Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Ginko's NX

Gestart door Ginko, 04 aug 2010 - 11:25

Vorige topic - Volgende topic

Ginko

Zo,  gister in de garage van Piet is Jeroen330 lekker bezig geweest om mijn uitlaat te vervangen.  Hij in de smeerput en ik hem assisteren.

Ikzelf had al een Sebring einddemper,  middendemper en kat meegenomen.  Gewoon om te kijken tot hoever we moesten vervangen.

Het begon met een einddemper die hij makkelijk los kreeg.  Maar omdat ik in de middendemper heb zitten zagen moest die van de kat af.

Dat ging niet echt lukken,  ook niet aan de andere kant van de kat.  Dus toen ging Jeroen nog verder naar de voorpijp waar hij uiteindelijk de voorpijp van het spruitstuk af heeft moeten draaien om de middendemper en einddemper te vervangen.

Bekend verhaal ofniet? uitlaten die niet loskomen  :P

Maar Jeroen heeft het heel netjes gedaan en zonder wat te breken (wat zo snel kan gebeuren) en met assistentie van Piet af en toe het spul los gekregen.

En natuurlijk ook weer vastgezet.  Ik heb niet veel foto's gemaakt want ik was redelijk bezig ook dus pas bij het monteren van de einddemper heb ik er nog 2 geschoten..

Op deze laatste foto zit  Jeroen trouwens in de wielkast en Piet staat erachter commentaar te leveren  :P

Maar, mooi man.  Weg diarree geluid met die andere uitlaat.  Auto trekt ook weer soepeler op en zal vast ook weer normaal verbruiken.

En dan nog een lichte brom van de uitlaat..  ik ben er echt blij mee!

Bedankt Jeroen en Piet!  ;D

Rik

Ziet er goed uit hoor. En uiteindelijk toch alles goed gekomen.
500SEL

Jeroen330

Vooral dat commentaar van Piet.......

...érg motiverend!
Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap

Pietjuh

hahaha de beste stuurlui... zullen we maar zeggen.

Maar Jeroen heeft weer knap werk geleverd met deze weerbarstige uitlaat!
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

michxtreme

The only limit is your own imagination

Ginko

Citaat van: Jeroen330 op 25 apr 2011 - 11:38
Vooral dat commentaar van Piet.......

...érg motiverend!

Haha ja. Alleen jammer dat je gemotiveerd werd om met gereedschap te gaan gooien  :P

Citaat van: Pietjuh op 25 apr 2011 - 11:52
hahaha de beste stuurlui... zullen we maar zeggen.

Maar Jeroen heeft weer knap werk geleverd met deze weerbarstige uitlaat!

Jeroen zei ook al.  Tja uitlaatje vervangen is zo gebeurd (en als Ginko de beunhaas niet in de middendemper gaatjes had gemaakt dan was het ook zo gebeurd)  Maar Jeroen heeft snel het ongeluk dat er altijd wel iets mis gaat.

Naja dat was Zondag dus ook zo,  tot het spruitstuk. Daar ging het gelukkig niet mis, maar daar werd ook supergoed advies van Piet bij gegeven  ;D

richardwbb

Mooi hoor, verstandig ook, gaat (nog) mooier klinken, dat duurt ffies, zuiniger is ook niet vreemd en geen happen uit het asfalt langs de A15 of zo en een gele praatpaal
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Ginko

Citaat van: richardwbb op 27 apr 2011 - 03:15
Mooi hoor, verstandig ook, gaat (nog) mooier klinken, dat duurt ffies, zuiniger is ook niet vreemd en geen happen uit het asfalt langs de A15 of zo en een gele praatpaal

Soms trek ik mijn twijfels erbij of het wel zo goed is voor jou om zo laat 's nachts nog wakker te zijn.....

Wanneer gaat hij mooier klinken dan? Deze is niet nieuw maar 2e hands. Dus als een nieuwe pijp nog moet worden "ingereden" dan is dat niet meer nodig bij deze.  ;)

richardwbb

Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Marous

~I'm in love with my car~

Ginko

richardwbb

Viesside yes ???

Maar au serieux (augurk)

Ja.

richardwbb

Zit ut VPBje er al in :P ???

Ginko

Ja die ligt er al een tijdje in  :P

Moet hem alleen nog monteren.

Beest

Zovaak gespot en geen verandering. Wanneer. Ga je nou beginnen aan de wederopbouw? :p