idee, 't rijdt en het is heel erg goed merkbaar, zo van ebay gekocht :clown:

Gizmo

mja het gaat mij meer om de slijtage tegen te gaan als je je auto net start met koude motor dus. alle olie ligt nog onderin en hoe je het went of keert je heb gewoon slijtage op je bewegende onderdelen.

in me eclipse had ik ook zonder revisie syntetische olie in gedaan naar kunnen er problemen komen inderdaad mazzel ik  heb die nooit gehad.
maar misschien ook omdat er later een andere motor in gehangen werd met stalen leidingen brandstof enz omdat er een nos instalatie in ging  ;D

nu weet ik wel dat die hobby heel erg uit de hand gelopen was aangezien hij verlaagd verbreed enz was iets wat ik niet meer gaan doen.

veel mensen zeggen dat het beter is de weg ligging en kijk maar naar de racerij maar dat is een fabel.
die autos zijn niet verlaagd.

reden curbstones.
zouden ze de autos verlagen dan zouden ze met de 1ste bocht gelijk hun body slopen en heb kevlas/glasvezel over de baan en zullen ze heel snel in de pit staan met lekke banden.

1. die autos hebben kompleet andere vering stugger.
2. de normale weg auto rijd niet op 20 inch velgen wat de meeste dtm's wel doen. dus ogen ze verlaagd.
de body kit die er omheen hangt is ook een rede dat ze verlaagd ogen.
uitzondering is eigelijk een Formule 1 auto die hebben een kleine velg meen uit me hoofd een 13 inch maar ben ik ff niet meer zeker van.

richardwbb

mja? Zeg je dat op olie waarbij je met vol syntheet in elk geval niet weet wat het doet? Ik weet wat Pietjuh zegt, dat is NIET DOEN kort gezegd en of ik het daarom zelf niet heb gedaan weet ik niet, maar een technische reden om het wel te doen, heb ik niet gevonden. Pietjuh rijdt nog steeds met 10W30 en dat zou voordeel bieden om 10W40 of zo maar begrijpen doe ik dat nog steeds niet Piet.

Echter, als je je om starten slijtage druk maakt, vraag ik mij af hoe je er mee wilt rijden?

Schoon blok, schoon dus tijdig vervangen oliefilter, welke niet het merk Fram is of anders gezegd de juiste oliedruk, geen kanaaltjes verstopt, goede brandstof, juist onderhouds interval, geen sludge, ook niet in de oliepan, eens een reiniger gebruiken, de kop het kleppendeksel lichten en kijken hoe het er voor staat, kwalitatief goede olie gebruiken, van een geronommeerd merk, of die Gamma olie ;) geen Lidl olie of andere stunter, staan zelfde specs op dat die voldoet en ik dus dat gedaan, staat toch op de fles, nou dat was een drijfstang lager.

Maar nogmaals, waar maak je je zorgen om? slijtage met starten? De GA16 en SR20 slijten amper als je alles onder controle hebt en kan je er nog mee redlinen ook (dat is wat anders dan racen op een circuit, maar dat ken ook natuurlijk :P)

Wil jij ook de beste performance en als het kan voor niet duur? Want dat is wat ik dacht dat jij zoekt met kiezen van olie...... Als je slijtage bescherming wilt, die olie is er ook..... Heb ik geen ervaring mee.

Stop je wel de juiste kleur KV in je NX? anders krijg je corrosie en zo .....

Gizmo

Ik ga het nog na vragen bij een kennis die is auto monteur en heeft bij nissan gewerkt

Gizmo

mijn project staat nu even op een laag pitje.

heb net weer 2 huisdieren gekocht.
maar heb wel weer nieuwe ideeen.

ik ga de achterbank dr uit slopen,
kuipstoelen dr in plaatsen. dus achterbank kan dan weg ik hoef geen beweegbare leuning  ;D en zou het wettelijk mogen.

verder waar de achterbank zit een speakerbehuizing maken van glasvezel. natuurlijk wordt die rood gespoten net als de rest van het interieur, daarna uitpluizen hoe ik me deuren aan de binnenkant gaan bekleden misschien ook met glasvezel.

helaas gaat er wel wat tijd in zitten en gaat het langzaam naar een 20 jaren project worden ....

themacpie

Een NX is en blijft een projectauto... ook al is ie af, er valt altijd nog wel wat aan te doen  :D leuk hé  :roll:
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

richardwbb

Huisdieren?

Wat themacpie zegt is ook waar