Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

gizmo's project

Gestart door Gizmo, 26 apr 2013 - 00:03

Vorige topic - Volgende topic

Gizmo

:frusty: werk werk werk kom gewoon niet toe aan me auto.. dus ik weet wat ik ga doen in mijn vakantie.
mits het weer het niet toe laat.

Knight100nx

Je hebt je dorpel gerepareerd met glasvezel? Komt dat dan wel goed kwa stevigheid?

themacpie

is op zich wel sterk natuurlijk, maar heb niet het gevoel dat het echt de juiste manier van repareren is  :-\
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

Belg

Ach, een kreukelzone meer of minder...
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

Gizmo

nee het viel mee hoor het was alleen het plaatwerk de vorige eigenaar had er al last van gehad en die heeft er een dikke laag tectiel in gespoten was aardig wat werk om alles te bekijken maar uit eindelijk gelukt dankzij een maatje die een slang camera had en ik kon via het gat alles zien ook al had ik veel tectiel weg gekrabt om zeker te zijn.

alles netjes gespoten geen hond die het ziet of ruikt  ;D

Gizmo

ja van het weekend ook mijn spatschermen er maar eens af halen.

Rens

Boutjes alvast met WD40 inspuiten? ;)

Gizmo

ja doe ik donderdag middag voor ik er aantoe ben is het toch al zaterdag middag en vrijdag nacht op me werk doe ik het ook nog eens even.

Pietjuh

Citeerdorpel gemaakt had erg veel geluk dat het alleen de buiten plaat was die door gerot was na het nodige verwijderd te hebben met glasvezel gerepareerd en weer netjes gespoten.

Succes met de apk, maar daar trapt de gemiddelde keurmeester niet in. Overigens is het ook redelijk not done aangezien glasvezel de stucturele integriteit heeft van papier mache zeg maar.
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

Sa_Reno

Citaat van: Pietjuh op 05 sep 2013 - 22:08
Citeerdorpel gemaakt had erg veel geluk dat het alleen de buiten plaat was die door gerot was na het nodige verwijderd te hebben met glasvezel gerepareerd en weer netjes gespoten.

Succes met de apk, maar daar trapt de gemiddelde keurmeester niet in. Overigens is het ook redelijk not done aangezien glasvezel de stucturele integriteit heeft van papier mache zeg maar.

Ik heb hier natuurlijk geen foto's van gezien maar als het slechts het buitenste plaatwerk betreft dan draagt dit toch niets? Een keurmeester ziet het overigens niet, als het goed gedaan is, en zal dus niet gaan prikken.

Ben het er wel mee eens dat het niet the way to go is...
Nissan 100NX 1.6 Injectie 1993
Renault 19 16V Cabriolet 1994

themacpie

Voorlopig is de reparatie wel nog zichtbaar... dus wat beter schuren en afwerken lijkt me slim naar APK toe. Was voor zover ik kon zien de buitenkant alleen.
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

Gizmo

UPDATE

to do list.

- dashbord aztec rood spuiten & lakken.
- sierdelen deur aztec rood maken.
- foli in het achterraam doen.
- velgen spuiten zwart.
- startknop inbouwen.
- gaten en bloemkolen repareren links achter.
- body kit.
- angel eyes. xenon
- sportstoelen voor.
- 3 punts gordels.
- remklauwen spuiten.
- uitlaat.
- sportstuur.
- antenne.
- openlucht filter inbouwen.
- kleppendeksel spuiten.
- andere spoiler.
- box unit achterbank.
--------------------------------------------------------
normale dingen.
remblokken + schijven vervangen. morgen gebeurd het daarna gelijk even Gizmo verwennen.
olie verversen/ vervangen met syntetische.
banden eind van het jaar- getrokken banden.
koelvloeistof vervangen.
verse brakefluid.
--------------------------------------------------------

Knight100nx

Gizmo

vandaag weer verder gegaan aan me auto.

eindelijk een laag glasvezel  gesmeerd zal het nu weer eerst moeten schuren voor ik verder kan.
maja wat een :stof: troep nu in me auto aangezien ik alle scherpe randjes weg heb geschuurd.

verder begint al ergens op te lijken nu dat dan weer wel ;D

Gizmo

hey hey een tijd niet online geweest best druk gehad  en geen tijd.. :frusty:

maar even een update
vandaag auto naar keuring. :fuckneehe:
het viel wel mee gelukkig

linker voorwiel lager was defect en is reeds vervangen
+ gat in dorpel ook weer gefixt

dus GIZMO mag weer een jaartje  ;D :pompom: :nopompom: :pompom: :nopompom: :pompom: :winner: